AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Lurer på en ting, hvordan ville du reagert om du kom i et bryllup og det ikke ble servert dessert? Må man ha det? Vi skal ha masse kaker....
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Lurer på en ting, hvordan ville du reagert om du kom i et bryllup og det ikke ble servert dessert? Må man ha det? Vi skal ha masse kaker.... Jeg syns ikke det trengs. Jeg synes man vasser i alt for mye kaker i norske bryllup. Jeg har vært i bryllup der bryllupskaka var eneste desserten og eneste kaka, og det var nok. Men hadde kanskje vært godt med noe lite og friskt om du skulle ha dessert. Sorbet eller noe? Er godt etter en heavy middag.
Anglofil Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Jeg synes det er litt rart uten dessert, men dere bestemmer. Jeg synes det hører med, så vi velger å ha det, men man må ikke. Mvh Yovnne
Despicable Me Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Hvis dere skal ha en 3-retters middag, så syns jeg det er riktig med en dessert, utenom kakene. Men veldig mange har nå for tiden Tapas-middag og da er det nok med kaker. Så jeg ville hvertfall ha sett an menyen 1
Tullepia Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Lurer på en ting, hvordan ville du reagert om du kom i et bryllup og det ikke ble servert dessert? Må man ha det? Vi skal ha masse kaker.... Ikke tenk på hvordan andre vil reagere. Alle har ulike meninger uansett. Dere må gjøre det slik dere vil. 1
Soon Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Jeg syns dessert er unødvendig når man skal ha kaker også. Vi skal ha tapas og ingen dessert - men dette må være opp til hver enkelt
nickless Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Jeg syntest det holder i massevis med kakene , så får gjestene sjangs til å få plass til litt av de søte godbitene også!
Niennas Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Vi har tenkt å ha forett, hovedrett og kakebord. Og toastmasteren skal spøke bort desserten med at det blir det mer plass til kaker, sånn som brudeparet vil ha det;)
Coriander Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 Vi hadde bare forett og hovedrett til middag etterfulgt av kakebord som 'dessertbuffet'. I tillegg til kakene, hadde vi frukt, ost og kjeks. Så ikke for meg at noen ville være interesert i kaker etter dessert, så da droppet vi tre-retters middag.
Dark Star Skrevet 5. april 2011 #10 Skrevet 5. april 2011 Ved en flereretter meny synes jeg det er mest passende med dessert, da ville jeg heller vurdert å kutte ned på kakebordet. Er det koldtbord, tapas eller noe annet buffètliknende synes jeg ikke dessert er nødvendig. Da følger man på en måte temaet ved kakebuffèten.
Brud i mai Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 Til en "vanlig" middag, dvs 3 eller 4 retters hadde jeg synes det var veldig rart uten dessert, det hører liksom med. Da ville jeg heller kuttet ned på kaker. Kake og dessert er jo 2 ulike ting. Men om du skal ha koldtbord eller tapas hadde det vært greit med kakebord som dessert. 2
Mnaari Skrevet 5. april 2011 #12 Skrevet 5. april 2011 Vi skal ha koldtbord og dropper desserten og tar bryllupskaka som dessert. Dropper også bugnende kakebord, blir kun bryllupskake og maks et par andre kaker (er noen som har så lyst til å bake til oss...)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #13 Skrevet 6. april 2011 Så lenge det er type koldtbord/tapas med litt avslappet stil, så er det forsåvidt greit med kun kakebord. Men er det type 3-4-5-retters så hadde jeg nok blitt litt skuffet om det ikke kom en dessert (vi hadde dessert i vårt bryllup). Jeg er en godtemons, og etter middag er det godt med noe søtt. Særlig siden det ofte tar litt tid før man får servert kakene etter middag. Men ingen av delene mer rett enn den andre, så det er opp til brudeparet, men personlig stemmer jeg for dessert
Gjest hopeful Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Jeg syns det hører med når det er type 3-rettes middag, men ikke fullt så nødvendig når det er koldtbort/tapas!
Gjest Annaires Skrevet 6. april 2011 #15 Skrevet 6. april 2011 Jag hadde foretrukket dessert fremfor kaker. Hadde syns det var rart om det ikke ble servert dessert i et bryllup.
Lachesis Skrevet 10. april 2011 #16 Skrevet 10. april 2011 Vi hadde ikke dessert, men vi satte ut kakene og kaffen rett etter middagen. Vi hadde også sjokoladepudding og vaniljesaus om det skulle være noen som ville ha det istedet. Var igjen både kaker og sjokoladepudding. Når det er sagt så hadde vi en veldig "enkel" middag da vi hadde gryterett som folk forsynte seg selv av. Om vi hadde sittet ved bord å blitt servert forrett og hovedrett hadde jeg kanskje syntes det var litt rart om det ikke kom noen form for dessert, men jeg hadde ikke hengt meg opp idet. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå