Gå til innhold

Mangler bakhode!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en jente på 19 år.. Jeg har null bakhode. Går bare rett ned. så hode mitt er pittelite. Jeg sliter veldig med dette. Må alltid tuppere håret, og hater å få vann i det. Viser meg ikke for andre folk med vått hår. Så det jeg lurer på er om noen vet om det er noe som er mulig å gjøre med dette? Om det på noen som helst måte er mulig å opperere inn et bakhode eller noe.

Jeg hater slik som hodet mitt er. Jeg kan ikke gå med håret løst rett ned. Må ALLTID tuppere det. Det er ingen som vet at det er derfor jeg tupperer det da, siden jeg ikke syntes det er særlig kult. Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om bokstavelig talt "har ikke bakhode" (noe medfødt), eller har du bare et litt flatere bakhode enn folk flest? Det er helt sikkert mulig å operere det, men jeg ser for meg at en slik operasjon er både kostbar og risikabel...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig? Jeg har det også sånn, men det har aldri plaget meg nevneverdig sett bort fra at det av og til synes godt når jeg har rett hår. Jeg ser mitt eget bakhode så sjeldent så da slipper jeg å tenke på det :P

Gjest Monica
Skrevet

Flat i bakhodet jeg og, ser ikke helt problemet.

Skrevet

Det er normalt det som alt annet. Mennesker er forskjellige. Det er forskjeller også på hodene til folk. Noen er ganske flate og andre har "perfekt" formede skaller. Operere?!? Å godta seg selv er nok det beste du kan gjøre. Du holder helt sikkert mål, selv om du ikke kjenner det slik akkurat nå.

• Liker 4
Gjest Bjeff Tjeks
Skrevet

Baksidene ved å ha et bakhode er større enn ulempene ved å ha det som en fordel hvis du for eksempel har trang forhud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til dere med flatt bakhode, lå dere mye på rygg som spedbarn?

Gjest Monica
Skrevet

Til dere med flatt bakhode, lå dere mye på rygg som spedbarn?

Det vet jeg faktisk ikke. Men jeg fikk beskjed at det var ingenting som var deformert. Noen er bare født slik. Enkelte har tidligere kommenter at mitt hode er flatt bak. Ble overraska, for det har aldri vært et tema for meg eller problem.

Skrevet

gå til en frisør og spør om de kan klippe en frisyre hvor det lages ekstra volum bak (f.eks en Bob frisyre) - mulig det kan gi litt mer selvtillit :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her..

Er ikke det at det bare er flatt. Jeg har ikke bakhode. Null og niks. Fra øynene og bak til der hode slutter er det 5 cm.. Hadde det bare vært flatt, så skulle jeg nå ikke brydd meg så mye..

Jeg har en egen frisyre jeg bruker så gjør at folk ikke kan se det. Med mindre det regner ute.

Problemet er at jeg ser ut som et missforster jo. Sånn bokstavlig talt, når jeg ikke fikser det da.

Gjest Lille-pus
Skrevet

TS her..

Er ikke det at det bare er flatt. Jeg har ikke bakhode. Null og niks. Fra øynene og bak til der hode slutter er det 5 cm.. Hadde det bare vært flatt, så skulle jeg nå ikke brydd meg så mye..

Jeg har en egen frisyre jeg bruker så gjør at folk ikke kan se det. Med mindre det regner ute.

Problemet er at jeg ser ut som et missforster jo. Sånn bokstavlig talt, når jeg ikke fikser det da.

Jeg er ikke et øyeblikk i tivl om at det er slik du ser det som du beskriver det, men er det slik andre folk ser det tror du ?

Du vet... det er rart med det når det er noe man synes er annerledes hos seg selv, og man fokuserer veldig mye på det :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

Her skulle jeg jaggu likt å sett et bilde altså.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

hehehehehe... operere inn et bakhodet?!!! :ler:

• Liker 3
Skrevet

Jeg støtter forslaget om å klippe bob-frisyre. De fleste kler denne i en eller annen variant (lang eller kort lugg, rette linjer eller rufsete). Sørg for å få den rikelig oppklippet bak, dette vil gi illusjonen av rundere bakhode.

Å tuppere så mye som du sikkert gjør per dags dato sliter veldig på håret, så da er det ikke så mye vits i å ha det langt uansett. Evt. kan du jo ha det oppsatt bak i en løs dult eller lignende, men det blir sikkert kjedelig å ha det hver dag.

Så mye annet er det nok ikke å få gjort med problemet ditt, tror jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, 5 cm fra øyne til bakerst på hodeskallen? Mangler du ører også, da? Dette hørtes rart ut....

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Du har et 5 cm tykt hode? Altså hele hodet ditt er flatt da?

Du må nok ha målt feil :fnise: for om hodet ditt bare hadde vært 5 cm fra øynene og bakover, så hadde legene sagt noe til deg for lenge siden.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Blir nok ikke noe bilde.. Er ikke fan av å vise meg sånn. Ørene er der de skal på en måte. Også slutter hode rett bak ørene. Og siden eg tupperer håret stort så ser det bare normalt ut. på en måte. Får ofte kommentarer om stort hår eller stort hode. EEELSKER DET. Det e det beste komplimanget eg kan få! :) Hehe. Legen har vell ikkje sett det? Eg har tuppert håret i maange år no. Begynner å bli lei.

Bobsveis hadde kanskje funket litt. men det måtte vært en stooor bob hvertfall!

Og vet ikke hvordan andre ser meg. Har bare vist det til en veninne sånn halvveis.. og hun skjønte litt hva jeg mente sa hun. Men eg gang jeg var hjemme og akkruat kom ut av dusjen, så skulle jeg rett ned å hente noe. Så så mamma meg, og lo godt. Hun vet jo ikke at jeg har komplekser med hodet mitt da så..

AnonymBruker
Skrevet

Plagiocefali er noe som oppstår spesielt hos barn som ligger for mye på rygg, men kan også skyldes forholdene i livmoren. Det fører i mange tilfeller til asymmetri i ansiktet også. I voksen alder er det lite man kan gjøre for å korrigere tilstanden.

AnonymBruker
Skrevet

FYYY FAEN! Dette er helt sjukt å lese! Jeg har også slitt med dette i MANGE år! Trodde bare det var meg! Det er veldig flatt bak der, og har tuppert håret i kanskje 6-7 år.

De få gangene jeg ikke har tuppert håret har faktisk noen ledd av meg, og kommentert at jeg ser veldig annerledes ut. Greia er at med tuppert hår, er jeg faktisk ganske pen. Uten ser jeg ut som en (no offence) stygg russer. Det er akkurat som om hodet er helt deformert.

Virkelig, det var nesten en liten lettelse å lese at det også finnes andre som sliter med dette, for jeg trodde virkelig bare det var meg. Har også tenkt på dette med å operere... Men hva skulle man ha gjort da; lagt inn silikon i bakhodet? :P

Jeg har prøvd meg frem med mange frisyrer. Langt og tuppert er det som fungerer best, oppklipt hår blir bare dødsflatt når det ikke er stylet.

AnonymBruker
Skrevet

Det var meg som skrev over her.

SE HVA JEG FANT!

http://www.eppleyplasticsurgery.com/blog/2011/03/can-a-solid-silicone-implant-be-used-to-fix-my-flat-back-of-my-head/

Det går altså an! Dette trodde jeg ikke var mulig...

(Til dere som synes det er teit å bry seg om bakhodet er flatt: det påvirker utseende utrolig mye! Jeg har ikke ligget og kastet opp, villet bare dø egentlig, for morro skyld. Det er virkelig ille som de som har det sånn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...