Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Hei frisører! Hvilke bøker/litteratur bruker dere for å lære om fargepigmenter i forbindelse med hårfarge? Blir takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 vi fikk fra wella, da vi brukte deres fargesystem
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Aha... kan man bestille det noe sted, eller må man være frisørstudent og bestille gjennom skolen?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Vi fikk det bare utlevert.. så jeg aner ikke hvor man får tak i det
frisørmester :) Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Tviiiiler på at du får tak i det. Kansje de har det på en "bokbutikk" type libris el noe sånn ved skolestart?! Hva skal du med det foressten? Om det er for og lære seg farge teori, skal det ganske mye mer til enn en bok. Alle fargene virker forskjellig vet du.. (fra forskjellige merker) Men seff, hoved teorien er jo der
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Hei frisørmester ! Jepp, er fordi jeg vil lære meg litt fargeteori, og lære om hvordan de forskjellige pigmentene påvirker forskjellige hårtyper osv. Helt basic fargeteori kan jeg pga studiene mine, men det går ikke spesifikt inn på dette med hår, som er det jeg er intressert i å lære mer om, da hår intresserer meg Jeg skjønner jo at jeg ikke kan lære alt fra én bok, men har tenkt at de som går frisørutdanning sikkert har litt litteratur å forholde seg til for å lære dette, og da burde det kanskje være mulig for dem som ikke går frisørutdanning å få tak i samme informasjon. Har gitt opp å google, siden informasjonen jeg finner vha det er så generell at den rett og slett ikke er relevant. Hvilke bøker/litteratur brukte du i dine studier? Hvis du kan skrive ISBN-nummeret kan jeg kontakte diverse butikker/produsenter og høre om jeg kan få kjøpe meg et eksemplar
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Hm, var mitt innlegg det over...
frisørmester :) Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Hei frisørmester ! Jepp, er fordi jeg vil lære meg litt fargeteori, og lære om hvordan de forskjellige pigmentene påvirker forskjellige hårtyper osv. Helt basic fargeteori kan jeg pga studiene mine, men det går ikke spesifikt inn på dette med hår, som er det jeg er intressert i å lære mer om, da hår intresserer meg Jeg skjønner jo at jeg ikke kan lære alt fra én bok, men har tenkt at de som går frisørutdanning sikkert har litt litteratur å forholde seg til for å lære dette, og da burde det kanskje være mulig for dem som ikke går frisørutdanning å få tak i samme informasjon. Har gitt opp å google, siden informasjonen jeg finner vha det er så generell at den rett og slett ikke er relevant. Hvilke bøker/litteratur brukte du i dine studier? Hvis du kan skrive ISBN-nummeret kan jeg kontakte diverse butikker/produsenter og høre om jeg kan få kjøpe meg et eksemplar Du har nok mulihet til og skaffe noen slike bøker ja, men aaaner ikke isbn nr eller i det hele tatt tittel. Vi hadde mest klippe bøker på skolen, da fargeteori egentlig er best og lære i praksis.. Gikk på skole i 2004, så har ikke sjangs til og huske hva de heter Google er nok ikke din venn i dette tilfellet, nei. Evnt kan du jo ringe til en frisør linje? Evnt se etter "gamle" bøker? Den enkle teorien forandrer seg jo ikke i så stor grad likevel. Desverre tror jeg nok ikke du vil ha like stort utbytte av dette som man tror, da du ikke(?) får drevet med praksis i tillegg..
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Nei, får ikke drevet med det i praksis, nei... skulle gjerne utdannet meg til frisør da, men legene har spesifikt anbefalt meg å holde meg unna Derfor jeg har intressert meg for teorien istedet, som en professor sa til meg: "derfor har jeg utdannet meg teoretisk, fordi jeg ikke kan utføre det i praksis" Jaja, takk for svar likevel da!
frisørmester :) Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Nei, får ikke drevet med det i praksis, nei... skulle gjerne utdannet meg til frisør da, men legene har spesifikt anbefalt meg å holde meg unna Derfor jeg har intressert meg for teorien istedet, som en professor sa til meg: "derfor har jeg utdannet meg teoretisk, fordi jeg ikke kan utføre det i praksis" Jaja, takk for svar likevel da! skjønner... Du får prøve "ittens fargesirkel", det er mitt eneste råd da
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Ittens fargesirkel kan jeg, men takk for tipset.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #12 Skrevet 1. april 2011 litt usikker på hva du vil lære, men hvis det er farger i forhold til hårfarging du vil lære, så her er noen linker: Basic theory of hair coloring. Colour theory. Learn the Theory Behind Colouring. Basics of colour choice (video) eller bare google "coloring theory for hairdressers".
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 2. april 2011 #13 Skrevet 2. april 2011 (endret) Takk AnonymBruker! Skal sjekke de linkene Nå har jeg sett litt på linkene, og det var akkurat noe sånt jeg var ute etter *wiiiiii* *lese videre* Endret 2. april 2011 av ~Fantabulous_kitten~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå