Nemii Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Hvilke er lettest, smalest og smartes? Hvor kjøpe billigst (bortsett fra finn.no)? Jeg googler og titter og leser, men blir bare mer forvirret Hvilke har best plass i bagen og til 2 åringen som skal sitte ved siden av? Hvordan er de å trille f. eks ute, på shopping (butikker etc), hvordan er de i det daglige livet; inn/ut av bil etc.... All hjelp tas imot med STOOOOR takk!
Gjest Caramba Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har Twinnern og er veldig fornøyd med den. For meg er håndbremsen et must. Ellers tror jeg disse tre vognene er veldig like, men har alle brems? Bagene i TFK-en er vistnok de største av disse tre og er veldig lette og fine. Best pris tror jeg du kan få på EW hvis du kjøper den i Sverige.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Hvilke er lettest, smalest og smartes? Hvor kjøpe billigst (bortsett fra finn.no)? Jeg googler og titter og leser, men blir bare mer forvirret Hvilke har best plass i bagen og til 2 åringen som skal sitte ved siden av? Hvordan er de å trille f. eks ute, på shopping (butikker etc), hvordan er de i det daglige livet; inn/ut av bil etc.... All hjelp tas imot med STOOOOR takk! Hei, har ingen erfaring med søskenvogner, men kjøpte min easywalker sky på babyjungle.nl. Det ble en veldig god pris i forhold til norsk nypris. Og om du kjenner noen innenfor EU du kan få sendt den til (f.eks. Sverige, og hente den der) blir prisen enda bedre.
bambyb82 Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Ikke så mye erfaring med søskenvogner.. Men har tfk twist selv. ikke fåttt brukt den ennå da det er litt til termin igjen.. Men valget vårt falt på den ettersom den er lett, har stoor bag, håndbrems og sportsdelen er veldig stor/lang slik at vognen passer lenger. Er jo en uting med noen vogner som er så korte i ryggen at ungene er vokst ut av vognen innen de er halvannet år... Har bare sett søskenvogn utgaven til tfk i butikken, men den ser jo veldig smekker ut i forhold til mange andre tvillingvogner:)
bambyb82 Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Det er forresten en del tyske nettbutikker som selger tfk vogner langt billigere enn i Norge. kiddies24.de og sikkert mange flere. Ellers er det jo brukt på finn.no visst det er av interesse. Det kommer jo nye modeller av tfk nå i mai.. Så regner med det kommer noen av de "gamle" på salg nå. Vi kjøpte vår på salg. halv pris
Pink_tulip Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Vi venter nr.2 i slutten av mai, og vi skal kjøpe OTH Mountain Buggy Duo. Kjøper fra vognimport.no. De importerer fra USA, og vognen blir ekstremt mye billigere enn ved å kjøpe fra en av de store kjedene. Vi kjøper med dobbel sportsdel, og så har vi kjøpt en pent brukt hardbag med regntrekk via finn. Betaler ca 6500 for vogna (inkl. import med båt - billigere enn fly) og har betalt 500 kr for den brukte bagen. Ca 7000 synes jeg er bra. Mange på finn selger brukte vogner for 5000, sånn sett synes jeg vi gjør et godt kjøp. Vi vil veldig gjerne ha ny modell, siden de først begynte med separate kalesjer f.o.m 2010. Mye mer praktisk + ser bedre ut når man har hardbag til babyen. Anbefaler ikke modellene som er eldre enn 2010. Jeg har også googlet og styra mye, snakket med kjentfolk osv osv, og har helt klart blitt anbefalt Mountain Buggy'en. Stressless på hjul, kaller mange den Kjempegod å trille! Har prøvd både singelvogna og duovogna. Duovogna er smal og fin, kommer inn dører, barna sitter godt, vogna er fin å se på, den har mange praktiske finesser. De andre vognene er også gode vogner - det er jeg sikker på - men her i gården er vi mest overbevist om Mountain Buggy'en!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #7 Skrevet 2. april 2011 Jeg har TFK TWinner Twist og er kjempefornøyd. Den er lett å trille og svinger lett rundt. Jeg har tvillinger, og har hatt to hardbager. På vinteren brukte jeg skinnposer i bagene, så de er romslige.
Umuriel Skrevet 2. april 2011 #8 Skrevet 2. april 2011 Har hørt at bagen til Mountain Buggy er veldig knotete å sette på. Trillekomforten er veldig lik på Easywalker og MB.
MrsC Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 Jeg har Easy walker sky (singlevogna)2007 modell som nr 2 bruker nå. Slitasjen merkes best i håndtaket som er justerbart, hjulene som har slitt vekk mønsteret i bakhjulene og at demperne er litt mer slarkete. Ellers er jeg storfornøyd med vogna tatt i betraktning at den har blitt brukt siden 2007 også som sovevogn i barnehagen for eldstemann (før lillesøster kom). Vogna veier ca 9 kilo, veldig lett å trille på alle underlag det være seg 30 cm nysnø, tung snøslaps, skogsbilvei, sti, asfalt etc. Den kommer seg frem over alt og jeg som ikke er sterk i det hele tatt klarer til og med og ta den i rulletrappa på kjøpesenter. Nå er også forhjulet svingbart og jeg blir til stadighet overrasket over hvor enkelt vogna kommer seg frem i trange butikker o.l. Som bagvogn er den grei, bagen er av de mindre, men mine jenter som har vært over gjennomsnittet store, har ligget i bagen til ca 6 måneder. Har da gått over til sportsdelen som gjør vogna bare enda bedre. Utrolig enkel å klappe sammen og legge inn i bil. Jeg har reist med sportsdelen på fly og det tålte den godt. Lit mer plunder med bagen, for ta må du ta av bagen før du kan legge sammen understellet. Det er et enkelt etthåndsgrep som løsner bagen. Du lurte på plass til en 2-åring. Eldstejenta mi har brukt vogna til hun var ca 2,5 som sovevogn i barnehagen og hun hadde god plass. Det hadde vært godt med plass til henne etter dette, men så kom lillesøster Jenta er over gjennomsnitt lang også og har aldri vært av de minste babyene heller.
MrsC Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 Prismessig er det mest å hente ved å ta turen til Sverige mtp Easywalker. Happyland som ligger ved gamle Svinesund har mye utstyr på lager og vedlig god service. Her hjemme kan jeg anbefale Babymagasinet på Grønland (Oslo). Kjempeservice alltid og har fasinerende mye utstyr på lager som f.eks Babyshop må bestille.
Nemii Skrevet 5. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2011 Takk for alle svar:-) Jeg skal til Svinesund til helgen (så lenge jeg ikke føder) og skal teste ut Easywalker. Var innom Barnas Hus og testet Tfk'n, den har ihvertfall god plass til min 2 åring (som er like lang som en 3 åring) :-) Jeg ble overrasket over hvor STORE disse vognene i virkeligheten er, kunne ikke tro den skulle gå igjennom døråpninger?! Nå var de veldig hyggelige på Barnas Hus, og vi fikk trille en liten tur igjennom senteret for å teste :-) Tror ikke jeg tør importere vogn selv fra Tyskland (vi har alltid uflaks når det kommer til slike ting), men jeg har innsett at jeg må opp av sofa'n og teste vognene ut litt i praksis:-)
Caramba Skrevet 5. april 2011 #12 Skrevet 5. april 2011 Som fast sjåfør av TFK-Twinner twist, så kan jeg si at jeg kommer inn nesten overalt. Standard ytterdør-bredde er 90 cm, vogna er 87. Alle disse vognene er vist smalere en 90 cm.
Nemii Skrevet 5. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2011 Det er forresten en del tyske nettbutikker som selger tfk vogner langt billigere enn i Norge. kiddies24.de og sikkert mange flere. Ellers er det jo brukt på finn.no visst det er av interesse. Det kommer jo nye modeller av tfk nå i mai.. Så regner med det kommer noen av de "gamle" på salg nå. Vi kjøpte vår på salg. halv pris Oi! Tror ikke jeg har sett den på salg et eneste sted jeg... heldiggrisen!
Gjest Cindy frigstad Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 Har ei easywalker til salgs, helt ny bag og sportsdel ta kontakt hvis du er interessert. Minstepris 4200 .-
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #15 Skrevet 19. januar 2013 Tråden er fra 2011... Anonym poster: 01fdcb7e5354d77a4ad22a74b2b99835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå