Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å ikke reise på noe sommerferie i år... Vi har to små barn på 2 og 4 år, og jeg ser for meg at 2 uker i syden med dem blir dyrt, varmt, slitsomt og stressende.

Vi har derfor heller lyst til å ta en uke eller to på hytta så ungene kan bade og leke ute, og så reise noen dager til kristiansand og gå i dyreparken.

Jeg føler egentlig det er sløs med penger å reise "til varmen" de ukene det uansett er pent vær her i landet.

Men så tenker jeg litt på hun eldste da, om det blir litt kjipt for henne å komme tilbake i bhg og høre om alle andre som har vært i syden... Hun har akkurat begynt i bhg så jeg vet ikke hvordan ungene forholder seg til sånt.

Høres dette kjipt ut eller? Vi kommer isåfall til å ta en uke utpå høsten der vi reiser til varmere strøk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det høres kjipt ut. Det er nok kjempestas for henne å dra til dyreparken! Antageligvis minst like morsomt som Syden er for en fireåring, om ikke mer.

• Liker 5
Gjest Fikira
Skrevet

...du vurderer å dra til syden fordi du er bekymret for at ungen din ikke skal bli populær i barnehagen?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Barna er da altfor små til å bry seg om ferier i barnehagen. De er opptatt av å ha det gøy og kunne leke masse. Hyttetur og dyrepark høres ut som gode planer det!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

TS, deres eldste er 4 (f-i-r-e) år.

Jeg tror du kan glemme forventningspresset til "syden ferie" i minst ett år :fnise:

• Liker 3
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg synes to uker på hytten høres herlig ut :)

Når ungene er så små så kan de ha det vel så moro på hytten, og det er ikke noe poeng i å blakke seg på en "syden"-feie fordi andre i bhg kanskje skal på det.

Jeg var faktisk ikke i "syden" før jeg var 18 år, feriene som barn bestod i hytteturer og lignende.

Jeg har bare gode minner fra disse feriene, og er glad jeg har fått besøkt så og si hver krok av Norge.

Nå som 26-åring har jeg vært i 22 land, så det haster virkelig ikke med å få ungene til varmere strøk :)

Gjest Heloise
Skrevet

I hele min barndom var feriene enten på hytta på fjellet eller hytta ved "sjøen" (havet....) og det var det beste i livet mitt. Vi dro aldri utenlands.

Jeg hadde det aldri stusselig selvom vi bare var i Norge :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Du bør vel lære opp barnehagebarna at "syden" nå anses som harry, og at det å ha en hytte i våre dager er mye høyere status?

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig? ALLE er ikke i syden hvert år, de færreste med småbarn har råd til det. Hvis barna får være sammen med forledrene sine spiller det ikke noen rolle om dere så ligger i telt i hagen sammen med dem. Makan!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har mine unger hatt utrolig kjipe ferier.

Sist vi var i syden var det med en på 2 og en på 6. Selv eldstemann husker fint lite.

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å reise langt for å ha en knall ferie! Og syden er litt oppskrytt....

Jeg har to tenåringsdøtre som er enn gjerne tar campingferie i Norge framfor sydentur ( vi har en stor,ombygd buss vi drar med, egentlig en leilighet på fire hjul), og det er kult det! Spesielt om vi henter de i skolegården siste skoledag. Har også feiret bursdager i bussen ( har ti seteplasser), har da kjørt litt utenfor byn med bussen full av unger, grillet og evt badet litt; bursdager som huskes!

Hytteturer er også utrolig populært, selv i regnvær. Vi har en liten og primitiv hytte 1 1/2 times kjøring fra byn, og bruker denne mye i sommerhalvåret. Og har stort sett alltid med oss en eller to unger ekstra. Bål i fjæra er muligens gammeldags, men er fortsatt like sjarmerende. Og regner det for mye så griller vi inne i peisen.Utedo har også sin sjarm ( men ungene slipper å tømme den da...;-))

Her har ungene campet i egen hage som avskjedsfest for ei i klassen som flyttet utenlands. Mulig naboene stusset litt da vi satte opp tre lavvoer i hagen, men en artig helg ble det.

• Liker 2
Skrevet

Mulig naboene stusset litt da vi satte opp tre lavvoer i hagen, men en artig helg ble det.

:klappe: :klappe:

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var fire år var det å ta nattog til Stockholm et eventyr av en annen verden. Tror ikke akkurat du skal ha dårlig samvittighet for å ikke ta dem med til "syden".

AnonymBruker
Skrevet

Legoland! :D

Skrevet

Legoland er dyrt det også og det er altfor mye folk der i juli, hadde aldri dratt dit da, kø overalt. Hytte i danmark i juli er like dyrt som leil i spania.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør vel lære opp barnehagebarna at "syden" nå anses som harry, og at det å ha en hytte i våre dager er mye høyere status?

This.

Mine barn skal få slippe syden.

Skrevet

Er ikkje ferie innlands "å reise på ferie" lenger no? Du store alpakka, seier eg. Visste ikkje at det berre er Syden som er godt nok...

Og ja, eg trur små (og større) ungar har vel så mykje, om ikkje meir, glede av rolige dagar på hytta og tur til dyrehage eller lekeland.

Skrevet

Vi vurderer å ikke reise på noe sommerferie i år... Vi har to små barn på 2 og 4 år, og jeg ser for meg at 2 uker i syden med dem blir dyrt, varmt, slitsomt og stressende.

Vi har derfor heller lyst til å ta en uke eller to på hytta så ungene kan bade og leke ute, og så reise noen dager til kristiansand og gå i dyreparken.

Jeg føler egentlig det er sløs med penger å reise "til varmen" de ukene det uansett er pent vær her i landet.

Men så tenker jeg litt på hun eldste da, om det blir litt kjipt for henne å komme tilbake i bhg og høre om alle andre som har vært i syden... Hun har akkurat begynt i bhg så jeg vet ikke hvordan ungene forholder seg til sånt.

Høres dette kjipt ut eller? Vi kommer isåfall til å ta en uke utpå høsten der vi reiser til varmere strøk.

Innlegget ditt begynte så bra! Syntes du hørtes ut som en fornuftig mor som hadde skjønt at familien har mye bedre av en avslappende ferie på hytta, og en tur til dyreparken slik at barna kan kose seg maksimalt, fremfor den klassiske heisaturen til syden.

Men så snur du totalt idet du lurer på om ungene vil få det kjipt dersom de ikke får den obligatoriske sydenturen på sommeren. Som om det er grusomt å ikke skulle til syden en sommer! Tror du virkelig barna dine bryr seg om de bader og koser seg med mamma og pappa på hytta eller i syden?

Jeg tror barna dine (og andres for den saks skyld) har godt av å oppleve å ha ferie andre steder enn i syden. Selv er jeg sjeleglad for at mine foreldre aldri tok med meg på sydenferie, da hadde jeg gått glipp av alle de flotte opplevelsene jeg har hatt på alle bilturene våre. Og i senere år syns jeg det er begredelig og lite givende å feriere i syden. Deilig med sol og varme ja, men det var også det.

Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg? :overrasket:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan da ikke seriøst mene at en 4-åring vil synes det er kjipt å komme i barnhagen etter sommerferien, uten å ha vært i syden? :Gjesp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...