Gå til innhold

usikker på kjolestørrelse, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes denne kjolen fra ASOS er så fin! Men er usikker på størrelsen. Det står at den minste str er UK8 - XS. Men UK8 er vel ikke XS?? Jeg bruker XS/S i norske str. Modellen på bildet har på seg UK8, og hun er jo 15 cm høyere enn meg. Så denne kjolen i UK8 blir vel alt for stor for meg. hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UK 8 er str 38 / str S.

UK 6 er str 36 / str xs

Men det var jo et size map på siden, gå inn der, så får du mål på bredde oh lengde på ulike type klær.

Skrevet (endret)

UK 8 er str 38 / str S.

UK 6 er str 36 / str xs

Men det var jo et size map på siden, gå inn der, så får du mål på bredde oh lengde på ulike type klær.

Feil.

UK 8 = 36. US 8 pleier derimot å være str 38, selv om denne siden sier noe annet.

Størrelseskartet på siden der sier at str 36 er UK 8, så det er jo bare å bruke det. :)

Hvilken størrelse bruker du vanligvis når du handler klær fra Vero Moda? Dersom du vanligvis bruker XS/S (34/36), så kan du anta at du gjør det i denne kjolen også. Bruk konverteringstabellen, så finner du ut hvilken størrelse du bør ha. :)

Endret av SmallTalk
Gjest Tigress
Skrevet

UK 8 = 36. US 8 pleier derimot å være str 38, selv om denne siden sier noe annet.

Men det varierer veldig - britiske storleikar er utruleg ulike. Ein kjapp titt i kjoleskapet mitt gjer følgande variasjonar:

UK 10= EU 38 (==> UK 8= EU 36 og UK 6=EU 34)

UK 6 = EU 32 (==> UK 8= EU 34 og UK 10= EU 36)

I tillegg har eg eit par kjoler som det står ASOS på og som det står 6 inni, men der det ikkje er konvertering. Problemet trur eg er at somme reknar EU som Frankrike og somme reknar EU som Tyskland. Når det står XS= UK8 så trur eg du kan rekne med at det er ein norsk 34, altså den tradisjonelle inndelinga slik dei stort sett hadde det før, og det er vel ganske rett. Norsk 34 er jo som oftast XS.

Skrevet

Feil.

Størrelseskartet på siden der sier at str 36 er UK 8, så det er jo bare å bruke det. :)

Hvilken størrelse bruker du vanligvis når du handler klær fra Vero Moda? Dersom du vanligvis bruker XS/S (34/36), så kan du anta at du gjør det i denne kjolen også. Bruk konverteringstabellen, så finner du ut hvilken størrelse du bør ha. :)

ja, ser eg har forskjøvet skalaen. UK 8 er str 36.... osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...