AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Hvordan gjør man det? Må man søke samtidig som på hele studier? Er helst på utkikk etter fag man kan lese hjemme uten å måtte møte på skole så ofte. Finnes egentlig det? Har forsøkt å kontakte rådgiver ved VGS i nærheten, men fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg siden jeg er voksen. Og rådgiver ved høyskolen kunne heller ikke hjelpe meg. Så håper noen her inne kan!
Gjest Armule Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 Her har du litt fra UiO: http://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/. Rent forelesningsbaserte emner har sjelden noe krav til oppmøte, men så fort det er snakk om emner med seminar er det oppmøteplikt som regel.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Det er ikke alle læresteder som tilbyr muligheten til å studere som enkeltemnestudent, så det må du spørre lærestedet du tenker deg om. Hvis du ikke kan være enkeltemnestudent kan du noen ganger studere som privatist, ellers blir vel den eneste muligheten å søke seg inn som gradsstudent (men da må du passe på å ha tilstrekkelig progresjon i studiepoeng, slik at du ikke blir sparket ut).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå