Felicity Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Hei Skriver man fornavn til besteforeldre og svigerforeldre og min egen mor på invitasjonene?
Felicity Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2011 hehe, i invitasjonskorta til bryllup
Gjest Silvermist Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Jeg tipper der er i forbindelse med bryllup siden vi befinner oss i bryllupskategorien Ja, tror fornavn er helt kurant til familiemedlemmer.
teama Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Vi brukte bestemor, farfar osv i våre invitasjoner, men fornavn på konvolutten da.
Felicity Skrevet 1. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2011 Det blei til at jeg skrev, mamma og pappa, mormor, farmor og farfar og bestefar og mamma veit at mormora mi blei fornærmet da hun blei invitert i dåp til oldebarna hennes(min kunsines barn) og det sto hele navnet hennes så følte at det var best å gjøre men min søster forteller meg det at om man gir foreldrene invitasjon så blir de fornærmet etter gammel skikk, er det noen som følger det nå?jeg har da laget til mine svigerforeldre og mamma
mirrmurr Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Oi! Den har jeg aldri hørt om!! Men har du tips til hva jeg kan skrive i mine invitasjoner? Har skilte foreldre, og valget står mellom å invitere " mor og Petter" Eller "Nina og Petter" Hva synes dere er best??
Postkasse Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Vi husker ikke helt om vi skrev mamma, pappa, mormor, bestemor osv, eller om vi skrev "mamma Trine" og slike ting for at det skulle være fra oss begge, tror vi skrev den ene varianten på invitasjonene og den andre varianten på bordkortene og takkekortene. Hadde jeg hatt skilte foreldre som deg rett over tror jeg jeg ville skrevet "mamma og Petter".
Tullepia Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Hei Skriver man fornavn til besteforeldre og svigerforeldre og min egen mor på invitasjonene? Gjør det som føles naturlig for dere.
Lachesis Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Vi skrev Kjære Mamma og Pappa til Svigers, Kjære Pappa til min far, Bestemor til min mormor osv. Det er det vi kaller de til vanlig når vi snakker om og med dem. Jeg sier gjerne "vi får spørre moren din" før jeg sier "vi får spørre Anne" når jeg snakker med gubben. Selvom det selvsagt er VI som inviterer til VÅRT bryllup så er jo teknisk sett jeg som inviterer min familie og han som inviterer sin familie. Da ble det naturlig å skrive "Kjære Onkel Truls" selvom det er MIN Onkel osv. Sånn gjorde iallefall vi det.
Barcelone Skrevet 2. april 2011 #12 Skrevet 2. april 2011 Vi skrev også til Mamma og Pappa, Til Pappa, Til mormor og til Mimmi. Er jo det de er for oss så ville føltes unaturlig å skrive navnene deres. Tror forresten faren min hadde blitt fornærmet om vi ikke hadde skrevet "Pappa"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå