Pusemamma Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Alle vi jo ha et perfekt bryllup. Men har noen her har hatt bryllup hvor alt har gått galt fra start til slutt. Alt fra kjole, frisør, klær til brudgom selve selskapet. Har folk krangla, drukket formye eller andre gjester som liksom bare overtok hele festen?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 Min mor opplevde bryllups fiasko. Ble gift på feil side, verdens styggeste frisyre og bryllups kaka var sur
Gjest Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Omtrent det meste av rammene rundt mitt bryllup gikk skeis. Vi skulle ha "sommerbryllup" i hagen hjemme , med vielse under kirsebærtreet. Partyteltet ble levert og satt opp i god tid. Jeg ba om barduner (kraftige lineplugger)fordi det blåste så j...- men gutta sa teltet ville stå støtt. Vi fikk satt inn bord og stoler, dekket på med duker,service,pynt etc kvelden før selve bryllupet. Da vi var ferdige satte vi oss ned for å slappe av med litt vin, skrive taler og spise litt. Kl 0015 hører jeg forloveren min rope fra stua : "Nå blåser hele teltet ut i pottitåkeren!" Og riktig - da vi kom ut, lå det 8x13 meter store teltet vrengt,ødelagt og 25 meter vekk fra der det sto - bord,stoler,pynt etc stod igjen på gressplena. Vill panikk for å redde oppdukinga.Teltet hadde tatt med seg den ene varmeovnen og ødelagt denne. Etter MYE krangling med teltleverandøren den natten, ble de beordret tilbake tidlig på vielsesdagen for å reparere og sette opp teltet på nytt, denne gangen med barduner. Vi var ikke i seng før kl 0300. Vi måtte tilkalle et par av gjestene for å få hjelp til å dekke på nyttpå selve dagen. Været var så kaldt (19 juni) og blåsete at vi var nødt å sende alle gjestene sms om at de skulle prioritere varme og vindtette klær, fremfor pynting. Teltet hadde ikke tette vegger på langsgående side, så det blåste inn, og de 4 ovnene vi hadde klarte ikke holde det varmt. Folk fikk utlevert pledd,raggsokker,ullgensere etc. Da vår innleide chef skulle grille indrefilet av svin, startet det å regne. Brukte parasoll over grillen. Servitøren klarte å glemme sausen på buffetbordet, så den kokte over og randt utover hele bordet. De måtte dekke av all maten og bytte duk og dekke på på nytt. Det var for lite kjøtt, så folk blei ikke mette. Desserten (som bestod av mandelsukkerflarn forma som små skåler - fylt med vaniljekrem og frisk frukt)ble noe ulekker i forhold til planlagt. Fordi været var så fuktig, klarte ikke de sprø flarnene å holde formen, så de flata helt ut. En av gjestene var drita før middag, og kjerringa hans var tilsvarende sur hele kvelden. Jeg hadde brukt 7 timer på å lage verdens feteste spilleliste på Spotify i dagene før bryllupet. Da vi skulle sette igang musikken, var det noen som prøvde feil passord litt for mange ganger - og kom plutselig ikke inn på spillelista mi. Det ble mye uorganisert og merkelig musikk utover kvelden. Men vielsen under kirsebærtreet skal ingen få ta fra oss !!! Den var så vakker og fin - alle snakker om den ennå og mannen min og jeg var enige om at alt i alt kunne ting ha vært så mye værre og vi hadde hatt et fint bryllup 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Gift på feil side? Hva er det? Når man gifter seg skal kvinnen stå på en side og mannen en side.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 Moose, Unnskyld men jeg sitter her og humrer. Noe lignende har jeg aldri lest! Håper dere kan se tilbake på dagen med et smil og godt dere har godt minne i kirsebærtreet. 2
LukaFrost Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Når man gifter seg skal kvinnen stå på en side og mannen en side. Ja selvfølgelig, men hvilken side man står på påvirker da ikke noe som helst. 2
La Papesse Skrevet 4. april 2011 #8 Skrevet 4. april 2011 Omtrent det meste av rammene rundt mitt bryllup gikk skeis. Vi skulle ha "sommerbryllup" i hagen hjemme , med vielse under kirsebærtreet. Partyteltet ble levert og satt opp i god tid. Jeg ba om barduner (kraftige lineplugger)fordi det blåste så j...- men gutta sa teltet ville stå støtt. Vi fikk satt inn bord og stoler, dekket på med duker,service,pynt etc kvelden før selve bryllupet. Da vi var ferdige satte vi oss ned for å slappe av med litt vin, skrive taler og spise litt. Kl 0015 hører jeg forloveren min rope fra stua : "Nå blåser hele teltet ut i pottitåkeren!" Og riktig - da vi kom ut, lå det 8x13 meter store teltet vrengt,ødelagt og 25 meter vekk fra der det sto - bord,stoler,pynt etc stod igjen på gressplena. Vill panikk for å redde oppdukinga.Teltet hadde tatt med seg den ene varmeovnen og ødelagt denne. Etter MYE krangling med teltleverandøren den natten, ble de beordret tilbake tidlig på vielsesdagen for å reparere og sette opp teltet på nytt, denne gangen med barduner. Vi var ikke i seng før kl 0300. Vi måtte tilkalle et par av gjestene for å få hjelp til å dekke på nyttpå selve dagen. Været var så kaldt (19 juni) og blåsete at vi var nødt å sende alle gjestene sms om at de skulle prioritere varme og vindtette klær, fremfor pynting. Teltet hadde ikke tette vegger på langsgående side, så det blåste inn, og de 4 ovnene vi hadde klarte ikke holde det varmt. Folk fikk utlevert pledd,raggsokker,ullgensere etc. Da vår innleide chef skulle grille indrefilet av svin, startet det å regne. Brukte parasoll over grillen. Servitøren klarte å glemme sausen på buffetbordet, så den kokte over og randt utover hele bordet. De måtte dekke av all maten og bytte duk og dekke på på nytt. Det var for lite kjøtt, så folk blei ikke mette. Desserten (som bestod av mandelsukkerflarn forma som små skåler - fylt med vaniljekrem og frisk frukt)ble noe ulekker i forhold til planlagt. Fordi været var så fuktig, klarte ikke de sprø flarnene å holde formen, så de flata helt ut. En av gjestene var drita før middag, og kjerringa hans var tilsvarende sur hele kvelden. Jeg hadde brukt 7 timer på å lage verdens feteste spilleliste på Spotify i dagene før bryllupet. Da vi skulle sette igang musikken, var det noen som prøvde feil passord litt for mange ganger - og kom plutselig ikke inn på spillelista mi. Det ble mye uorganisert og merkelig musikk utover kvelden. Men vielsen under kirsebærtreet skal ingen få ta fra oss !!! Den var så vakker og fin - alle snakker om den ennå og mannen min og jeg var enige om at alt i alt kunne ting ha vært så mye værre og vi hadde hatt et fint bryllup Oi.. Ja her var det mye som skjedde.. Dere har jo gode minner fra dagen også Jeg skal selv gifte meg 18juni i år.. -Ute, håper jeg får litt bedre vær. Men vet du, det viktigste er å si ja
Anglofil Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser iht reglene. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 ....... Men vielsen under kirsebærtreet skal ingen få ta fra oss !!! Den var så vakker og fin - alle snakker om den ennå og mannen min og jeg var enige om at alt i alt kunne ting ha vært så mye værre og vi hadde hatt et fint bryllup Høres i hvert fall ut som om dere tar det med et smil nå. Det viktigste er vel at dere har hverandre. Men siden temaet er bryllupsfiasko, vil jeg kanskje si at det er litt fiasko å ikke ta hensyn til at vi bor i et kaldt land hvor oddsene ikke akkurat er gode for et vellykket utendørs sommerbryllup....... 1
frk_fantasy Skrevet 8. april 2011 #11 Skrevet 8. april 2011 Moose, Unnskyld men jeg sitter her og humrer. Noe lignende har jeg aldri lest! Håper dere kan se tilbake på dagen med et smil og godt dere har godt minne i kirsebærtreet. Høres veldig koselig ut med en vielse i kirkebærtreet! Forestiller meg dere to på hver deres gren, og presten på en gren litt høyere oppe Men det var jo under kirsebærtreet dere ble viet, og det høres veldig romantisk ut det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå