finkel Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Min pc tok kvelden i går og jeg må derfor låne en Mac for å skrive ferdig oppgaven min som skal inn om 6 timer. Hvilket program kan jeg bruke for å skrive og lagre i .doc? Er det mulig å laste ned Word for Mac? Jeg har ikke tid til å sette meg inn i noe nytt tekstbehandlingsprogram i kveld, har prøvd å finne ut av dette i hele dag og begynner å få dårlig tid. Hjelp! Det er versjon 10.5.8, om det hjelper...?
chikako Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Hvilke programmer har du? Du kan lagre som .doc i Pages, OpenOffice og det aller meste av tekstredigeringsprogrammer. Har du Pages, lagrer du som .doc ved å trykke på "eksporter" i Arkiv-menyen.
chikako Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 (endret) Også går det an å installere MS Word på mac, men det må vel bli en kostbar affære når du bare skal bruke macen denne ene gangen? Endret 1. april 2011 av chikako
finkel Skrevet 1. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2011 Har kun textedit (er det noe ala wordpad?). Jeg trenger noe som i det minste har ordtelling og kan dele teksten inn i sider, samt redigere linjeavstand.
chikako Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Har kun textedit (er det noe ala wordpad?). Jeg trenger noe som i det minste har ordtelling og kan dele teksten inn i sider, samt redigere linjeavstand. Ok Last ned OpenOffice - det er gratis og lett å sette seg inn i. Du trenger Admin-passord for å få installert noe som helst på macen, så få tak i det hos den du låner mac av.
chikako Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Bare hyggelig Er det noe du lurer på, så har OpenOffice et forum der man får hjelp til det meste. Lykke til med oppgaven!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå