Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er verdens beste ellers! jeg elsker ham av hele mitt hjerte!!! men jeg har også et inderlig stort ønske om barn.

Vi har "prøvd" siden november og han stiller aldri opp i tiden rundt EL eller ellers! kanskje 1 gang per mnd.

Bør jeg gå fra mannen jeg elsker pga han sliter med å gi meg barnet jeg så gjerne vil ha?

Merker at jeg har problemer med å forholde meg til andre gravide eller de med små barn! når det er så utrolig sårt at han på en måte saboterer for vårt barneønske. Han sier jo at han gjerne vil ha barn!! jeg skjønner ingenting.

Han snakket om dette 1000 ganger!!! tror snart ikke jeg orker mer:(:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker ikke som om han har lyst på barn akkurat nå. Han burde selvfølgelig være mann nok til å innrømme det, men hadde han virkelig hatt lyst på barn, ville han hatt sex med deg rundt EL. Du burde nok prøve å prate med ham om det, kanskje spørre rett ut om han egentlig har lyst til å vente.

• Liker 1
Skrevet

Trur dere må identifisere problemet, og ta tak i det.

Vil han ha barn? Om han vil dette, unngår han da bevisst sex rundt eggløsning? Da ønsker han ikke barn likevel og har ikke vært helt ærlig med deg, da må du vurdere om forholdet til han er viktigere enn ditt ønske om barn.

Er det normalt for dere å ha så skjeldent sex? Er det noe du ønsker å leve med på sikt?

Om dere er enige om å få barn, og begge er komfortable med å leve i et forhold med så lite sex, må dere forsøke å arbeide sammen for å få prøvingen til å klaffe med eggløsningen. Men unngå tvangssex, det ødelegger forhold på sikt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har tatt det opp og spurt mange ganger...forstår ikke dette.

Hvordan kan man velge hva som er viktigst? Han eller barn?

Tror aldri jeg kunne tilgitt en mann som ødela mine sjanser for å få barn - om jeg "valgte" å være i forholdet uten barn

Er også vanskelig å unngå tvangssex når det er den eneste måten å få ham med på...men det fungerer ikke det heller fordi han får det ikke til!!!

Burde jeg kreve at vi dro til en rådgiver eller lege?

Skrevet

Har han alltid ville ha så lite sex, eller kom det helt plutselig da dere begynte å prøve?

Skrevet

Hvis der ehar sex bar efor befruktningens del, så blir kanskje sexen mer som pliktsex. Ikke noe bra. Tar du initiativ til sex utnom eggløsning også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vil han ha barn? Hvis han vil det bør du fortelle ha at enten så får han sette i gang og begynne å prøve, eller så kan dere lage barn ved at han runker i en kopp. De fleste menn vil helst slippe det.....

Skrevet

Hadde jeg vært dere hadde jeg tatt to skritt tilbake og vurdert

a) ønsker vi begge å få barn?

b) har vi et sexliv som vi begge er fornøyd med?

Skrevet

Hvis der ehar sex bar efor befruktningens del, så blir kanskje sexen mer som pliktsex. Ikke noe bra. Tar du initiativ til sex utnom eggløsning også?

Slår ett slag for denne tanken. Hva er vell ikke mere slitsom og usexy enn pliktsex?

Skrevet

Slår ett slag for denne tanken. Hva er vell ikke mere slitsom og usexy enn pliktsex?

TS skriver jo at han ikke vil ha sex rundt EL eller ellers. Jeg lurer på om dette alltid har vært sånn, eller om han har sluttet å ville ha sex etter at dere begynte å prøve? Det kan jo være at han føler at presset på å prestere blir for mye, eller så vil han ikke har barn likevel. Han vet nok hvordan det fungerer.

TS, når du har snakket med mannen din om dette, hva svarer han da?

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat samme problemet som deg, TS!

Han sier han vil ha barn, men hver gang vi har sex, så trekker han seg ut når det går for han. Vi har sex sjeldent, men tanken har slått meg om at han kanskje føler det som en plikt å ha sex, bare for å lage barn.

Jeg elsker min samboer såpass høyt at jeg hadde nok valgt han foran det å få barn. Tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

TS her. Takk for alle svar. Han sier at han får prestasjonsangst...jeg prøver å ta initiativ både uner EL og ellers, men det er begrenset hvor mye jeg "gidder" ellers når han sjelden gjengjelder dette. Han tar initiativ ca 1 - 2 ganger per mnd selv...ofte når jeg ikke har el...vet ikke om det er tilfeldig, for tror ikke han har skjønt helt når EL egentlig er...hehe jeg må SI det til ham for at han skal vite det...hver gang.

Skrevet

Sex 1-2 ganger i måneden... Og så skal du altså ha en rett til å tvinge mannen til å inseminere deg?

Høres ut som om dere kanskje har noen "issues" som burde ettergåes og løses før dere setter barn til verden.

AnonymBruker
Skrevet

Sex 1-2 ganger i måneden... Og så skal du altså ha en rett til å tvinge mannen til å inseminere deg?

Høres ut som om dere kanskje har noen "issues" som burde ettergåes og løses før dere setter barn til verden.

Hva mener du med dette???? Hva er galt med å ville bli befruktet når begge er enige om at vi ønsker barn?? hvordan skal man da gjøre det? Vi har ingen "issues" utenom dette. Har det veldig fint faktisk.

Skrevet

Hva mener du med dette???? Hva er galt med å ville bli befruktet når begge er enige om at vi ønsker barn?? hvordan skal man da gjøre det? Vi har ingen "issues" utenom dette. Har det veldig fint faktisk.

Du bebreider og beskylder mannen din (tyder på noe underliggende). Sex-livet deres går og har gått på tomgang lenge. Når både lyst og begjær er fraværende så høres det ut som at noe ikke funker helt i forholdet deres, men jeg er selvsagt åpen for at jeg kan ta feil...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bebreider og beskylder mannen din (tyder på noe underliggende). Sex-livet deres går og har gått på tomgang lenge. Når både lyst og begjær er fraværende så høres det ut som at noe ikke funker helt i forholdet deres, men jeg er selvsagt åpen for at jeg kan ta feil...

Det var kanskje litt feil formulert av meg om det oppfattes som jeg "beskylder" ham..men synes bare at det er et problem at vi er enige om å prøve og så føler jeg ikke at han legger så mye i det som han burde..men en mann kan jo ikke styre dette på samme måte som en dame...dessverre..

Skrevet

Føler med deg, jeg har et lignende problem selv. Jeg og min samboer vil ha barn sammen. Min samboer er sånn som vil planlegge alt 100% og derfor vil han at vi skal bli gravide i løpet av perioden mellom april og juli i år, for det passer best i forhold til hans jobbsituasjon osv. Så jeg sluttet på pillen etter 10 års bruk og regnet meg frem til ELtidspunktet, så prøvde vi da, jeg tok initiativet alle dagene, men så fikk jeg store smerter, dette viste seg å være ELsmerter som jeg aldri har hatt før, helt grusomt vondt og jeg hadde regnet feil, så da var det 3 nye dager som vi måtte prøve og det er bare jeg som må ta initiativet.

Føler jeg har mye press på meg for å bli gravid nå + smertene som gjør at jeg egentlig ikke har så lyst men vil jo ha barn, så i går på siste EL dagen så ble jeg frustrert og lei meg på ham så da ble det ikke noe sex i det hele tatt.

Derfor jeg blir frustrert er at han ikke tar initiativ, han tar ikke på meg tilbake, han kysser meg ikke og er ikke med i det hele tatt, er ikke dette begges oppgave å få hverandre i stemning når begge vet at man må ha en slags planlagt sex på et tidspunkt?

Når jeg ble lei meg responderte han med å kjefte meg ut og fortelle meg hvor idiot jeg var som sluttet å ta på ham nå som han holdt på å komme i stemning, burde ikke han da gi litt tilbake og, og vise at han liker det og ta initiativ siden han også vil ha barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...