njenti Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Jeg er sammen med en som har en sønn på 2 år, sammen med en annen. Nå flytter han inn sammen med meg i Bergen, og ho har flyttet litt utenfor Bergen (1 times kjøring ca.). Nå når han kommer i gang i den nye jobben, vil de gå tilbake til 50/50 omsorg (har nå 70/30). Men siden vi bor så langt unna hverandre kan ikke ungen gå i en barnehage.... Vi flytter ikke ut til henne og vi kan ikke forlange ho skal flytte nærmere oss heller. Hvordan gjør vi det? Any ideas? Er det lurt å la ungen gå i to barnehager?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Er det lurt å la ungen gå i to barnehager? Nei, det er ikke lurt. Finn en bedre løsning (for barnet). 2
Mixelite Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Går det ikke an å la barnet gå i en barnehage midt mellom de to bostedene? Jeg synes ikke at et barn skal måtte forholde seg til to barnehager iallfall. Er det i det hele tatt mulig å få to halve barnehageplasser? Er det det at far flytter som gjør at det ikke går an å ha en barnehageplass?
nickless Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Det er mulig med to bhg plasser,men forvirrende for barnet,rutiner,vennskap , trygghet til de voksne,regler osv osv. Her ville jeg tenkt på andre løsninger for å sikre en så god og stabil hverdag for barnet som mulig,eks bhg "midt i mellom" som mixelite foreslår. 2
angelou Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Nei, det er ikke lurt. Finn en bedre løsning (for barnet). Helt enig, det er ikke lurt i det hele tatt, og slett ikke det beste for barnet, selv om det kanskje ville vært best for de voksne!
Honesty Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Det er forbløffende hvor lite hensyn som tas til de stakkars barna i enkelte tilfeller. Nei, det er IKKE lurt å la barnet gå i to barnehager. Da får dere heller enten finne en barnehage som ligger midt mellom bostedene, eller ta den kjøringen som er nødvendig. Her er det foreldrene som må innrette seg etter barnet, ikke motsatt. 3
Rosalie Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Om ein ønsker ein rotlaus unge, så lar ein ungen både ha to bustadar og to barnehageplassar. Ein så liten unge bør faktisk ikkje ha to bustadar ein gong, men ein fast heim og samver med den andre foreldaren. Korleis ha de tenkt å løyse det når ungen er større og startar på skulen, då? To skuleplassar på to ulike skolar? De bur for langt frå kvarandre til å praktisere 50/50-omsorg. 1
Gjest Annaires Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 (endret) Nei, nei, nei. Stakars unge! At man bor nærme hverandre er nesten en forutsetning for 50/50. Endret 1. april 2011 av Annaires 1
Gjest Gh Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Herregud. Tenker dere kun på dere selv? Barn trenger trygge rammer. Forutsigbarhet og stabil oppvekst. Hvis det innebærer at dere må flytte nærmere hverandre, så er det det som må til. Antar du ikke har barn selv ?
Gjest huldra Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Jeg er sammen med en som har en sønn på 2 år, sammen med en annen. Nå flytter han inn sammen med meg i Bergen, og ho har flyttet litt utenfor Bergen (1 times kjøring ca.). Nå når han kommer i gang i den nye jobben, vil de gå tilbake til 50/50 omsorg (har nå 70/30). Men siden vi bor så langt unna hverandre kan ikke ungen gå i en barnehage.... Vi flytter ikke ut til henne og vi kan ikke forlange ho skal flytte nærmere oss heller. Hvordan gjør vi det? Any ideas? Er det lurt å la ungen gå i to barnehager? STAKKARS barn. Delt omsorg er ikke anbefalt for barn under 3 år, og retten dømmer det ikke for barn under 7 år. Så du kan jo tenkte deg grunnen selv. 2 barnehager syns jeg er på grensen til barnemishandling. At du i det hele tatt kan spørre om det er lurt at barnet går i 2 bhg? Aprilspøk?? Går vel ikke an være så dum? 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Er så enig med de over. Tenk på den stakkars lille som må ha to sett med venner, to sett med voksne, to sett med hjem, to sett med lekeplasser, to sett med ulike miljøer... Som om det ofte ikke er nok forvirring fra før når mor og far bor hver for seg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #13 Skrevet 1. april 2011 Delt bosted etter brudd Delt bosted er i stor grad en vellykket løsning for både barn og voksne etter samlivsbrudd viser en rapport. Men det forutsetter visse betingelser.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #14 Skrevet 1. april 2011 Delt bosted etter brudd Delt bosted er i stor grad en vellykket løsning for både barn og voksne etter samlivsbrudd viser en rapport. Men det forutsetter visse betingelser. Jepp, betingelsar som alder - det anbefalst ikkje for ungar under 3 år, og avstand, anbefalast ikkje når foreldra ikkje busett seg i samme skulekrets/tettstad. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2011 #15 Skrevet 1. april 2011 En ting dere kan gjøre, er å ordne en avtale med mannens arbeidsgiver om fast fridag annenhver mandag (som jobbes inn med lengre arbeidstid ellers i perioden) slik at barnet kan ha langhelg sammen med pappaen (ikke barnehage den mandagen, naturligvis). To barnehager går selvfølgelig ikke an (med mindre man blåser en lang marsj i hva som er best for barnet). 1
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2011 #16 Skrevet 1. april 2011 Jeg er sammen med en som har en sønn på 2 år, sammen med en annen. Nå flytter han inn sammen med meg i Bergen, og ho har flyttet litt utenfor Bergen (1 times kjøring ca.). Nå når han kommer i gang i den nye jobben, vil de gå tilbake til 50/50 omsorg (har nå 70/30). Men siden vi bor så langt unna hverandre kan ikke ungen gå i en barnehage.... Vi flytter ikke ut til henne og vi kan ikke forlange ho skal flytte nærmere oss heller. Hvordan gjør vi det? Any ideas? Er det lurt å la ungen gå i to barnehager? Hvis dere er så heldige at dere får til 2 plasser, hvorfor ikke. Vet om der dette fungerer bra. Eksperter er uenige om dette, er bra eller ikke. Trives barnet så hvorfor ikke. Det er altfor mange som mener noe uten å vite.
Gjest regine Skrevet 1. april 2011 #17 Skrevet 1. april 2011 STAKKARS barn. Delt omsorg er ikke anbefalt for barn under 3 år, og retten dømmer det ikke for barn under 7 år. Så du kan jo tenkte deg grunnen selv. 2 barnehager syns jeg er på grensen til barnemishandling. At du i det hele tatt kan spørre om det er lurt at barnet går i 2 bhg? Aprilspøk?? Går vel ikke an være så dum? må bare skrive under på denne! at det i det hele tatt insisteres på delt bosted for en på TO år er i utgangspunktet horribelt. Når det så snakkes om to barnehager, ja da lurer jeg virkelig på omsorgsevnen til disse foreldrene. Den høres ikke god ut. 1
Gjest regine Skrevet 1. april 2011 #18 Skrevet 1. april 2011 Hvis dere er så heldige at dere får til 2 plasser, hvorfor ikke. Vet om der dette fungerer bra. Eksperter er uenige om dette, er bra eller ikke. Trives barnet så hvorfor ikke. Det er altfor mange som mener noe uten å vite. Dette er bare tull. SELVSAGT VET man at det IKKE er bra for et barn å måtte gå i to barnehager. Men selvfølgelig - på det politisk korrekte alteret skal og må barnet ofres. FORELDRENE skal få gjøre som de vil ifht. bosted, samtidig som barnet må betale prisen - i form av ikke noe ordentlig hjem og ikke noen ordentlig barnehage. De fleste barn overlever mange rare situasjoner og løsninger. Det betyr imidlertid ikke at det er bra for barna å ha det sånn. At man med viten og vilje ønsker å sette sitt eget barn i den situasjonen som ts foreslår er et tegn på at man mangler evnen til å sette barnet og dets behov først. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #19 Skrevet 1. april 2011 Jeg lurer på hvor mange voksne som ville vært villig til å pendle mellom to hjem og to arbeidsplasser for å gjennomføre 50/50 samvær med barna. 1
Vilali Skrevet 1. april 2011 #20 Skrevet 1. april 2011 Jeg henger meg på de andre og sier nei. Har selv 50/50 med min eldste sønn med min eks, og har hatt det siden han var litt over 1 år gammel. Men det har aldri vært snakk om å flytte så langt fra hverandre at det blir et problem. Så han har hele tiden gått i samme barnehage, og nå skolen, selv om jeg nå bor i en annen skolekrets med ny familie. Da bytter vi på å hente og levere, så det er heller ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå