Gå til innhold

Drenering av eldre bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har utbedret drenering av boligen? Jeg er i markedet for å kjøpe hus, men ser på flere hus at dreneringen må utbedres. Jeg er ikke akkurat noen ekstremt "handy" person så jeg må nok kanskje leie noen inn. Noen som vet hva sånne ting koster og hvor lang tid det tar og om det "alltid" blir et vellykket resultat?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At boligen må dreneres tyder på at regnvann og fukt i bakken kan trenge gjennom ytterveggene nede i bakken, og gi problemer med fukt og at det kan sprekke opp. Det menes sannsynligvis at det bør graves opp rundt huset og legges plastrør med hull nede i bakken, og plastplate langs veggen, og utenfor veggen fylles det opp med grus med brukbar størrelse, slik at vann lettere renner unna, og forhåpentligvis ikke samler seg opp.

Koster kanskje noen 10 tusen, kanskje 15000 eller 50000. Vet ikke. Kommer an på om det trengs maskiner, samt så kommer jobbepenger og penger for materiale (plast, grus ,annet).

Det er mange former for drenering. Det kan også hende at det kan legges isoleringsplater rundt ytterveggene, slik at fukta ikke kommer så tett intil veggen. Kan være greit å spørre om de som skal gjøre det er sikker på at de gjøres rett, og om de er kvalitetsmaterialer.

AnonymBruker
Skrevet

glimrende svar. takk!!

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...