Gå til innhold

Starter i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er helt ny på forumet. Har vært inne å kikket og lest, men har ikke skrevet noe. Jeg er en dame på 36 år som desverre har blitt alt for tung. Sånn at jeg har et kjempeprosjekt foran meg. Jeg fikk vite at jeg kunne kvalifisere til operasjon de såkalte slanke operasjoner, men jeg vil ikke.

Så da prøver jeg denne veien i stedet for. Jeg tenker at jeg må ta jobben selv, men jeg tenker at det er sikkert flere enn meg som skal ned noen kilo.

Så selv om det er helg så tar jeg fatt i dag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veien er lang. Ikke se for langt frem av gangen, og ikke gi opp. Lykke til. :)

Skrevet

Veien er lang. Ikke se for langt frem av gangen, og ikke gi opp. Lykke til. :)

Lurt å sette seg delmål, mange små delmål, så man alltid har et mål som man SNART kan nå.

• Liker 2
Skrevet

Lykke til!!! Sier som de andre; ta en dag av gangen, et skritt av gangen! Lev time for time den første tiden, så vi du se at det blir lettere etterhvert som resultatene merkes :klemmer:

Skrevet

Lykke til :) Enig i at du burde sette deg delmål så det er lettere å holde seg motivert :)

Skrevet

Så flott at du nå tar sats og starter på endringer. Noen råd på veien:

- lag kortsiktige mål som du har muligheter til å nå ganske snart - det vil gi deg følelse av mestring og det gir motivasjon

- ikke lag masse radikale endringer - men gjør små og få endringer som du først etablerer - og får de til å "sitte". Så gjør du et par nye endringer etc. Mange som gaper over alt i samme jafs oppdager at det ikke går så lenge før gamle vaner er tilbake

- ta utgangspunkt i det kostholdet du er vant med - og gjør endringene derfra - da vil du ikke oppleve endringene som så radikale

- lær deg mye om kosthold - og ikke minst utfold deg og vær kreativ på kjøkkenet. Lag middager fra grunnen av - prøv nye ingredienser og smaker. Du vil oppdage at det er bare fantasien som begrenser mulighetene når det gjelder å lage god, spennende og smakfull mat som ikke er kaloribomber

-lag handlelister og hold deg til de

- ikke begynn på storhandel av mat når du er sulten

- sørg for at det alltid er frukt, grønnsaker og yoghurt (f. eks dobbel 0) i huset

- drikk nok vann

- hvis du ikke er vant med mye fysisk aktivitet så start med å gå turer. Kjøp deg også en treningssykkel som du kan ha hjemme!

- forsøk å ikke gå på vekta for ofte

LYKKE til - jeg kverket 20 kilo med denne oppskriften.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...