dobby Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Eg las ein artikkel i A-magasinet i dag om Amandaprosjektet. Det er eit prosjekt der ein strikkar klede og tepper til sjuke nyfødde på Rikshositalet. Eg synest det verkar som eit ypperleg tiltak, og vil gjere bruke strikkedilla mi til å gi noko til nokon som treng det meir enn meg. Veit nokon om fleire liknande prosjekt?
Wildy Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Det finnes mange slike aksjoner. Sjekk håndarbeidsforum av ulike slag, eller rett og slett ta konakt med noen i ditt nærmiljø som du tror kanskje vil ha nytte av slike ting. Selv strikker jeg lapper av restegarn og syr sammen til tepper som jeg gir til åpen kirke her i byn. De er kjempeglade for å få , og jeg blir kvitt restegarnet mitt. Kuvøseavdelinger vil helt sikkert også ta imot tepper og små klær, men husk da å lage i tynt, fint garn som ikke klør på sart hud. Ullplagg og tepper kan ikke vaskes på så høy temperatur at de kan brukes til flere barn av hygieniske årsaker, så her trengs det endel. Vet flere avdelinger som praktiserer at babyen får med seg teppet\klærne hjem når de drar, noe som også medfører stadig behov for nye. Det er også flere som samler inn til diverse barnehjem rundt omkring i Europa, og mener jeg så noe en plass om tepper til Nepal også?
Zzyzx Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Her er nepalprosjektet: http://nepaltepper.blogspot.com/2010/09/info-om-nepalteppeprosjektet.html
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Gå inn på Strikkenett sin side på FB og sjekk ut prosjektet der. De har kontaktpersoner ved alle landets nyfødtavdeligner, slik at gavene spres rundt og ikke bare går til Oslo. De har også en del butikker som gir rabatt på garn som skal brukes til prosjektet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå