AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Hva menes egentlig med "et års forbruk av freia melkesjokolade?"
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 Tja, jeg spiser rundt 200g sjokolade hver dag, så for min del hadde det blitt 73kg... Shit, tror ikke jeg skal delta i den konkurransen, har ikke plass til å oppbevare det... 2
Benedicte22 Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Hhaha! Det samme lurte jeg på når jeg så reklamen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #4 Skrevet 2. april 2011 Er ikke det selvforklarende da? La oss si du spise en 200 gram sjokolade i uken, da er ditt årsforbuk 52 slike eller tilnærmet 10 kilo. En annen kan spise en slik 200 gram sjokolade om dagen og har da ett årsforbruk på 365 slike eller tilnærmet 73 kilo. Men en tredje kun spiser en halv slik 200 gram sjokolade i året og har da ett årsforbruk på 6 slike eller 1,2 kilo... "Et års forbruk" er altså mengden DU spiser i løpet av ett år.
PepsiMax Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Da de reklamerer for det i en konkurranse vil jo tro det er en fastsatt grense. At du ikke får ubegrenset... Sikker utfra en gjennomsnittsperson eller noe sånn. 4
Hoppetaujenta Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Jeg er melkesjokolade-fan, men tror at jeg hadde blitt veldig lei av det om jeg skulle hatt så mye tilgjengelig igjennom et helt år. KUN melkesjokolade blir for mye av det gode, og jeg hadde risikert å ikke ville sette mine tenner i en sånn sjokoladeplate igjen så lenge jeg lever. Med fare for å bli sett på som den suspekte "melkesjokolade-damen", hadde jeg gitt bort til trengende i forbifarten.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 (endret) Det er iallefall noe jeg ikke kan være med på, for jeg elsker sjokolade. Hadde nok spist meg ihjel. Endret 3. april 2011 av Ms. Raggsokk 1
smalls Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Det er iallefall noe jeg ikke kan være med på, for jeg elsker sjokolade. Hadde nok spist meg ihjel. Enig :gjeiper:
Eske Skrevet 3. april 2011 #9 Skrevet 3. april 2011 Jeg tror nok også at det er en bestemt mengde, ellers kunne man jo bare sagt "Jeg spiser fjorten kilo i uken, FÅ!!". (Kanskje man skulle sendt mail til Freia og spurt...? Det irriterer meg at slike konkurranser aldri opplyser om hvor mye "Et års forbruk" faktisk er.
Kråkesaks Skrevet 3. april 2011 #10 Skrevet 3. april 2011 Dette har jeg også lurt på. Får man et slags ubegrenset gavekort, så man bare kan gå inn på hvilken som helst butikk/kiosk og be om en Freia Melkesjokolade når som helst? freia kommer i så fall billig ut av det hvis det er en som spiser lite eller ikke noe sjokolade.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 3. april 2011 #11 Skrevet 3. april 2011 Jeg spiser ekstremt mye sjokolade. Tør ikke tenke på hvor mye det blir i løpet av et år...
Gjest Mahareth Skrevet 3. april 2011 #12 Skrevet 3. april 2011 På nettsiden til Freia står det at nordmenn i gjennomsnitt spiser 8 kg sjokolade i året. Jeg vil tro at det er det som regnes som et års forbruk.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #13 Skrevet 3. april 2011 Dette har jeg også lurt på. Får man et slags ubegrenset gavekort, så man bare kan gå inn på hvilken som helst butikk/kiosk og be om en Freia Melkesjokolade når som helst? freia kommer i så fall billig ut av det hvis det er en som spiser lite eller ikke noe sjokolade. Jeg vant en gang et årsforbruk av brus, valgte da PepsiMax, det var ikke sånn at jeg hentet på butikken, men jeg fikk 2-3 kasser i uka levert av bilen som kom med drikkevarene. Så jeg måtte hente det og kvittere for det i bilen direkte. Casha ut veldig lite selv, men var populære gaver til mine venner. Kanskje det funker på samme måte at KraftFoods som er konktakten til freia sender det ut på samme måte kanskje? Vet ikke..
Kråkesaks Skrevet 3. april 2011 #14 Skrevet 3. april 2011 Så kjedelig hvis det er det de vinner. Da blir det jo feil. De burde eventuelt bare sagt 8 kilo sjokolade. Tenke hvoe kjipt det er hvis du virkelig er storspiser og "bare" får 8 kilo fordi det har noen bestemt at man spiser.
Kråkesaks Skrevet 3. april 2011 #15 Skrevet 3. april 2011 Jeg vant en gang et årsforbruk av brus, valgte da PepsiMax, det var ikke sånn at jeg hentet på butikken, men jeg fikk 2-3 kasser i uka levert av bilen som kom med drikkevarene. Så jeg måtte hente det og kvittere for det i bilen direkte. Casha ut veldig lite selv, men var populære gaver til mine venner. Kanskje det funker på samme måte at KraftFoods som er konktakten til freia sender det ut på samme måte kanskje? Vet ikke.. Det høres ut som en smart løsning. Kanskje du til og med ville fått mer om du ba om det?
Gjest Mahareth Skrevet 3. april 2011 #16 Skrevet 3. april 2011 40 sjokoladeplater blir det. Det er ikke spesielt mye nei. Og ikke er det verdt mer enn 1200 kr heller, så det er en litt kjip premie i mine øyne. 1
Kråkesaks Skrevet 3. april 2011 #17 Skrevet 3. april 2011 Jeg spiser ikke sjokolade, men de burde ikke kalle det ett års forbruk om det er en begrenset mengde.
Tabris Skrevet 3. april 2011 #18 Skrevet 3. april 2011 40 sjokoladeplater blir det. Det er ikke spesielt mye nei. Og ikke er det verdt mer enn 1200 kr heller, så det er en litt kjip premie i mine øyne. Jeg hadde ikke ansett 40 sjokoladepater som en kjip premie. 2
Gjest Mahareth Skrevet 3. april 2011 #19 Skrevet 3. april 2011 Jeg hadde ikke ansett 40 sjokoladepater som en kjip premie. Det skal jo rekke i et helt år! Her hadde det vært vekk på omtrent 2 mnd. Måtte hatt omtrent 20 kg sjokolade for at det skulle rekke i et år jeg
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #20 Skrevet 3. april 2011 Det høres ut som en smart løsning. Kanskje du til og med ville fått mer om du ba om det? Ja, det fikk jeg også Litt rart om Freia anser en viss mengde som årsforbruk, for jeg kunne velge så mye brus jeg ville. Ga det vekk i hytt og pine, var jo tross alt en premie jeg ville ta nytte av selv om jeg ikke drakk selv. Håper nå det er ubegrenset, eller så mye som man klarer å forbruke selv, ellers er det en litt kjip gave til bare 1200 som noen her sa ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå