Gå til innhold

Er man en dårlig forelder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvis man ikke gjør aktiviteter med barna hver helg? Som langrenn, alpint, sykling bading osv? At man bare tar det rolig hjemme og lar barna leke ute, men ikke alltid er aktiv med selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tør du? Veit du ikke at pedoene ikke lenger tar helgefri!?

Skrevet

Alder på barna?

AnonymBruker
Skrevet

Alder på barna?

5 og 7

Skrevet

hvis man ikke gjør aktiviteter med barna hver helg? Som langrenn, alpint, sykling bading osv? At man bare tar det rolig hjemme og lar barna leke ute, men ikke alltid er aktiv med selv?

Ungene dine synes sikkert det er herlig å slappe av innimellom de også, så travle dager som de sikkert har i hverdagen.

Man MÅ ikke ha planer hver eneste helg...

Skrevet

Nei,selfølgelig kan en slappe av hjemme i helgen!! Noen helger er vi på svømming , lekeland ,ski tur ol , andre helger lager vi god middag og barna leker med seg selv og nabo barna. Helgen nytes!

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Nei. Jeg tenker at barna også kan ha godt av en helg hvor man slapper av litt. :)

Skrevet

Jeg mener at man må prioritere å ha rolige dager hjemme iblandt. Jeg tror barn blir stresset av at det er noe som skjer hele tiden. Jeg blir iallefall det. De får ikke noe egentid, tid til å leke litt alene, til å kjede seg, til å gjøre hva de vil. Slappe av og kose seg. Leke med naboungene. Hvordan skal det bli om unger får abstinenser av å måtte være hjemme uten planlagt aktivitet, flere timer i strekk??

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg som startet tråden.

Det er godt å høre :) Føler noen ganger man blir sett ned på hvis man ikke har fullt opp med aktiviteter hele tiden!

Skrevet

Hos oss er det sånn at vi vanligvis bare er hjemme i helgene. Barnet leker med venner, eller bare slapper av/finner på noe selv. Tegning, perler osv. Og så blir det som regel litt god mat. Ca. hver 3 eller 4 helg bare at det skjer noe spesielt ifht aktiviteter. Føler meg overhodet ikke som en dårlig forelder :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss er det sånn at vi vanligvis bare er hjemme i helgene. Barnet leker med venner, eller bare slapper av/finner på noe selv. Tegning, perler osv. Og så blir det som regel litt god mat. Ca. hver 3 eller 4 helg bare at det skjer noe spesielt ifht aktiviteter. Føler meg overhodet ikke som en dårlig forelder :)

Hva gjør dere som foreldre da?

Skrevet

Hva gjør dere som foreldre da?

Blir vel litt sånn som jeg ikke får gjort ila uka da. Litt grundigere vask av leiligheten, litt mer forseggjort middag, rydder litt på utsiden, får litt besøk av en venninne kanskje, går en tur i nabolaget. Litt pc og tv, og vips så er helgen over.

Datteren min har forresten sagt at noe av det beste hun vet er når jeg setter på litt fin musikk, og lufter og vasker, så jeg tror ikke hun lider noen nød.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Blir vel litt sånn som jeg ikke får gjort ila uka da. Litt grundigere vask av leiligheten, litt mer forseggjort middag, rydder litt på utsiden, får litt besøk av en venninne kanskje, går en tur i nabolaget. Litt pc og tv, og vips så er helgen over.

Datteren min har forresten sagt at noe av det beste hun vet er når jeg setter på litt fin musikk, og lufter og vasker, så jeg tror ikke hun lider noen nød.

Nei, det gjør hun nok ikke :)

Hvis du ser tv eller pc, skal barnet da se eller leker hun for seg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Unger har bare godt av å kjede seg litt mener jeg - da lærer de å aktivisere seg selv og å utvikle kreativiteten.

Jeg kjenner et foreldrepar som aktiviserer ungene hele tiden, og maken til uselvstendige unger skal man leke lenge etter. De klarer ikke leke uten at en voksen er med dem og viser hvordan de skal gjøre det. :haar:

• Liker 1
Skrevet

Like viktig for barn med en rolig helg, der de må aktivisere seg selv, som en med planer :)

Skrevet

Vi har ikke så fryktelig mye penger, så vi har uansett ikke råd til å gjøre noe som koster penger hver helg. Vi drar i badeland og lignende en gang i blant, ellers er vi hjemme, på lekeplass eller på besøk hos besteforeldre osv. i helgene. Noen ganger er vi *sjokk* inne hele dagen også og bare slapper av.

Jeg føler absolutt at det holder. Datteren vår går i barnehage 5 dager i uken og får masse aktivitet og gøy der. Derfor er det viktig med mye ro i helgene også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er viktig at foreldre gir barna sine ulike erfaringer, men samtidig syns jeg også det er viktig at barn får slippe å bli organisert hele tiden. Barn har godt av å kjede seg og av å leke selv. Det trigger fantasien og kreativiteten. Tror også mange barn blir veldig slitne av fulle dager, så som oss voksne syns nok de det er godt å slappe av uten masse program i blant og.

Om du aldri tar med barnet ditt på bibliotek, i svømmehall, på skogtur eller på fysiske aktiviteter, da syns jeg du gjør en dårlig foreldrejobb. Men at dere har helger hvor det ikke skjer noe som helst tror jeg bare er bra!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...