Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Hvordan har dere endret dere etter dere fikk barn? Mannen min sitter nesten bare å spiller på data hele helgen. Kan dette endre seg da barnet kommer?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Det kommer til å endre seg! Å sitte og spille masse med nyfødt i hus går ikke. Det kommer han sikkert til skjønne av seg selv! Kanskje han allerede egentlig har skjønt det, hvis det er en liten en på vei hos dere da - så han prøver å "spille fra" seg nå. Den første tida med baby er ganske tøff, man sover ikke, ammer mye, er usikker og sliten. Hvis han slapper av med å spille, kan du jo prøve å gi han litt tid nå og da, men ikke sånn at det stresser deg (jeg blir sint hvis jeg må høre på dataspillyd..) Etterhver når babyen er blit større og man har hodet over vann er det greit å prøve å være flink til å gjøre avtaler med hverandre. Gi hverandre frikveld selv om begge er hjemme feks - slik at den ene har ansvaret for babyen om den våkner og trenger stell, mat e.l. Så kan han spille om han vil, og du gjøre dit når det er din tur.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Nei det trenger absolutt ikke endre seg. Kanskje blir det heller verre. Særlig om det ikke "blir bruk for ham" den første tida. Eller han føler seg utenfor, engstelig, eller fremmed. En del menn synes det er vanskelig å få "kontakt" med babyen, og da skyr de unna heller enn å prøve. Eller de kjeder seg rett og slett med ungen! "Den ligger jo bare der" i alle fall. Mange eksempler på fortvilte mammaer som skriver inn på nett og ber om hjelp fordi mannen bare spiller. Dette bør dere snakke om.
Gjest ts Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Tenkte mer på når de blir eldre og vil leke og slike ting.
kaprifolen Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Hadde skikkelig lyst til å komme med et spydig svar om de vennene min som endres fra å være sosiale, intelligente, engasjerte mennesker til å bli selvsentrerte mammafigurer som ikke lenger klarer å delta i en samtale som ikke handler om barnet. Men... Jeg dropper det! Snakk med han om det, du... Og vinkle det mot tanker og forventninger basert på hvordan realiteten blir, ikke anklager...
Caramba Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 (endret) Å spille hele helgen er hvertfal ikke forenlig med å bli pappa. Hvis han ikke skjønner det av seg selv, så kan det bli litt stritt for forholdet. Dette er det meget viktig at dere prater skikkelig om før barnet kommer. For å si det sånn, det som endrer seg når man blir foreldre, er at alene-tid reduserers kraftig. De første månedene krever babyen mye av foreldrene, både dag og natt. Det går over, etterhvert som barna blir større og man får tilbake interessene sine, begynner i jobb igjen osv. Alikevel er det enda mer viktig at man er tilstede i helgene for barna, er med dem ut, finner på ting og ikke bare sitter pal foran en PC. Det er vel omtrent det verste alle barn vet.... (Minste mine sover akkurat nå, men ellers er det omtrent umulig å sette seg ned med "mitt" på dagtid) Endret 3. april 2011 av Caramba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå