leopold Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 (endret) Hei! Jeg har tenkt å fri til min veldig vakre kjæreste igjennom de siste årene, vi har vært i sammen igjennom livets oppturer og nedturer, kom helvete og høyvann som man sier. Vi er begge ca 30, og mest sannsynlig klar til å etablere oss, men jeg trenger en ring når jeg frir. Hvor mye bør jeg bruke på dette? Endret 1. april 2011 av leopold
Tullepia Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Det går selvfølgelig an å fri uten ring, så kan dere dra sammen til gullsmeden og bestemme hva dere vil ha. Ellers bør du ikke bruke mer enn dere har råd til. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Tæring etter næring, det er tanken som teller.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 du bør selvfølgelig se an din økonimiske situasjon.. du kan velge å fri uten ring, slik at dere sammen kan finne forlovelsesringer.. hvis du vil fri med ring bør du tenke på hva slags smak dama di liker. liker hun bling bling? vil hun ha diamant? enkel eller flagrende? gul eller hvitt gull? personlig tenker jeg en pris mellom 3000 - 10 000 kr for en forlovelsesring.. det viktigste er at den er fin. lykke til! 2
leopold Skrevet 1. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2011 Det går selvfølgelig an å fri uten ring, så kan dere dra sammen til gullsmeden og bestemme hva dere vil ha. Ellers bør du ikke bruke mer enn dere har råd til. Vil helst fri med ring tenker jeg, men kikket litt i dag, og det varierer jo fra gullsmed til gullsmed hva de prøver å selge de. Faktisk varierte rådene med over 20 000 i pris, noen sa 1500 - 3000 andre sa 18 - 22000....
leopold Skrevet 1. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2011 du bør selvfølgelig se an din økonimiske situasjon.. du kan velge å fri uten ring, slik at dere sammen kan finne forlovelsesringer.. hvis du vil fri med ring bør du tenke på hva slags smak dama di liker. liker hun bling bling? vil hun ha diamant? enkel eller flagrende? gul eller hvitt gull? personlig tenker jeg en pris mellom 3000 - 10 000 kr for en forlovelsesring.. det viktigste er at den er fin. lykke til! Det hørtes lurt ut.
Anglofil Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Vi kjøpte hver vår ring, og hans kostet vel rundt 2000 kr for hvitt gull. Min kostet rundt 3500 kr, da i hvitt gull med en liten diamant. Bruk det du/deres synes dere faktisk kan ta dere råd til. Mvh Yvonne
Skylines Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Vi betalte 2500 for hver ring, gult gull. Kjøpte på Aseco etter "frieriet".
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Personlig synes jeg alt over 3000,- er bare tull og unødvendig bruk av penger. Men det er meg, og det kan hende kjæresten din tenker helt motsatt. 4
Fanta Exotic Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Vil helst fri med ring tenker jeg, men kikket litt i dag, og det varierer jo fra gullsmed til gullsmed hva de prøver å selge de. Faktisk varierte rådene med over 20 000 i pris, noen sa 1500 - 3000 andre sa 18 - 22000.... Hadde samboeren min kjøpt forlovelsesring for 22 000 hadde jeg blitt litt skuffet. Hva skal jeg med en så dyr ring? Tenk f.eks hvor fin ferie vi hadde fått hvis vi hadde brukt pengene annerledes 15
Gjest LOGAN Skrevet 1. april 2011 #12 Skrevet 1. april 2011 Hadde samboeren min kjøpt forlovelsesring for 22 000 hadde jeg blitt litt skuffet. Hva skal jeg med en så dyr ring? Tenk f.eks hvor fin ferie vi hadde fått hvis vi hadde brukt pengene annerledes helt enig.. jeg syntes det hadde vært kleint t.o.m.. det blir for mye faktisk - det er så mye ting som er viktigere.. jeg tenker rundt 5-6000 er max!
*Caroline Skrevet 2. april 2011 #13 Skrevet 2. april 2011 Min kjære fridde med en "frier-ring", en alliansering med tre diamanter. Uka etter dro vi sammen til gullsmeden og designet våre egne ringer Rødt og hvitt gull med mønster og tre diamanter som danner et hjerte på min. 13000 kom de på. Jeg synes det var litt mye å bruke på et par ringer, det er jo betydningen bak som er viktig. Men som sambo sa: dette er en ring vi skal bruke resten av livet, og da er det viktig at man er 100% fornøyd og at den er behagelig å ha på fingeren
Athene Skrevet 2. april 2011 #14 Skrevet 2. april 2011 Det er veldig individuelt. Kommer ann på hva hun liker, hva du har lyst til å gi, din økonomi og mer. Som sagt, mulighetene er alt fra å fri uten ring, fri med vanlig gullring til 2-3 000, en enkel alliansering eller dyrere diamantring. De fleste av mine venninner som har blitt fridd til har fått en enstensring i 10-20 000 kroners klassen, mens bare bruker gifteringen som forlovelsesring. Har selv diamantring i flere titusenkroners klassen, og er utrolig glad i den ringen. Synes det er unødvendig av de som kaller dette tåpelig og unødvnedig pengebruk, det må da være opp til den enkelte? For vår del gikk det hverken ut over ferier eller andre goder. 3
leopold Skrevet 2. april 2011 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2011 Jeg synes selv alt over 10 000 blir en god del penger, men samtidig håper jeg at jeg får lov å si følgende uten å bli oppfattet som klein. Jeg har muligheten til å bruke alt fra 1000 til mange ganger så mye uten at det går ut over verken ferier eller den økonomiske situasjonen. Samtidig tenkte jeg heller å finne ut hva standarden ligger på, om det finnes en mal på slikt, for det finnes jo maler på så mye annet. Uansett, takk for hjelpen, må uansett dra ut å skaffe den nå.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #16 Skrevet 2. april 2011 Sikkert litt sent ute nå, men jeg fikk en flott enstens diamantring med en sten på 0,52 karat. Hadde ingen anelse om frieriet, og at han hadde kjøpt en så flott ring til meg, som til og med passet..ble utrolig glad! Den ble kjøpt på tesori for ca 20 000 tror jeg, får en god del mer for pengene der. Stenen hadde topp kvalitet på klarhet, sliping og farge... Ser at samme type ring koster ca 30 000 på type thune osv. Skal ha giftering på samme finger som forlovelsesringen. KJæresten min har ikke forlovelsesring. Er utrolig glad i ringen min og tar den aldri av (kun når jeg baker). Har man råd til det er det bare å kjøre på ? :oD 1
lollipolli Skrevet 2. april 2011 #17 Skrevet 2. april 2011 Da mannen min fridde hadde han kjøpt diamantring til rundt 2000 kr. Den passet ikke fingeren min, så jeg måtte bytte den. Jeg holdt meg til hvitt gull med diamant, mens han fikk en tradisjonell gul gullring. Jeg fikk lik i kirken da vi giftet oss. Vi brukte vel ca. 6000 kr tilsammen på alle 3 ringene.
Barcelone Skrevet 2. april 2011 #18 Skrevet 2. april 2011 Da mannen min fridde hadde han ingen ring. Frieriet kom helt spontant fordi han sa at det var noe i øyeblikket som fikk ham til å ville dele resten av livet sitt sammen med meg. Synes faktisk det var det perfekte frieriet! Selv om jeg kanskje hadde sett for meg noe annet, så ville jeg ikke ha byttet det mot noe som helst annet frieri. Vi hadde faktisk ingen ringer før vi giftet oss. Vi så ikke helt poenget med det og skulle bruke mange tusen på forlovelsesringer. Men det er oss da. Er jo mange som bruker samme ringen når de gifter seg. Har hørt om menn som skulle fri og som har fått "låne" ring av gullsmeden til selve frieriet og så har de gått sammen og valgt seg ut ringer.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #19 Skrevet 2. april 2011 Har selv diamantring i flere titusenkroners klassen, og er utrolig glad i den ringen. Synes det er unødvendig av de som kaller dette tåpelig og unødvnedig pengebruk, det må da være opp til den enkelte? For vår del gikk det hverken ut over ferier eller andre goder. De som har nevnt det har vel også presisert at det er deres egen oppfatning - så jeg skjønner ikke hvorfor du går i forsvarsposisjon?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #20 Skrevet 2. april 2011 Det er veldig individuelt. Kommer ann på hva hun liker, hva du har lyst til å gi, din økonomi og mer. Som sagt, mulighetene er alt fra å fri uten ring, fri med vanlig gullring til 2-3 000, en enkel alliansering eller dyrere diamantring. De fleste av mine venninner som har blitt fridd til har fått en enstensring i 10-20 000 kroners klassen, mens bare bruker gifteringen som forlovelsesring. Har selv diamantring i flere titusenkroners klassen, og er utrolig glad i den ringen. Synes det er unødvendig av de som kaller dette tåpelig og unødvnedig pengebruk, det må da være opp til den enkelte? For vår del gikk det hverken ut over ferier eller andre goder. Oslo vest...? Regner jo kanskje med at du hadde vært like glad i ringen om den hadde kostet "bare" 1500? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå