Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For fire dager siden hentet jeg en kattepus, men det ble ikke helt som forventet...

Han ligger bare og gjemmer seg, freser og angriper hvis vi nærmer oss. Han har spist litt mat, tisset en gang i do og to ganger under senga hvor han ligger. Har hatt flere katter her tidligere, men ingen har angrepet og gjemt seg over flere dager slik som han. Sånn han er nå fremstår han som vill. Han er fire år gammel.

Kommer dette til å roe seg? Han var relativt rolig hos tidligere eier, men misliker å bli håndtert (løftet osv).. Vi fikk klappe han iallefall, og han koste med ungene og de han var vant til der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo prøve å ikke nærme dere, og heller la katten ta kontakt når han føler seg tryggere på sin nye livssituasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en helt normal reaksjon. Katten min var likedan da i tok henne med hit første gangen. Hun hveste og gjemte seg inni katteburet sitt i flere dager. Det tok kanskje et par uker før katten min begynte å slappe mer av og ikke være så redd. Du må bare gi katten tid.

Du burde plassere katten på et område som føles trygt for den, gjerne et rom, også la katten utforske og gjøre seg kjent med det rommet før den føler se trygg nok til å utforske resten av huset. Vær rolig i begevelsene dine, og som noen skrev ovenfor her at du bør vente og la katten komme til deg, enn å "presse" deg på. Du må bare ha tålmodighet. :jepp:

Gjest Cecilie .
Skrevet

Har katten blitt mere husvant nå eller? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...