Dobbeltseng Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 (endret) Hei! Jeg har nå ikke klippet håret hos frisør på sikkert over to år! Jeg har stusset det noen få ganger selv. Jeg har naturlige krøller, men liker å stritte håret, så jeg gjør det kanskje en-to ganger i uken. Problemet mitt er hvordan jeg da skal klippe meg. Jeg føler meg penest med stritta hår, og vil gjerne ha en frisyre utifra det.. Hvordan kan jeg si det til frisøren? Det vil jo være krøller når dem klipper, så er vel vanskelig å klippe en frisyre for stritt hår da? Håret vætes jo, men krøllene mine kommer veldig fort frem... Slik er håret mitt; http://i55.tinypic.com/2iqmxqb.jpg Kunne tenkt meg noe slikt, men hvordan vil det bli når jeg har krøller? En liten Afro? http://www.google.no/imgres?imgurl=http://b0rset.blogg.no/images/361759-6-1259850502299.jpg&imgrefurl=http://b0rset.blogg.no/1259851107_hjemmetentamen__tips_.html&usg=__IcqejO03cuwMcfceri32Rk0cj3M=&h=544&w=400&sz=103&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=Eisw2iEsvgK83M:&tbnh=136&tbnw=100&ei=BJSXTYG1McfIsgaZhK2tBQ&prev=/images%3Fq%3Dh%25C3%25A5rfrisyrer%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1209%26bih%3D601%26tbm%3Disch0%2C149&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=242&oei=BJSXTYG1McfIsgaZhK2tBQ&page=1&ndsp=26&ved=1t:429,r:13,s:0&tx=38&ty=39&biw=1209&bih=601 Jeg bør nok gå for noe på den lengden jeg har, ved skuldrene, slik at det ikke ville blitt helt ille når jeg har krøller. Det bør jo se fint ut med både stritt og køller, men vil helst ha det fint med stritt.. Jeg pleier å stritte håret når jeg skal være "ekstra" fin. Endret 2. april 2011 av Dobbeltseng
9naah Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Ta med bildet til frisøren, så fikser de det nok Tvilsomt at det blir noe afro^^
LillePetrine Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Hoho! Krøllet hår er min hjertesak, så nå får du en laaang utredning fra min erfaring med krøllet hår. Jeg kjenner utrolig godt til problemstillingen. Jeg har krøller selv. Nydelige, fine, herlige korketrekkerkrøller, men det begrenser veldig frisyremessig! Frisøren min har vært ærlig og sagt at det er litt begrenset hva man kan velge, og selvfølgelig kommer det an på krøllene. For et år siden bestemte jeg meg for at det lange håret måtte bort. Med langt krøllete hår blir man veldig søt og sånn, men man kommer til et punkt der jeg begynte å føle at jeg ville ligne litt mer på alderen min. Gikk til min herlige frisør gjennom mange år og fortalte problemstillingen, og hun klippet en nydelig bob. En ting med krøller er at panneluggen er utelukket. Jeg kan ha en med litt lengde på, men i og med at alt krøller seg får jeg ikke den fine luggen jeg gjerne vil ha uten å rette den. Og rett lugg med krøller ser litt rart ut. En annen ting er at håret ikke kan klippes så mye opp uten å bli litt afro som du sier, og heller ikke kan variere så mye i lengder på selve frisyren. Krøller krøller seg som kjent forskjellig, og du ser ut som du har ganske likt hår som meg. Det verste eksempelet på dårlig klipp jeg kan komme med er en gang for mange år siden jeg klippet meg hos en annen frisør enn hun faste. Jeg endte opp med, jeg kødder ikke; puddelører. Hun hadde klippet sidene kortere og gitt meg lengde i nakken. Helt normalt, ikke sant? Problemet med krøller er jo at kortere hår gir markant mer krøll enn lengre hår, og du kan dermed oppleve å få "etasjer", eller som jeg, at sidene krøllet seg så mye som 5 cm kortere enn håret bak, og det så ut som om jeg hadde skikkelig frizzy puddelører. Jeg gikk ikke til henne mer, for å si det sånn. Men ihvertfall. Den klippen jeg har nå er jeg superfornøyd med, og det er en klassisk bob med litt lengde, sideskill og lugg som går rett bak øret. For å gi deg en idè, så er det altså mye som den klippen Carrie i Sex og singelliv hadde på slutten av serien: http://www.curly-hair-styles-magazine.com/images/sarah-jessica-parker-hair-curly-short-13.jpg Jeg styler med skum og ved å dra dette gjennom fuktig hår. Om jeg ønsker fullt volum føner jeg med diffuser og poofer det litt opp med tupering (flott og lett frisyre til fest!), til hverdags dropper jeg fønen, eller bare føner røttene lett. Frisyren er dritenkel og tar meg 5 min. å style. Du kan også regulere krøllene med å bruke produkter for tørt hår. Da blir håret "tyngre" og krøllene ikke så spretne. Nå om dagen liker jeg å ha litt fres i krøllene. Bruker da kun shampo, og balsam en gang i uken ellerså. Serien jeg bruker er Redken Freshcurls, og jeg er kjempefornøyd. (Spar penger ved å kjøpe produkter på nett og ikke hos frisør) Samtidig kan jeg også anbefale å ta striper. Det får krøllene til å komme mer frem, og gir litt spill i håret. Jeg har både mørke og lysere striper som ligger tett opp til den naturlige hårfargen min, fungerer supert! I alle fall; finn deg en god frisør! Jeg har alltid spurt frisørene om det er noen på salongen som er spesielt flinke til å klippe krøller, men da opplever jeg som regel at mange blir snurt og sier "Jada, vi har alle god erfaring med krøller", som om dette er noe alle kan. Men jeg vil gjerne ha noen som har spesielt god erfaring (selvfølgelig), så når du finner ei som kan tingene sine, så hold på henne! Det hjelper ofte å gå til ei som har krøller selv. Lykke til! 2
Pauline Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 (endret) Tusen takk til siste taler for mye nyttig! Endret 5. april 2011 av Pauline
Malum Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Be frisøren om å rette ut håret ditt før h*n klipper. Min frisør klipper alltid i tørt, rettet hår, for da unngår hun feilskjær.
tante fiolett Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Ta med bilder av frisyre® du ønsker deg til frisøren, og forklar at den skal funke både med naturlige krøller og utrettet hår, så bør det være gode sjanser for å bli fornøyd Enig i at det er vanskelig å finne frisør som kan krøllet hår. Jeg har selv naturlig krøll, ikke korketrekkere, men mer bølger, fall og verver, og jeg har tykt hår. Opplever ofte her i Norge at frisørene er veldig usikre på å klippe min hårtype. De vil gjerne klippe det mens det er klissvått, før krøllene kommer frem, eller de retter det ut. Jeg retter aldri håret mitt selv, foretrekker krøllene, så det er jo helt meningsløst å klippe det i utrettet versjon, for når det tørker og krøllene kommer frem vil det se helt annerledes ut. Det krever litt teknikk (og erfaring) å kunne klippe krøllete hår på en bra måte. De eneste gangene jeg har vært virkelig fornøyd er hos frisøren i Spania! Jeg tar gjerne imot tips til flink frisør i Oslo som kan denne hårtypen..
LillePetrine Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Min kjære, fine frisør heter Bente og jobber på Manglerud Frisør på Manglerud senter. Hun er utrolig flink og utrolig hyggelig! Hun har også mye kunnskap om hårpleie og er flink til å forstå hva jeg ønsker. Men selvfølgelig, jo mer info man gir frisøren jo bedre. Og hun retter IKKE håret ditt før klippen :-D
Xtra_lilje Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 Vet ikke noe om krøller, men syns frisyren til Carrie er nydelig! Du har fått så mange gode svar, så lurer på om noen vil ta en titt på tråden min med samme problemstilling http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=547234 har nettopp stusset det litt, men ikke mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå