Gjest l Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Etter 10 år har jeg endelig fått en diagnose på underlivsplagene mine, vestibulitt. Skal nå begynne med fysioterapi og samtaler med sexolog. noen som har erfaring med dette? Har mer troen på fysioterapi enn samtaler med sexolog, men skal gi det et forsøk. Jeg har en mild form for vestibulitt, dvs det svir/klør i skjeden (spesielt åpningen), men jeg kan gjennomføre sex til tross for rask sårhet. Har lest mye om kvinner med vestibulitt som ikke kan gjennomføre sex så jeg er i alle fall glad for at jeg kan gjennomføre samleie, til tross for sårhet.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Anbefaler deg å bruke søkefunksjonen, for det finnes mange gode tråder om dette emnet. Så bra du har fått en diagnose
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Ja, jeg har erfaring med det! Driver med det samme for tida. Sexolog en gang i uka (så godt det lar seg gjøre), fysio ca. en gang i måneden. Må gjøre knipeøvelser hver dag og smøre to ganger daglig med xylocain. Jeg har både vestibulitt og vaginisme da, og føler fysioen mest vil hjelpe på vaginismen. Men har egentlig følt at den har vært noe problem, det er vestibulitten som er og har vært problemet. Den er dessverre også vanskeligst å få bort, men jeg har troa! Det tar tid, men de aller flest blir friske etter en stund Du må forvente deg at dette ikke er noen billig afære. Sexologen koster 600 kroner gangen, og fysio 360 (går på frikort "nr.2")
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå