Gjest Ola Skrevet 2. november 2003 #1 Skrevet 2. november 2003 I sommer så jeg sammen med flere andre, på et jenteslagsmål utenfor en restaurant. Jentene (+/- 20) år sloss slik jenter vel normalt sloss og rullet rundt på bakken og lugget hverandre. Jeg og min kamerat mente at det var morsomt å se på. Det minnet meg om en kveld for mange år siden da jeg min søster ble banket opp av nabojenta. Jeg ville vite "alt" om slagsmålet og spurte min søster om hvorfor hun tapte og hva hun følte når hun fikk juling av sin tidligere venninne og om hun ville forsøke å banke henne opp etter skoletid snart. Min søster synest det var underlig at jeg var så opptatt av slagsmålet. Jeg blir nok seksuelt opphisset av å se på at jenter/kvinner slåss. Er det andre som har sett jenter/kvinner som har sloss, og som mener det er sexy å se på. Jeg har ikke hørt om andre som reagerer slik, og lurer på om jeg er helt "syk" i hodet, eller om det må kunne anses som en "normal" reaksjon. Kommentarer/innlegg imøteses.
Gjest Madam Felle Skrevet 2. november 2003 #2 Skrevet 2. november 2003 For min del blir det sykt, men igjen det er min mening. Det er jo noe som ikke stemmer når en blir opphisset av at noen får bank, og da mener jeg bank. Ingen kommer vel uskadd fra en slåsskamp? En sak er det om en er i et SM miljø, for der er de vel frivillig med på det. Kanskje du burde oppsøke et slikt miljø? eller er det kanskje ikke like opphissende å vite at det er planlagt?
Gjest Ola Skrevet 2. november 2003 #3 Skrevet 2. november 2003 Vel, min søster fikk juling, men ble ikke direkte "banket opp". Hun ga opp da hun fant ut at hun ikke ville vinne slåsskampen. Hva gjelder de to jentene som slåss uten for restauranten, ble slåsskampen stoppet da en av jentene sluttet å slåss, sannsynligvis fordi hun fant ut at hun kom til å tape uansett. Det som jeg konstaterer er sexy/opphissende for meg, er at jenter/damer slåss på "kvinners" vis, dvs. lugger/river av klærne på hverandre. Jeg ser heller ikke noe sexy i at dem slår hverandre til blods. Det er vel snarere at de oppfører seg veldig "kvinnelig" når de slåss. En gutt/mann ville normalt forsøke å slå ned den andre raskest mulig. Jenter/kvinner river hverandre i håret/klærne, som vel jenter gjør når dem slåss. Hvorfor vet ikke jeg, men det kan vel ikke være særlig effektivt for å vinne et slagsmål. Det er vel dette "kvinnelige" særtrekket som fasinerer meg mest.
Gjest Gjesten Skrevet 2. november 2003 #4 Skrevet 2. november 2003 Nei, jeg synes ikke du er syk i hodet, men helt normalt er det vel heller ikke å tenne på jenteslagsmål. Likevel, for min del er det mer unormalt med wet-sex, fotfetish og sånne ting. Jeg skrev et innlegg her for noen uker siden om bryting som fetish, jeg tror det du tenner på kommer mye inn under det. Og da er du så absolutt ikke alene om det! Både jeg og mannen min tenner på å se på bryting, dessuten ha små fighter selv, litt vennskapelig småslossing altså, hvor det ender med at den ene sitter fast. Det jeg tenner på er vel selve handlingen, den kroppslige nærheten, dominans osv. Så mange av oss er det vel ikke, så mannen min og jeg var nok heldige som traff hverandre. Du kan jo prøve å søke på "catfight" eller "amateur wrestling". Da finner du nok mye spennende, og også at det er mange som tenner på dette. :D
Gjest Mann 32 år Skrevet 3. november 2003 #5 Skrevet 3. november 2003 Jeg opplevde å se to kvinner slåss en gang for lenge siden. Kan ikke si at det var spesielt sexy å se på at en av damene ble banket opp av den andre. Dama som tapte slagsmålet var ikke mye fristende etter kampen da hun begynte å grine.
Gjest Jente Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 Jentegjenger som banker andre jenter på byen bare fordi det er morsomt, tror de kan få respekt hos andre. Hørt at noen gutter sier at det er god underholdning å se på jenter som slåss, men det er ikke like morsomt å være den som får juling.
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Skal jo først skyte begge lårene så slå eller sparke, gjerne i hodet med boots som har stålforsterket innlegg foran. Ble du opphisset nå? Da er du syk... Vold er det værste, teiteste som fins, har overhodet ikke respekt for voldelige personer. Det er alt for lett å drepe noen eller skade dem for livet, og det skjer fort så styr langt unna, ellers blir det du som ender opp med det værste, å ha drept noen å så bli plassert bak murene i 21 år uten mulighet for noen kontakt med omverdenen bare pga barbarisk oppførsel. Make love...
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #8 Skrevet 5. november 2003 Jeg leste i Aftenposten for en liten stund siden at jenter +/- 15 år i større grad enn før hadde vært i slåsskamp med en annen jente. At jenter slåss mer nå enn for noen år siden, er nok en konsekvens av en tøffere hverdag for ungdommene og unge jenter spesielt. Hvorfor kan ikke jenter/kvinner få slåss på lik linje som gutter/menn. Det virker på meg som om media og politi/barnevern reagerer mer aktivt og slår opp saken i media og politi/barnevern kan gripe inn, hvis jenter slåss/lager bråk. At gutter lager bråk/slåss/mobber andre virker det som om ingen reagerer på da det oppfattes som en normal adferd. Selv om jeg ikke oppmuntrer noen til å slåss/mobbe andre, er det forståelig at jenter i større grad velger å ta etter gutter og løse sine konflikter med slåssing. Hvis noen synes dette er morsomt å se på, er nok det mer fordi jenteslåssing er uvanlig og skjer sjeldnere.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #9 Skrevet 6. november 2003 Ja følg gutter som forbilde, slå og riv hverandre i filler, fly rundt med kniv og våpen, bli alkiser å råkjør med alt som har motor...Hva blir det neste? Jenter som blotter seg og voldtar menn? Håper isåfall det smeller en gang til på solen og at den treffer skikkelig denne gangen så den setter denne syke planeten ut av spill. Vold er overhodet ikke nødvendig rett og slett...Det løser ingenting. Voldelige personer er rett og slett dumme, fordi de ikke klarer å prate seg gjennom uenigheter. Make Love...
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #10 Skrevet 6. november 2003 Slåssing er ikke bra. Vold er fy, mens avtalt samspill (type SM) er ok så lenge begge parter holder seg innenfor avtalte grenser. Å tenne på en slåsskamp, eller det som ser ut som en, trenger slett ikke å ha noe å gjøre med å tenne på vold. Jeg gjetter på at Ola tenner på bevegelser, nærhet, dominans osv. Dersom jeg har rett i mine antakelser er det ingen ting i veien med tenningsmønsteret til Ola. Dersom h*n tenner på voldsaspektet kan h*n derimot ha et problem... Det er stor forskjell på sikker, sunn og samtykkende SM og voldsutøvelse, motivert eller umotivert. Tenning på sikker, sunn og samtykkende SM er helt ok. Det er det ikke dersom h*n tenner på vold og overgrep. Hvor grensen går? ved sikker, sunn og samtykkende.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #11 Skrevet 6. november 2003 Ola tenker vel ikke på ekstrem og seriøs vold når han skriver dette. Jeg gjetter på at det han mener er noen i retning av damer i små bikinier som driver med gjørmebryting..........
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #12 Skrevet 6. november 2003 Som mann er det klart at jeg mener det er sexy å se på at jenter/kvinner deltar i ex. gjørmebryting, som siste innlegg sier. Spesielt hvis jentene i løpet av slåsskampen mister litt klær etter hvert, og til slutt ender opp topless eller nakne. Dette pirrer meg som mann, da man kan sammenligne det med en form for striptease. De fleste menn tenner vel på å se på flotte damer som tar av seg klærne. Hvis det er en annen jente/kvinne som drar av henne klæren, blir det mer sexy.
Arwen Skrevet 6. november 2003 #13 Skrevet 6. november 2003 Jeg setter spørsmålstegn ved at du tente på søsteren din jeg. :o
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #14 Skrevet 6. november 2003 Menn som jeg tenner normalt på nakene kvinner. Det er vel ganske normalt. Jeg vet ikke hva han som startet denne linken mener, men man kan vel mene det er sexy å se jenter slåss og som drar av hverandre klærne. Jeg har ingen søster, men kan tro at menn generelt sett mener at nakene jenter er sexy selv om en av jentene er sin egen søster. Er man en ung gutt og ser sin søster naken for første gang, vil jeg tro (jeg vet ikke), at dette er noe spesielt og spennende. Når man ser sin søster i slåsskamp i tillegg, vil jeg tro at dette øker den seksuelle spenningen for en ung gutt ytterligere. Jeg vil i allefall tro det, selv om jeg ikke har opplevd det selv.
Gjest Meg Skrevet 7. november 2003 #15 Skrevet 7. november 2003 Jeg har hørt at det er mange gutter som alltid håper at jenter som slåss plutselig får det for seg at de skal ha seg i steden... Er det ikke slik da?
BaggerLane Skrevet 7. november 2003 #16 Skrevet 7. november 2003 En catfight er vel mer latterlig enn opphissende....
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #17 Skrevet 7. november 2003 Når jenter/kvinner slåss slik de har lært av moren sin, dvs. å lugge hverandre, viser jenter/kvinner sin aggresjon på en meget feminin måte. Å bare lugge sin motstander kan da ikke være en særlig effektiv taktikk. Gutter/menn oppfatter ofte at når to jenter/kvinner viser sine feminine kampinstinkter ved å lugge hverandre samtidig som de etterhvert faller ned på gulvet/gresset, og ruller rundt og først den ene og like etterpå den andre over den første igjen. I kampens hete avdekkes deler av kvinnekroppen som normalt er dekket med klær, og gir fritt "innsyn" for de som se på. Det hele kan virke som et femi-show, som i større eller mindre grad oppfattes av gutter/menn som seksuelt stimulerende. Tror ikke at jentene/kvinnene selv tenker/føler at de ofte oppfattes av gutter/menn som seksuelt fristende/utfordrende i kampens hete.
OppNed Skrevet 7. november 2003 #18 Skrevet 7. november 2003 Lært av moren sin??? Unnskyld meg men...hva er dette for slags tøv? En slags *du er så søt når du er sinna-tråd* Lusker ut...
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #19 Skrevet 8. november 2003 Faren min presset meg alltid med at "hvis noen gjorde meg noe så skulle jeg ta gjenn" Det har jeg kun gjort noen ytterst få ganger i begynnelsen av mitt 25årige liv da jeg fant det som eneste utvei. Jeg har alltid stukket av eller ordnet beskyttelse for å slippe unna bråk... Det er ikke det at jeg ikke kan ta vare på meg, men jeg er imot vold og redd for skaden jeg kan påføre andre, tenker hele tiden konsekvenser av det jeg gjør og det burde flere gjøre. Jeg har gått på judo og kommet meg ganske langt der, men har heldigvis bare brukt det jeg kan på trening, det er en veldig fin og morsom sport som jeg vil anbefale jenter, det er jo ingen slag eller spark og å falle på trenings mattene gjær ikke noe vondt...smellene som kommer når den som treffer bakken er pga en smertefri fallteknikk som er det første man lærer. Det er ikke mye du skal være nødt til å gjøre an slike sprell før du kan ha hindret en voldtekt eller ran. Gutt 25
Gjest Mor 38 år Skrevet 8. november 2003 #20 Skrevet 8. november 2003 Min datter på 15 år ble mobbet av en jentegjeng på 4 – 5 jenter, og hun var redd for å bli banket opp av dem. Hun sa at det var feigt med 5 jenter mot 1, men at hun ikke var redd for disse jentene om hun fikk møte dem 1 mot 1. Hennes bror mente at hun var god til å slåss fordi de hadde hatt sine søskenkrangler. Han mente hun burde forsøke å banke lederen i jentegjengen, og overbeviste henne nok om at hun ville klare dette ved å overbevise henne om at hun faktisk var ganske sterk. Jeg forsøkte å overtale henne til å slå tanken fra seg, fordi hvis hun tapte slåsskampen, kunne hun nok forvente seg en real omgang juling fra lederjenta. En dag var min datter unormalt glad og fornøyd, og sa at hun hadde utfordret lederjenta til kamp og hadde banket henne opp framfor de andre jentene i gjengen. Hun kunne nesten ikke vente til min sønn kom hjem for å fortelle han dette fordi hun var så kry over at hun hadde lyttet til sin bror og stolt på sine egne krefter. Nå i ettertid blir ikke min datter mobbet mer, og dette skyldes nok at hun har satt seg i respekt. Normalt fører nok ikke et jenteslagsmål noe positivt med seg, men i vårt tilfelle medførte et jenteslagsmål til at mobbingen sluttet, og det er jeg glad for, men innser at slagsmål ikke alltid er en løsning i mobbetilfeller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå