Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra en studentrevy++ (og er litt brisen, men håper det her gir mening), og begynner å tenke på hva som holder meg tilbake siden jenter virker så uinteresserte.

Jeg snakka med en fyr hele kvelden (vi dro dit sammen), og han er en god del eldre enn oss andre (og det synes). Han kom i fleece-jakke og ser ikke ut som guds gave til kvinnen. Han er en litt merkelig fyr, men jeg henger sammen med han siden jeg trenger sosial trening. Jeg har ikke flust av venner eller noe særlig nettverk selv, men mener at jeg er ganske oppegående og ser ut som en ålreit fyr, er velkledd og velstelt.

I hvor stor grad vil en snåling som han hemme meg? Jeg ser ikke ut som en hunk selv, men sammen med han ser vi sikkert ut som to tapere. Jeg kommer ikke til å droppe han, men lurer på om vi i sum er et mareritt og om han kanskje holder meg litt tilbake. Jeg vet ikke hvor bevisste dere er på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg det riktig så er dere begge gutter? Trodde du først var jente da jeg leste det første gangen.. Men riktig som gjesten over her skriver, jenter kan være ganske dømmende. Desverre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge menn, jeg er i andre halvdel av 20-årene og han er fem år eldre. Men virker betydelig eldre enn meg. Ikke slik at han er mer moden, heller tvert om. Men i utseende og bekledning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne blitt tatt for å være i starten av 20-årene, som de fleste av de andre studentene.

Skrevet

Vi er begge menn, jeg er i andre halvdel av 20-årene og han er fem år eldre. Men virker betydelig eldre enn meg. Ikke slik at han er mer moden, heller tvert om. Men i utseende og bekledning.

Synes ikke du skal "bytte" han ut selv om han er litt "rar" i bekledningen. Hvis han er en ok og hyggelig fyr, hvorfor ikke bare fortsette å henge sammen. Venner vokser ikke akkurat på trær. :)

Kan jo hende at han er jeger når det gjelder kvinnfolk..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa jo at jeg ikke hadde tenkt å kutte han ut? Jeg lurer bare på hvor mye han hemmer meg. Jeger på hvilken måte? Seinest i kveld sa han at han er sugen på å hooke opp med en dame, og det tviler jeg ikke på.

Gjest player
Skrevet

Jeg sa jo at jeg ikke hadde tenkt å kutte han ut? Jeg lurer bare på hvor mye han hemmer meg. Jeger på hvilken måte? Seinest i kveld sa han at han er sugen på å hooke opp med en dame, og det tviler jeg ikke på.

Hvem du omgås gir et signal til damene om hva slags type person du er. De vet også at når de skal omgås deg kommer de til å omgås med dine venner.

Siden du sier dette er din venn, som du vil beholde så sender du jo ut et riktig signal når du er sammen med han, om hvem du er. De som blir sammen med deg får vite at da må de også regne med å omgås dine venner som er av hans type. Altså en litt scruffy kar på 25 som er litt mislykket i forhold til å få venner på sin egen alder...

Det kan hemme deg i forhold til å treffe jenter på 18-20 som ser etter en annen type omgangskrets enn din, og det kan gjøre sitt til at de du treffer også vil akseptere deg og din venn.

Du får selv vurdere hva du syns du er mest tjent med: Venner som er for overfladiske og snobbete til å akseptere din venn, eller få gode venner som tar hensyn til at du har litt odde bekjente med scruffy klesstil.

Du minimerer i hvertfall sjansene til å surfe gjennom et studiemiljø og skaffe deg en mengde overfladiske bekjentskaper og pulevenner.Kan hende vil dette minimere sjansen til å få et bredt nettverk av populære venner, men det kan også føre til at du unngår en gjennomtrekk av mennesker i livet som ikke var dine ekte venner uansett...

Som ving-man er han vel ikke spesielt strategisk hvis du hadde tenkt deg ut å plukke opp damer sammen med han. Damer på din alder vil vel se etter noe mer mainstream på egen alder, dersom de har sosial intelligens.

Din venn framstår vel muligens som en litt mer shady karakter som man ikke blir med hjem fra et utested dersom man vil ha en vellykket kveld og livet i behold dagen etter.Dette er en "risikovurdering" jenter tar underbevisst på få sekunder.

De søker en som representerer deres egen livvstil, og sjalter vekk det andre som virker annerledes.

Men er de risiko-junkies, har de lyst til å opponere mot manistream, røyke seg skeiv på hans regning, muligens risikere å få en kjønnsykdom når de har sex, eller bare er villige til å gjøre noe som de ikke forteller veninnene sine om, så kan det hende de blir med din venn tilbake fra kroa...

Du kan jo tenke selv, hva som er lurt.

Å kjenne han og være hans venn, er sikkert ikke så farlig.

Men er han den eneste du omgås, kan du nok se langt etter å hooke opp med blonde, sprudlende, populære jenter som har livet sitt på stell...

Det er ihvertfall min erfaring.

Gjest player
Skrevet

Hvem du omgås gir et signal til damene om hva slags type person du er. De vet også at når de skal omgås deg kommer de til å omgås med dine venner.

Siden du sier dette er din venn, som du vil beholde så sender du jo ut et riktig signal når du er sammen med han, om hvem du er. De som blir sammen med deg får vite at da må de også regne med å omgås dine venner som er av hans type. Altså en litt scruffy kar på 25 som er litt mislykket i forhold til å få venner på sin egen alder...

Det kan hemme deg i forhold til å treffe jenter på 18-20 som ser etter en annen type omgangskrets enn din, og det kan gjøre sitt til at de du treffer også vil akseptere deg og din venn.

Du får selv vurdere hva du syns du er mest tjent med: Venner som er for overfladiske og snobbete til å akseptere din venn, eller få gode venner som tar hensyn til at du har litt odde bekjente med scruffy klesstil.

Du minimerer i hvertfall sjansene til å surfe gjennom et studiemiljø og skaffe deg en mengde overfladiske bekjentskaper og pulevenner.Kan hende vil dette minimere sjansen til å få et bredt nettverk av populære venner, men det kan også føre til at du unngår en gjennomtrekk av mennesker i livet som ikke var dine ekte venner uansett...

Som ving-man er han vel ikke spesielt strategisk hvis du hadde tenkt deg ut å plukke opp damer sammen med han. Damer på din alder vil vel se etter noe mer mainstream på egen alder, dersom de har sosial intelligens.

Din venn framstår vel muligens som en litt mer shady karakter som man ikke blir med hjem fra et utested dersom man vil ha en vellykket kveld og livet i behold dagen etter.Dette er en "risikovurdering" jenter tar underbevisst på få sekunder.

De søker en som representerer deres egen livvstil, og sjalter vekk det andre som virker annerledes.

Men er de risiko-junkies, har de lyst til å opponere mot manistream, røyke seg skeiv på hans regning, muligens risikere å få en kjønnsykdom når de har sex, eller bare er villige til å gjøre noe som de ikke forteller veninnene sine om, så kan det hende de blir med din venn tilbake fra kroa...

Du kan jo tenke selv, hva som er lurt.

Å kjenne han og være hans venn, er sikkert ikke så farlig.

Men er han den eneste du omgås, kan du nok se langt etter å hooke opp med blonde, sprudlende, populære jenter som har livet sitt på stell...

Det er ihvertfall min erfaring.

Beklager, jeg skjønte litt for sent at han visttnok er 30 og det er du som er nærmere 25. Vel, jeg vil si at da må du regne med at han slår ennå mer ut på "risikovurderingsbarometeret" til jentene. Hvis du skal være kynisk så bør nok ikke en kar på 30 som signaliserer å ikke fikse livet spesielt bra med klær og utseende,være den eneste du blir sett med hver gang du er ute på livet...

Om det er sosialt selvmord vil jeg ikke si, men det siler ut en anseelig mengde jenter på din alder som er mer opptatt av trygge former, stabilitet og anstendighet. Jenter på 25 har instingtivt ingen tid å miste, og blir ikke trukket til en 30åring som ser ut til å drikke store menger, røke rullings og leve på trygd. Han blir ikke noe fluepapir på kvinnene du ønsker å treffe.

Skrevet

Vil ikke dømme deg, men høres litt ut som du har vært litt enstøing selv og nå ønsker å slette det å hoppe rett over til populæritet og et stort sosialt nettverk nå. Funker nok neppe sånn. Var vel litt i samme situasjonen da jeg begynte på videregående. Hadde hatt få venner til da å bestemte meg for at på vgs skulle jeg bli skikkelig pop. Fail, ble mer ensom enn noen gang før.

Men før studiene (altså årene på videregående) begytne jeg å trene masse, fikk bra muskler og fikk en mestringsfølelse. Litt selvtillitsløft. Da jeg begynte å studere satte jeg meg et lavt mål om å kanskje få en eller to venner der, spilte ingen rolle hvilke typer, bare jeg slapp å være ensom. Bare det at de andre på den gruppa jeg ble plassert på så at jeg var veltrent og velkledd gjorde at jeg enkelt fikk innpass i gruppa. Fikk ingen "bestfriends" med det første, men var respektert og sosialt akseptert tidlig og jobbet videre derfra. Ble jeg respektert av gutta, men likevel kunne stå fram som en ydmyk og hyggelig fyr ble det også litt interesse fra det motsatte kjønn. Er ingen "hunk" eller damenes jens på noen måte, men klarte å skaffe meg noen venninner. Bare det at andre jenter ser du har venninner hjelper veldig i forhold til det å skaffe seg ei å være spesielt gla i.

Jeg ser mange typer som ser "normale" og velstelte ut som går alene mye og får lite interesse fra det motsatte kjønn. Er du litt sjenert er det vanskelig å skaffe seg venner. Sånn jeg ser det er du ikke noe tess før du får bevist for damene at du duger. De ser som sagt etter en eller annen form for alfa, og henger du med en litt snål type, blir du fort oversett. Det kan jo være du trekker han like mye ned. Greia er, du har ikke ikke gutta-boysen med deg, ikke sant. Da er jentene ofte uinteressert.

Min beste venninne, som jeg så på som totalt uoverfladisk forelsket seg litt i en fyr hun hadde møtt. Betrodde seg mye til meg, noe av det som plaget henne var det at han ikke virket som ledern i gjengen sin. Det sier vel sitt.

Vinner du respekten til gutta har du større sjanse hos jentene. Synd og si det, men jentene dømmer deg også ut fra hvem du henger med. Sats på å bygge et større nettverk av venner, ikke kutt ut folk bare fordi jenter ikke liker dem, men sørg for å ha flere enn bare den ene.

Gjest kitty
Skrevet

Ja, du blir dømt for hvem du henger med. Men jeg tenker mer i baner som hvis du henger med forskjellige grupperinger av mennesker. Spesielt folk som man vet tar mye narko, da dømmer jeg personen nord og ned.

I ditt tilfele ville jeg kanskje tenkt at du var han kjekke/greie (whatever som passer inn positivt her) og kameraten din han rare :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du blir dømt for hvem du henger med. Men jeg tenker mer i baner som hvis du henger med forskjellige grupperinger av mennesker. Spesielt folk som man vet tar mye narko, da dømmer jeg personen nord og ned.

I ditt tilfele ville jeg kanskje tenkt at du var han kjekke/greie (whatever som passer inn positivt her) og kameraten din han rare :)

Eventuellt støttekontakten til han rare?

Når du har en 30 år gammel raring til venn, sier det mye om deg. Da dater jeg heller folk som henger med Petter Pilgaard for å si det sånn.

Jeg bruker ikke tid på han som gjør utskudd til sitt sosiale prosjekt, når jeg er opptatt av å ha det artig med venner.

Gjest Gjest
Skrevet

Deprimerende lesning; mennesket er et patetisk flokkdyr. Skål for armageddon!!!:)

Gjest Gjest
Skrevet

utseendemessig har det ingenting å si hvem man går sammen med. personlighetsmessig (som jeg trodde du mente først) har en del å si. treffer jeg en fyr som henger sammen med barnslige idioter da begynner jeg å lure litt.

men ettersom dette går på utseende så har det ingenting å si for meg.

faktisk foretrekker jeg heller å slå av en prat med en som er litt rar om jeg er ute å tar en ettermiddagsøl alene enn å slå av en prat med en trendy klyse

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Virker som du er i et studentmiljø med mange i begynnelsen av 20-årene, og at det er disse jentene du ønsker å komme i kontakt med? I så tilfelle er det vel ikke så lurt å gå med den rare "gamle" kameraten på skolerevyen. Men i andre settinger er det jo sikkert helt greit å henge med han kameraten. Så mitt råd er å ikke ta han med når du skal på byen og lignende.

Skrevet

Om du har venner som virker litt spesielle eller i feil aldersgruppe, ville iallefall ikke betydd noe for meg.

Om du derimot hadde venner som utagerte noe voldsomt i fylla, tydelig var dopa, eller oppførte seg som hjernedøde bimboer (uansett kjønn), så ville jeg holdt meg unna ;)

Skrevet

Jeg kommer fra en studentrevy++ (og er litt brisen, men håper det her gir mening), og begynner å tenke på hva som holder meg tilbake siden jenter virker så uinteresserte.

Jeg snakka med en fyr hele kvelden (vi dro dit sammen), og han er en god del eldre enn oss andre (og det synes). Han kom i fleece-jakke og ser ikke ut som guds gave til kvinnen. Han er en litt merkelig fyr, men jeg henger sammen med han siden jeg trenger sosial trening. Jeg har ikke flust av venner eller noe særlig nettverk selv, men mener at jeg er ganske oppegående og ser ut som en ålreit fyr, er velkledd og velstelt.

I hvor stor grad vil en snåling som han hemme meg? Jeg ser ikke ut som en hunk selv, men sammen med han ser vi sikkert ut som to tapere. Jeg kommer ikke til å droppe han, men lurer på om vi i sum er et mareritt og om han kanskje holder meg litt tilbake. Jeg vet ikke hvor bevisste dere er på dette.

Du kan jo gi ham en ny jakke til bursdagen? :lur:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så helt klart.

Hvilke personer han henger sammen med sier en del om hvem han er som person.

Skrevet

Kven ein er ven med, seier jo ein del om ein sjølv som person.

No tenkjer eg ikkje utsjånad og klesstil, men veremåte og interesser.

Eg blir usikker på ein mann viss venene hans driv med t.d fyll/dop/festing, med ikkje viss venene hans er stygge, ærleg talt...

Viss venen din er ein grei og hyggeleg og rimleg normal fyr, trur eg ikkje du har noko å frykte, sjølv om han har fæl klesstil.

Skrevet

Noen ganger blir jeg skremt av hvor overfladiske folk er og ikke minst av hvor dumme og uinteressante de virker på grunn av det...Tror jeg skal finne meg en stein å krype under ved første mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...