Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har lenge vurdert å ta en frisørutdannelse, men her om dagen kom jeg over noe på nettet angående allergier, kreft osv og det å være frisør. Leste at mange frisører utvikler allergier, eksem og lignende og at det er ett få tall som ikke får plager i løpet av karrieren.

Noen frisører som har noen erfaringer å dele angående dette?

stor takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/550529-fris%C3%B8r-og-allergier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest thelife

Hei. Har lenge vurdert å ta en frisørutdannelse, men her om dagen kom jeg over noe på nettet angående allergier, kreft osv og det å være frisør. Leste at mange frisører utvikler allergier, eksem og lignende og at det er ett få tall som ikke får plager i løpet av karrieren.

Noen frisører som har noen erfaringer å dele angående dette?

stor takk på forhånd:)

Jeg skal bli frisør. Det kan være et kjemisk hardt yrke, men for å forebygge allergier kan man bruke hansker og være nøye med å tørke hendene når de er fuktige.

Hei,

jeg har jobbet som frisør i 8 år, og det er dessverre ingen jeg begynte med som fortsatt jobber.

Allergier er ikke lenger så vanlig, de fleste har blitt flinke til å bruke hansker, og seriøse salonger har god ventilasjon og avtrekk.

Derimot må mange gi seg grunnet plager med nakke og rygg.

Jeg har foreløpig ingen plager, men trener annenhver dag for å forebygge skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...