Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere gjort om dere fikk greie på at sjefen hadde baksnakka deg når du var sykemeld.Og gjenfortald til andre det du i fortrolighet hadde snakka med henne om på tlf(også under sykemelding).....Fikk vite dette etter jeg kom tilbake og hadde vært sykemeld for depresjon. Man har likesom ikke lyst og gjøre seg upopulær med sjefen heller???

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å gjøre seg upopulær!

Rettere sagt - sjefen din har trådd over alle grenser og det er h*n som har dummet seg fullstendig ut!

Har dere en annen type kontaktperson der du jobber?!

INGEN sjefer skal gjøre slikt!

AnonymBruker
Skrevet

Dette bryter jo mot helt fundamentale regler. En person som ikke har mer gangsyn enn som så, er det ingen vits i å snakke med om dette. Ta det heller opp med noen på nivå over sjefen din. Mht. å gjøre seg upopulær så er det jo flere der som vet om det, så ingen kan peke på deg.

Eksen opplevde at sjefen baksnakket flere kollegaer. Var liksom ingen grenser for til hvem og hvor og når. Også folk som var sykmeldte, om taushetsbelagt informasjon. De var to stykker som gikk til avd.direktøren og sa i fra om at de ikke satte pris på slike forhold på arbeidsplassen sin. Kan jo ikke ha tillit til en sånn sjef! Noen uker senere ble sjefen omplassert til en annen stilling uten personalansvar. Var vel siste utvei før å "bli bedt om å levere oppsigelse"..

Skrevet

Jeg sykmeldte meg for depresjon, da jeg kom tilbake fikk jeg vite av andre kolleger at sjefen hadde snakket drit om meg, OG hun hadde vist andre kolleger brevet som psykologen min hadde skrevet til henne, til andre kolleger.

Jeg opplevde også at sjefen min baksnakket andre kolleger til meg...

Da skrev jeg brev til hovedkontoret og sa opp.

Skrevet

Det er ganske vesentlig om vedkommende har en overordnet eller ikke i forhold til hva man kan gjøre, men jeg kunne ikke arbeidet lenge under en slik sjef.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her ja har mista all respekt for henne så blir nok til at jeg ser meg om etter anna arbeid. Kjenner jeg blir så sinna og svikta, er ikke dette man treng når man har det litt tøft på privaten. Mulig jeg går til sjefen over han, har ikke lyst han skal slippe unna med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du la ham slippe unna? Enkelte sjefer tror at de kan ture på som de vil, uten konsekvenser. Vil tippe at flere av dine kollegaer vil sette pris på om det blir satt en stopper for slik praksis.

AnonymBruker
Skrevet

Han eller henne? :)

Jaja. Jeg synes absolutt du burde si fra til neste leder, gjerne flere, da ingen arbeidsplasser har godt av slike tilstander. Sjefen har faktisk ikke LOV til å holde på sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere gjort om dere fikk greie på at sjefen hadde baksnakka deg når du var sykemeld.Og gjenfortald til andre det du i fortrolighet hadde snakka med henne om på tlf(også under sykemelding).....Fikk vite dette etter jeg kom tilbake og hadde vært sykemeld for depresjon. Man har likesom ikke lyst og gjøre seg upopulær med sjefen heller???

Bare lurer på hvorfor psykologen sendte henne brev?

Når man er sykemeldt,så er en ikke forpliktet til å opplyse diagnose.

At en sjef viser brev og forteller er sviktende dømmekraft.

Jeg har villet kontakte tillitsvalgt på jobben. Har denne sjefen noen over seg?

Ja, jeg har opplevd det. Ikke om meg selv,men om andre. Selveste sjefen på hovedkontoret forteller om hvem som er sykemeldt,hva som skjer osv. Så jeg vet at på hovedkontoret forteller jeg ingenting. Hun er så dum at hun forteller om folk på andre avd.enn den vi jobber på,men det gjelder vel oss også. flaut å si det,men en stor bedrift i Norge

AnonymBruker
Skrevet

Nei du har vel rett der, nei har vel nok bevis så har ikke noe å tape. Hadde vært deilig og gjøre livet hans surt ja. Det viktigste en sjef gjør er å ivareta sine ansatte og det har han ikke gjort.

Skrevet (endret)

Bare lurer på hvorfor psykologen sendte henne brev?

Når man er sykemeldt,så er en ikke forpliktet til å opplyse diagnose.

At en sjef viser brev og forteller er sviktende dømmekraft.

Jeg har villet kontakte tillitsvalgt på jobben. Har denne sjefen noen over seg?

Endret av sequin
Gjest Cipheria
Skrevet

Sjefer som baksnakker er som regel så korka at det ikke er noe man kan gjøre. Sjefen der jeg jobber gjorde jobben til et utrivelig sted i minst 10 år og det ble ikke gjort noe. Heldigvis sluttet han da han syntes alle jobbet i mot han. Noe som ikke er så rart når man baksnakker alle til alle etter tur. Folk snakker sammen....

AnonymBruker
Skrevet

Ts her....grunn til at man ikke går videre med saken er vel i redsel for å ikke bli trodd og at man selv skal bli gjort til den som er vanskelig. Skal man søke ny jobb er jeg også avhengig av sjefens referanse....Men en ting er iallefall klart orker ikke å jobbe der lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...