Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ser litt på en lang-weekend til en europeisk storby i mai og har sett på byer som Warszawa, Lisboa og Madrid. Har allerede besøkt en del av de andre kjente byene i Europa og har nå lyst til å prøve noe nytt. Men har Warszawa nok å by på for en lang-helg? Har noen her på forumet var i noen av disse byene og hvilken er å anbefale? Det ser ut som Warszawa iallefall kan by på billige hoteller og etter det jeg har hørt er også mat og drikke ganske billig - men det er kanskje tilfellet for Lisboa også?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare vært i Lisboa. Helt grei by med mye å oppleve, men jeg hadde inntrykk av at byen var litt skitten, og at de har mye problemer med narkotika... Utenom det er det nok en grei by å besøke. Jeg hadde ikke forberedt meg fordi jeg egentlig bare skulle innom der før jeg dro videre til Idahna-a-nova (en helt fantastisk liten landsbygd i Portugal, forresten), men ble værende noen dager ekstra.

Tror kanskje Lisboa har blitt bedre nå, det er vel 6-7 år siden jeg var der tror jeg.

Warszawa har jeg hørt var skuffende, men har ikke vært der selv.

Skrevet

Hei

Jeg ser litt på en lang-weekend til en europeisk storby i mai og har sett på byer som Warszawa, Lisboa og Madrid. Har allerede besøkt en del av de andre kjente byene i Europa og har nå lyst til å prøve noe nytt. Men har Warszawa nok å by på for en lang-helg? Har noen her på forumet var i noen av disse byene og hvilken er å anbefale? Det ser ut som Warszawa iallefall kan by på billige hoteller og etter det jeg har hørt er også mat og drikke ganske billig - men det er kanskje tilfellet for Lisboa også?

Hei! Warsawa er jo herlig by da! Hyggelige mennesker, kanonbra mat og ja det er billig også. Det er bra shoppinguligheter, og masse severdigheter, koselige cafe'r osv osv, anbefaler virkelig å dra dit, jeg lengter tilbake!! Vi var der i November, det var kaldt, så er sikkert ennå bedre i mai:)

Vi bodde på Hotel Marriot som er et veldig deilig hotel, med sky bar på toppen, veldig nære Hard rock cafe, shopppingsentre, og 10 deilig gåavstand til gamlebyen:)

AnonymBruker
Skrevet

Hei Gard!

Jeg er født i Warszawa og kan anbefale deg på det sterkeste å reise dit. I mai er været også passe varmt mellom 20-27 grader eller til og med varmere. Det er høysesong for den friske frukten, og bærene så uansett hvor dere går så vil dere få mulighet til å smake på det friskeste kolonihagene har å by på.

Det er meget billig i Warszawa i forhold til norske priser, ja, Polen generellt.

Et fullverdig måltid på resturant kan kjøpes for en 40-50 kroner, og da er det gjerne stort, og hjemmelaget også. Det kryr av historiske steder, feks det gjenoppbyggede kjente slottet vårt. Det er ikke gammelt, men stedet rundt kryr av historie.

Vi har et fengsel som heter Wiezienie Pawiaka ( pawiak fengsel på norsk kanskje ) som er et historisk minnesmerke. Bygget i seg selv er utrolig flott med tanke på arkitektur og byggestil. Det er restuarurert etter krigen og åpnet for allmennheten.

Vi har Gamlebyen der opprinnelsen stammer helt fra 1400 tallet, den er utrolig romantisk og vakker å stråle nedover gaten der i solnedgangen!

For ikke å snakke om parken vår, Warszawas vakreste, og en av Europas vakreste parker, Park Lazienki!

Der kan du gå timesvis, mellom små stier, innsjøer med RIKT dyre og fugleliv, vakre høyreiste slott, og alt du kan tenke deg. I mai er det som sagt nesten starten på sommeren i Polen, så parken vil kry av liv og vakker sol!

Nå babler jeg mye om bygninger, arkitektur, slott og mat.. Men Polen er kjent for dette, og Warszawa er spekket av det :)

Håper infoen min opplyste deg litt.

Hilsen Polakken.

• Liker 1
Skrevet

Takk for informasjonen - kommer til å se videre på dette så får vi se hva som blir endelig destinasjon. Det er så mange plasser som frister :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke vært noen av stedene, men har hørt mye flott om både Lisboa og Warszawa. Mannen min besøkte Warszawa i jobbsammenheng nylig, og var svært fornøyd med gamlebyen, shoppingen og koselige spisesteder.

Lisboa står på programmet i løpet av året, så da får vi se hva som gir best opplevelser ;-)

Skrevet

Har kun vært i Madrid, og det er en helt fantastisk by!

• 2 uker senere...
Skrevet

Valget falt til slutt på Lisboa og det skal bli spennende å se en ny by og et nytt land :-)

• Liker 1
Skrevet

Har vært 2 ganger i Lisboa, og syntes det er en flott by. Opplevde ikke byen som hverken skitten eller mye narkotika. (myye mer narkomane i Oslo...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...