Glynis Skrevet 8. april 2011 #21 Skrevet 8. april 2011 Syden om sommeren er harry, ja. Dra til varmere strøk når det er kaldt her, og ta en fin Norgesferie. Barn elsker hyttesommer.
Gjest Harriet Skrevet 8. april 2011 #22 Skrevet 8. april 2011 Mine unger er voksne nå uten å ha vært på ferie til Syden i oppveksten. For meg er det uforståelig at noen orker å reise til Syden på sommeren .. vinteren er en ting, men om sommeren? Fatter ikke hvorfor ikke flere ønsker å tilbringe feriene i mer hjemlige trakter ... greit at været er ustabilt til tider, men det er jo noe av spenningen og kosen.
meta2 Skrevet 11. april 2011 #23 Skrevet 11. april 2011 Jeg vokste opp med en pappa som var kaptein og reiste rundt i verden. Å være hjemme var ferie for han. Noen uker i Sogn hos besteforeldre var ferien vi fikk. Men du verden som vi koste oss. Fiske, lek og bading. Mine barn liker å reise på campingturer. Nå har vi gått fra fire mannstelt, seksmannetelt til camplet. Europa rundt i sommer. Nå i sommer blir det familieferie til Færøyene. Små barn koser seg godt dersom de er sammen med foreldre og søsken, og kan slappe av og ha tid til å leke med de.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #24 Skrevet 13. april 2011 Vi vurderer å ikke reise på noe sommerferie i år... Vi har to små barn på 2 og 4 år, og jeg ser for meg at 2 uker i syden med dem blir dyrt, varmt, slitsomt og stressende. Vi har derfor heller lyst til å ta en uke eller to på hytta så ungene kan bade og leke ute, og så reise noen dager til kristiansand og gå i dyreparken. Jeg føler egentlig det er sløs med penger å reise "til varmen" de ukene det uansett er pent vær her i landet. Men så tenker jeg litt på hun eldste da, om det blir litt kjipt for henne å komme tilbake i bhg og høre om alle andre som har vært i syden... Hun har akkurat begynt i bhg så jeg vet ikke hvordan ungene forholder seg til sånt. Høres dette kjipt ut eller? Vi kommer isåfall til å ta en uke utpå høsten der vi reiser til varmere strøk. hæ?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #25 Skrevet 13. april 2011 Vi vurderer å ikke reise på noe sommerferie i år... Vi har to små barn på 2 og 4 år, og jeg ser for meg at 2 uker i syden med dem blir dyrt, varmt, slitsomt og stressende. Vi har derfor heller lyst til å ta en uke eller to på hytta så ungene kan bade og leke ute, og så reise noen dager til kristiansand og gå i dyreparken. Jeg føler egentlig det er sløs med penger å reise "til varmen" de ukene det uansett er pent vær her i landet. Men så tenker jeg litt på hun eldste da, om det blir litt kjipt for henne å komme tilbake i bhg og høre om alle andre som har vært i syden... Hun har akkurat begynt i bhg så jeg vet ikke hvordan ungene forholder seg til sånt. Høres dette kjipt ut eller? Vi kommer isåfall til å ta en uke utpå høsten der vi reiser til varmere strøk. uff,uff,uff. Det er slike som deg som kan få barn til å føle seg kjiiiipe. Vet du hvor mange barn det er som aldri reiser på ferie? De fleste foreldre er glade bilen holder til skoleferien er over og de kan kjøre tre timer til bestemor Det er barn som går igjennom hele skoletiden som aldri reiser på ferie. De har ikke råd. Jeg selv var aldri på ferie da barna var små. Det var for dyrt å fly til bestemor. De fikk en fin ferie alikavel. Mye en kan gjøre hjemme. jeg synes synd på mange barn som ikke er med på noe som helst. dere har hytte, så jeg skjønner ikke tankegangen din. Egentlig burde du skamme deg. At det går an.......
Naxos70 Skrevet 14. april 2011 #26 Skrevet 14. april 2011 Trenger ikke å reise langt for å ha en knall ferie! Og syden er litt oppskrytt.... Jeg har to tenåringsdøtre som er enn gjerne tar campingferie i Norge framfor sydentur ( vi har en stor,ombygd buss vi drar med, egentlig en leilighet på fire hjul), og det er kult det! Spesielt om vi henter de i skolegården siste skoledag. Har også feiret bursdager i bussen ( har ti seteplasser), har da kjørt litt utenfor byn med bussen full av unger, grillet og evt badet litt; bursdager som huskes! Hytteturer er også utrolig populært, selv i regnvær. Vi har en liten og primitiv hytte 1 1/2 times kjøring fra byn, og bruker denne mye i sommerhalvåret. Og har stort sett alltid med oss en eller to unger ekstra. Bål i fjæra er muligens gammeldags, men er fortsatt like sjarmerende. Og regner det for mye så griller vi inne i peisen.Utedo har også sin sjarm ( men ungene slipper å tømme den da...;-)) Her har ungene campet i egen hage som avskjedsfest for ei i klassen som flyttet utenlands. Mulig naboene stusset litt da vi satte opp tre lavvoer i hagen, men en artig helg ble det. Å det hørtes kjempekjekt ut! Sånt vil jeg at ungene mine skal oppleve også! Vi har ikke buss, men vi har en båt som vi kan komme oss ut med iallefall. Dessuten har ungene så utrolig godt av det! Jeg var heller ikke i syden før jeg var voksen og satte stor pris på alle campingturene vi har vært på!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #27 Skrevet 14. april 2011 Vi er en familie som reiser mye, minst 4 utenladsreiser i året. Bryr barna våre seg om det? NEI! De kunne likegodt vært i Norge, de har en bra ferie så lenge de er sammen med oss og har det gøy. Vi reiser til utlandet fordi vi voksne ønsker det selv, barna er fornøyd samme hva. Selvfølgelig er de heldige som blir tatt med verden rundt, men de får ikke høyrer status på skolen av den grunn. London, Pais, Roma, New York... De kunne likegodt ha vært i Lillehammer og kost seg minst like mye. Det er foreldre som lager disse forvridde tankene du har. Eldste barnet ditt er 4 år. Voks opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå