Gå til innhold

Bykjøring!

annik

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her som et nervevrak nå..

Om noen dager har jeg bykjøring, glattkjøring og teori fordelt på to dager. Glattkjøringen og teoriprøven er jeg overhodet ikke bekymret over, men bykjøringen derrimot.. ojameg!

Jeg kan ikke forstå at folk klarer å holde hodet kaldt, få med seg alle skiltene og opplysningene, alle lyskryssene og ikke minst alle bilene som står i veien for meg når jeg skal parkere..

Har dere noen tips til hvordan jeg skal stresse ned og sove godt i dagene framover? Kanskje også noen lure tips til å få bykjøringen til å gå litt lettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naenia

Om du har mulighet til å øvelseskjøre i den byen, så gjør det! Eller bare gå rundt der og få med deg mest mulig. Du skal uansett ikke kjøre fortere enn du selv synes er forsvarlig, så du har lov til å kjøre litt sakte for å få med deg alt, men snakk med kjørelæreren om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bykjøring kan virke kaotisk, men prøv å kun fokusere på det du må der og da. Skilt og oppmerking, rundkjøring og lyskryss, plassering. De fleste er nervøse før første bykjøring, og det er kjørelærer klar over. Du kan også fortelle h*n at du er spesielt nervøs for dette.

Prøv å tenke på noe annet så du får sove! Jeg ville ha gledet meg til glattkjøring i stedet, det er SÅ moro! Hadde gjort det igjen på dagen jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By kjøring er ikke ille. Ta det med ro ikke la deg stresse, kjør i ditt tempo, bruk speilene så ordner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Da var bykjøringen over. Glattkjøringen var bare helt RÅTT! :D Det var så utrolig morsomt! Kjørte gjennom alt med null feil! :D

Bykjøringen derimot.. det gikk jo greit, kjørelærer fortalte jo og veiledet, men det er hektisk og kaotisk til tider. Er glad jeg ikke bor i byen jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...