Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp bestillt meg en tur til Aqaba i Jordan. Forhåpentligvis blir det en rolig ferie med varm temperatur, sol og bad. Er det flere som har vært der? Hvordan vil dere beskrive stranden der f.eks? Hotellet jeg skal bo på er ikke ett med egen strand, går det allikevel å betale innpass til en av disse?

Og sist, men ikke minst; Med Saudi-arabia, Irak, Israel og Egypt som nærmeste land, hadde dere følt dere trygge? Er nok litt betenkt når det kommer til dette. :sjenert:

Endret av hederlig
Skrevet (endret)

Var der for for et par år siden med to jenter til. Jeg følte meg ganske trygg i Aqaba på mitt hotell. Folk der var ganske vennlige og tok vare på oss. Vi bodde på et hotell som hadde egen strand. En dag forsøkte vi å besøke en offentlig strand, og det var ikke en behagelig opplevelse.Folk der var lissom ikke vante til turister, og glodde på oss. Fulgte litt etter oss. vi badet med klær på for å unngå mye oppmerksomhet. Men det var en bra opplevelse å oppleve dette, og se åssen det egentlig er på en offentlig strand. Hvis du vil unngå det så oppsøk steder som er vante til turister, eks. et hotells strand. jeg tror det skulle gå an å bruke deres strand ved betaling. Der er det bare å bade uten bekymringer. det var ihvertfall slik på mitt hotell:)

Men ellers rundt i byen, og rundt i Jordan følte jeg meg egentlig ganske trygg. At landet var i nabo med landene hadde jeg i bakhodet, men det gikk bra. Det eneste jeg la merke til var høyt støy fra fly, og jeg ble ganske skremt. men det er visst normalt der borte.

Jeg er kjempe glad for at jeg dro til Jordan, og jeg kunne gjerne ha dratt til Aqaba igjen! God tur, gled deg:)

Endret av Kami88
Skrevet

Du kan jo lese litt er: http://www.landsider.no/land/jordan/reise/sikkerhet/

Hvis du tenker på urolighetene som var i Egypt for en liten stund siden tror jeg ikke du skal bekymre deg for dem i det hele tatt. Foruten de nevnte demonstrasjonene i Amman (se linken over) har det vel vært rolig i Jordan i mange, mange år, og de har ikke vært preget av bråk verken i Israel eller Irak.

Nå har ikke jeg ikke vært i Jordan selv, men jeg har vært i Egypt og Emiratene tidligere, som også ligger nære de landene du nevner, og det har vi absolutt ikke merket noe som helst til.

Kos deg du, jeg misunner deg masse, Jordan står ganske høyt på lista her også!

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg var i Eilat, Israel, i januar. Landet i i Aqaba, Jordan, og var også på utflukt i Jordan.

Hadde ingen problemer eller ubehageligheter noen steder, det eneste var at grenseovergangen mellom Jordan og Israel tok laaaang tid.

Strendene i Eilat var helt kurante, og siden Aqaba er rett ved siden av så er de sikkert greie der og :)

Skrevet (endret)

Når vi dro til Egypt, Sharm el sheik ,i månedsskifre januar/februar da det var så mye bråk ville vi egentlig avbestille, men da fikk vi ikke pengene tilbake, ikke hadde de andre steder de ville sende oss heller.

I det vi gikk ombord så vi like mange og samme type folk gikk inn i gaten ved siden av, til Jordan og Akkaba. Jeg sa til reisefølget at vi må stikke dit neste gang. Vi ble sendt hjem etter bare 4 dager, mens alle i Jordan hadde hatt hele ferien i fred og ro.

Jordan har Abdulla og Rania som Kongepar og er veldig engasjerte i politikk. Jordan er et anderledes land, og mye tryggere.

Vi reiser dit tvert, om vi hadde ferie.

Vurderer å reise til Doha i Qatar med muttern på shopping og utflukter... :jepp: Er ikke redd for opprør nei.

Men jeg kan ikke reise til den Arabiske Gulf med min muslimske samboer, (selv om han er ikke praktiserende) til disse muslimske statene. Vi er ugift. Kommer vi i en situasjon blir det skikkelig andre boller... Og det vil jeg ikke utsette meg for.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var i Jordan sammen med familien for 2 år siden. Da var vi der i påsken. Ikke altfor mange turister der. Stort og flott hotelområde. Med eget basseng og strandområde. Så vi gikk aldri faktisk ut av hotelområde, med mindre vi skulle på en utflukt. Vi dro på jeep safari og besøkte Petra. Utrolig flott. Følte meg trygg der. Men også fordi jeg aldri gikk alene. Gikk ut et par ganger og spiste på restauranter. Veldig hyggelig.

Så jeg kan absolutt anbefale og reise dit!!

Skrevet

så på travel chanel når noen tok ballongferd i kurv over Petra. Det er noe jeg vil oppleve.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...