Lily7 Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Noen som har noen ideer der ute..? Jeg har jobbet i en del år som frisør, men må rett og slett begynne med noe helt annet pga. eksem og allergier. Helst rene og tørre yrker. Men hva i all verden kan jeg bli? Har drømt om å jobbe i helsevesenet, men det er vel egentlig ikke anbefalt det heller pga. mye vasking både inn og ut av oppgaver. Ønsker gjerne å jobbe med noe givende,og noe man kan utvikle seg i. Men jeg står altså bom fast!
Janis Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Jeg har ingen erfating med frisøryrket, men kanskje bli lærer i faget?
Dyreelskern Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 (endret) Hvis du har et ønske om å bli noe som ligner på jobber innen helsevesenet kanskje du kunne tenke på barnevernspedagog, sosionom, jobbe på laboratoriet ved et sykehus, ernæringsfysiolog, miljøarbeider eller farmasøyt? Hvis ønsket ditt er å utgjøre en forskjell kunne du f.eks. jobbe for en veldedig organisasjon. Du kan sjekke ut om f.eks. røde kors, blindeforbundet eller dyrebeskyttelsen har ledige stillinger som er aktuelle for deg. Ellers må du tenke på at alle jobber fins for en grunn, slik at alle jobber er viktige. Selv om du ikke hjelper mennesker på den dagen de trenger absolutt mest hjelp (den dagen de trenger sykehushjelp), så hjelper du likevel mange mennesker hvis du er arkitekt, reparerer sykler eller jobber i garnbutikk også! Endret 3. april 2011 av Dyreelskern 1
Lily7 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2011 "Ellers må du tenke på at alle jobber fins for en grunn, slik at alle jobber er viktige. Selv om du ikke hjelper mennesker på den dagen de trenger absolutt mest hjelp (den dagen de trenger sykehushjelp), så hjelper du likevel mange mennesker hvis du er arkitekt, reparerer sykler eller jobber i garnbutikk også! " Veldig sant dette altså! Det er jammen ikke enkelt, når det er så utrolig mange yrker ute i den store verden! Tusen takk for fine svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå