^^Belle^^ Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg har tenkt å lage peanøttsmørcookies, og i oppskriften skal det være 1 cup vanlig sukker og 1 cup brunt sukker. Nå har det seg sånn at jeg ikke har brunt sukker i hus, og lurer derfor på om jeg bare kan erstatte hele den ene koppen med vanlig sukker?
Jamme Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Brunt sukker bidrar til en litt seigere konsistens, men hvis du ikke syns det er så farlig kan du sikkert bruke hvitt sukker i stedet. Bare pass på at de ikke stekes for lenge, med kun hvitt sukker kan de lett bli harde.
^^Belle^^ Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2011 Takk for svar. Jeg var litt utålmodig og satte i gang, jeg. Tok litt mindre sukker totalt sett, men tilsatte litt lys sirup i stedet for. Håper det blir bra.
Gjest idakaroline Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Det hørtes veldig godt ut! Har du en oppskrift du vil dele?
^^Belle^^ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2011 Se her. Oppskriften har altså 200 g sukker og 165 g brunt sukker. Jeg brukte 300 g sukker og 2 ss lys sirup.
Emmaa Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Jeg har prøvd veldig mange forskjellige slike oppskrifter, og min erfaring er at det er best med litt mer brunt sukker enn hvitt! Ca 220 mot 210 g er det i min oppskrift. Men jeg syns de er best når de er skikkelig seige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå