wahaj Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Min mor har tatt opp konto på ellos i mitt navn og brukt denne, så den skylder hun nå 10000kr, for dette får jeg litt over 1200kr i rente/skattelette, men siden jeg ikke har inntekt får jeg ingenting, går det an å overføre dette til mannen, så vi får det ut? Isåfall hvordan gjøres dette?
zuperduper Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Nei, du kan ikke overføre dette fradraget til mannen. Du fører det opp i din selvangivelse, får negativ inntekt i 2010. Denne negative inntekten kan du trekke i fra inntekten din neste år.
flickan Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Nei, du kan ikke overføre dette fradraget til mannen. Du fører det opp i din selvangivelse, får negativ inntekt i 2010. Denne negative inntekten kan du trekke i fra inntekten din neste år. Ektefeller kan fritt fordele rentefradragene mellom seg, så her tar du feil. Det du viser til gjelder samboere. Bare stryk de i din selvangivelse, og før de opp på hans istedet, TS.
wahaj Skrevet 1. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2011 Ektefeller kan fritt fordele rentefradragene mellom seg, så her tar du feil. Det du viser til gjelder samboere. Bare stryk de i din selvangivelse, og før de opp på hans istedet, TS. Skal jeg da skrive opp både renter + den gjelden da? Eller hvordan fungerer det? Vi skal i tillegg fikse skatteklasse to, så forandring blir det på selvangivelsene uansett
zuperduper Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Ektefeller kan fritt fordele rentefradragene mellom seg, så her tar du feil. Det du viser til gjelder samboere. Bare stryk de i din selvangivelse, og før de opp på hans istedet, TS. Det er sant at ektefeller kan gjøre dette, men nå vet vi vel ikke om de er gift eller samboere?
wahaj Skrevet 3. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2011 Det er sant at ektefeller kan gjøre dette, men nå vet vi vel ikke om de er gift eller samboere? Jeg skrev mannen i første innlegg, så tok det for gitt at folk skjønte at det var snakk om ektemann og ikke samboer. 1
flickan Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 (endret) Skal jeg da skrive opp både renter + den gjelden da? Eller hvordan fungerer det? Vi skal i tillegg fikse skatteklasse to, så forandring blir det på selvangivelsene uansett Jeg husker ikke helt hvilke poster det er osv, men du skriver inn både gjelden og rentene ja. Edit: Jeg troooor forresten det er unødvendig å gjøre det. Jeg tror at hvis du ender opp med negativ inntekt så føres det automatisk over på mannen. Du kan jo teste ut tallene deres på skattekalkulatoren på skatteetaten.no og se om det utgjør noen forskjell om du flytter de over eller ikke. Endret 3. april 2011 av flickan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå