Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikker på speilreflekskameraer, hva vil det si når det bare er kamerahus som selges? Er ikke kameraet komplett da?

...og hva heter det som mangler eventuelt :sjenert: ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da mangler du objektivet. Det jeg har hørt er at objektivet gjerne er viktigere enn kamerahuset. De er som regel svindyre.

Endret av DBM
Skrevet

Ok, da er det kanskje greit at det følger med det jeg kjøper da :)

Takk!

Gjest Consensio
Skrevet

Kamerahuset er bare selve kameraet.

Da trenger man å kjøpe objektiv i tillegg. (linse altså)

Fotograferer man mye så kjøper man seg et godt kamerahus, og legger mer penger på objektiv i tillegg...disse kit-objektivene som ofte følger med om man kjøper kamerahus med objektiv, er såpass dårlige at det ikke er nok for oss som fotograferer mye (over middels amatør og høyere).

Gjest Consensio
Skrevet

Da mangler du objektivet. Det jeg har hørt er at objektivet gjerne er viktigere enn kamerahuset. De er som regel svindyre.

Kommer ann på hva du mener er svindyre da.

Jeg kjøpte et godt allround objektiv til mitt kamerahus, altså ikke telezoom, macro eller noe slikt, men et helt vanlig objektiv som jeg bruker når jeg bare skal knipse...det kostet 2000kr, har lav f-verdi og er et GODT objektiv og veldig billig.

Kit-objektivet som følger med har høy f-verdi, noe som ofte fører til at det er vanskelig å få okey bilder når det er litt mørkt. Blitsen som er på kameraet er som oftest ubrukelig også, så den som en lyskilde kan man jo bare glemme

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke tilfeldigvis et Canon-kompatibelt objektiv? Jeg henter et Canon-kamera i morgen og får bare kit-objektiv uten IS.

AnonymBruker
Skrevet

Kamerahuset er bare selve kameraet.

Da trenger man å kjøpe objektiv i tillegg. (linse altså)

Fotograferer man mye så kjøper man seg et godt kamerahus, og legger mer penger på objektiv i tillegg...disse kit-objektivene som ofte følger med om man kjøper kamerahus med objektiv, er såpass dårlige at det ikke er nok for oss som fotograferer mye (over middels amatør og høyere).

Det finnes gode kit-objektiv også. Hvertfall gode nok til en nybegynner. Dersom du skal kjøpe Nikon, så anbefaler jeg at du kjøper et med nikkor 18-105mm kit-objektiv. Dette har bildestabilisator, og i tillegg har det litt mer zoom enn de billigste kit-objektivene (vanligvis 18-55mm).

Bli kjent med kameraet med kit-objektivet, så kan du heller utvide utstyret med flere objektiver dersom behovene melder seg.

Skrevet (endret)

Noen som kan svare på dette.....?

Ja, det er komplett (både kamerahus og objektiv). Samme kamera, og antagelig samme objektiv, som jeg henter i morgen.

Endret av DBM
Skrevet

Husk på minnekort for å få lagret bildene dine også da, hvis det ikke er noe som du har liggende allerede.

Skrevet

Husk på minnekort for å få lagret bildene dine også da, hvis det ikke er noe som du har liggende allerede.

Det får jeg kjøpt på elkjøp/expert o.l?

Skrevet

Ja, eller gjør et søk på kelkoo for å finne billigste alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...