Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest veronica
Skrevet

Jeg har nå vært i et forhold i 4 år og har insett at jeg ønsker mer og tror jeg vil bli lykkeligere uten ham. Problemet er meg selv!! . jeg klarer ikke gå fra ham. Både for hans del og for min del. Jeg liker tryggheten både økonomisk og å alltid ha en der å støtte seg mot.

Hjernen min prøver stadig å overbevise meg om at jeg bare overdriver og at ting ikke er bedre på andre siden.

Jeg er forelsket i slik det kunne vært,men ikke slik det er og ene siden prøver å dra frem alt han han såret meg, mens den ande vil ha frem hvor godt eg har det... Spørsmålet er hvordan jeg skal klare å bli 100% sikker og FAKTISK klare å forlate ham----- TIPs/HJELP TAKK!!?????? :D

Videoannonse
Annonse
Gjest LilleMeg
Skrevet

Jeg har nå vært i et forhold i 4 år og har insett at jeg ønsker mer og tror jeg vil bli lykkeligere uten ham. Problemet er meg selv!! . jeg klarer ikke gå fra ham. Både for hans del og for min del. Jeg liker tryggheten både økonomisk og å alltid ha en der å støtte seg mot.

Hjernen min prøver stadig å overbevise meg om at jeg bare overdriver og at ting ikke er bedre på andre siden.

Jeg er forelsket i slik det kunne vært,men ikke slik det er og ene siden prøver å dra frem alt han han såret meg, mens den ande vil ha frem hvor godt eg har det... Spørsmålet er hvordan jeg skal klare å bli 100% sikker og FAKTISK klare å forlate ham----- TIPs/HJELP TAKK!!?????? :D

Jeg kan desverre ikke gi noen gode råd, da jeg er i akuratt samme situasjon selv, men håper at noen har noen gode råd å komme med!:)

Gjest Gjest
Skrevet

Er i akkurat samme situasjon! Er så forvirret, redd osv osv... blæææh!

Skrevet

Jeg var i en slik situasjon for fire år siden. Valgte til slutt å gå fra ham, til tross for at vi hadde det greit, økonomisk trygt o.l

Det var tøft, kanskje mest fordi jeg ble møtt med dårlige holdninger fra familie og venner som ikke forstod meg. Og det var det siste jeg trengte i en vanskelig prosess!

Men jeg har aldri angret et sekund på den avgjørelsen. Dessuten gav det en god følelse og vise at jeg ikke var økonomisk avhengig av noen, og kunne ordne seg selv.

Føler det er lettere å etablere et nytt forhold, når alt i livet er på plass fra før, slik at det ikke blir avgjørende.

Skrevet

Kanskje du skulle forsøke å få frem en bevissthet hos deg selv - på hvilke forventninger du har til et varig forhold?

Du sier du ønsker mer og tror du kommer til å bli mer lykkelig uten ham.Det er jo en sterk melding til deg selv. Hva ønsker du mer av og hvorfor blir du lykkeligere uten ham? Og hva gjør du selv for din egen lykke - og for forholdet?

Det er jo hos deg selv du må lete - ikke i lister med feil og mangler hos ham.

Gjest gjest
Skrevet

Vært i samme situasjon og jeg fikk nok og gjorde det slutt. Skal innrømme det tok nesten et år før jeg klarte det, men det var det eneste riktige for meg. Men jeg var også redd for å miste tryggheten etc. Men jeg har blitt mye lykkeligere, nesten blitt en annen person =). Men dette var et litt destruktivt forhold, men det var uansett vanskelig å rive seg løs. Men det var det beste jeg noensinne kunne gjøre for meg selv.

Så om du virkelig føler at dette ikke er riktig, så kommer det sikkert til å bli vanskelig i begynnelsen. Men du vinner alt på det i det lange løp. Ønsker deg lykke til!

Gjest sameway
Skrevet

Jeg er også i samme situasjon. Akuratt nå er det for mye på mine skuldre til at jeg greier dette. Lever i samme gørra hver eneste dag fanget mellom to ønsker. Det ene er å ha et flott forhold som jeg vet hvordan burde være, det andre er å faktisk ta mot til meg å gjøre det.

Desverre føler jeg og det er vanskelig. Hele vennegjengen jeg har her omtrent nå er av hans ¨flokk¨. Dem fleste lojale mot han enda dem har fått høre hva feil han gjør. Men enda søtter dem han.

Skulle ønske flere stod fram og sa steg for steg hvordan dere gikk frem. Både mentalt, følelsesmessig, fysisk osv.

Hvis noen skulle ønske en snakkepartner er jeg her ihvertfall klar for en prat for å støtte hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...