Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet det? er "skap-katolikker" kristne som føler seg som katolikker men ikke har konventert?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet det? er "skap-katolikker" kristne som føler seg som katolikker men ikke har konventert?

Vet ikke hva en skap-katolikk er, men jeg kjenner (kjente) en hykler-katolikk. Hun benyttet enhver anledning til å fortelle hvor mye bedre hun var med sin oppvekst og barnetro enn vi fæle norske jenter. Så plutselig en dag fikk jeg vite at hun hadde hatt et seksuelt forhold til mannen min i flere år. For å komplettere det "hellige" ved handlingen så kan jeg jo fortelle at hun var gift selv også på den tiden - og mor til to.

Den oppdagelsen var ikke akkurat med på å øke respekten for katolikker for mitt vedkommende.

Skrevet

Ja, en skap-katolikk er en (kristen) som ikke har konvertert til Den katolske kirken, men som sier seg enig i (det meste av) den katolske lære.

Skrevet

Vet ikke hva en skap-katolikk er, men jeg kjenner (kjente) en hykler-katolikk. Hun benyttet enhver anledning til å fortelle hvor mye bedre hun var med sin oppvekst og barnetro enn vi fæle norske jenter. Så plutselig en dag fikk jeg vite at hun hadde hatt et seksuelt forhold til mannen min i flere år. For å komplettere det "hellige" ved handlingen så kan jeg jo fortelle at hun var gift selv også på den tiden - og mor til to.

Den oppdagelsen var ikke akkurat med på å øke respekten for katolikker for mitt vedkommende.

Ville du tenkt like dårlig om alle ateister /agnostikere om denne personen var det? Tenker du at fordi mannen din var utro, så mister alle av hans religion/livssyn respekten din?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville du tenkt like dårlig om alle ateister /agnostikere om denne personen var det? Tenker du at fordi mannen din var utro, så mister alle av hans religion/livssyn respekten din?

tullepia ser det vel som sin oppgave å forsvare alle kristne religioner...

Hvilket trossammfunn tilhører du da??

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med Tullepia; om det viste seg at hun egentlig var Hindu, ville det vært hinduismens feil at hun hadde en affære med mannen din?

Går vel litt mer på personlighet håper jeg.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forundrer meg til stadighet over at det ikke er en eneste tråd på KG som er fri for drittkasting og usaklige innspill.

• 3 uker senere...
Gjest Eithne
Skrevet

Er Katolikk selv, men skal innrømme at jeg har aldri hørt om Skap-Katolikker.....

Når det gjelder AnonymBruker som har hatt en utro mann så kan jeg på sett og vis forstå at hun tenker i de baner, men samtidig så er det jo helt feil å klandre alle Katolikker og Katolsk tro at dama har hatt et forhold til din mann. Her er det sinne som kommer frem.

Ang. skitkasting. Ja det er synd at det ikke kan være tråder her på forumet uten at det blir noe idioti ut av det. Saklige tråder blir ofte tatt ut av kontekst.

Skrevet

Ateister har ingen felles ideologi eller egenskaper annet enn at de ikke tror på guder. Det er enda større variasjon blant agnostikere. Agnostiker sier ingenting om man er katolikk, ateist eller noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...