Gå til innhold

God sushi i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forresten, en gang spiste jeg laks surret rundt noe kremost, med hakket jordbær på toppen.. Noen som vet hva det heter? :spise:

Endret av LilleCa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noodie på frogner har den beste sushien jeg har smakt :)

Skrevet

sikkert et dump spm, men er det så forskjell på sushien på forskjellige steder? har ikke så lang erfaring med sushi enda, tunfisk er en av favorittene, men jeg tenker; er det forskjell på en tunfiskbit med ris under dynka i soya et sted fra ett annet?

Det kan være stor forskjell, ja. Konsistens og aroma på risen, hva slags og hvor mye edikk de bruker. Fiskeslag, kvalitet på fisken, hvordan den er skjært opp. Smakssammensetninger og kreativitet. Kvalitet på soya, wasabi og ingefær... Og ikke minst utseende! Ordentlig sushi er jo et håndverk ikke akkurat hvem som helst kan smelle sammen.

...og hvis man dynker bitene i soya, så gjør man det feil, altså. Det er lette og delikate smaker i sushi, og soya/wasabi skal fremheve, ikke overdøve. Japanerne dypper fiskesiden på nigirien i soyasausen, og har ikke noe saus på risen. Også spiser de biten med fiskesiden ned. Anbefales, jeg får en helt annen opplevelse av sushien etter at jeg begynte med det. :)

Skrevet

Disse stedene liker jeg:

- Nydalen Eat

- Nydalen sushi

- Bjølsen sushi

- Eat sushi (St.haugen)

Skrevet

Sakura sushi i Frognerveien er min faste sushiplass, like fornøyd hver gang :) Nippon Art har også veldig bra sushi, men litt dyrere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bislett Sushi og Tokyio Sushi på Bislett/St.Hanshaugen har kjempegod Sushi. Eat Sushi er også greit, men de to andre er bedre, syns nå jeg.

Skrevet

Tusen takk for tips jenter! :)

Lurte på enda en ting, noen som vet hvor sushien er god i Göteborg da? :sjenert:

Skrevet

Bor du på østkanten kan Hai Sushi ved Høyenhall t-banestasjon anbefales. Vi handlet fast der da vi bodde i byen. De kan virke litt uinteressert i deg (og det er de sikkert også) men du får god mat til en rimelig penge. De tar ikke kort, men det er en minibank i lokalet ved siden av. Det hender den er ute av drift, så jeg ville tatt ut penger før jeg gikk dit.

Skrevet

Anbefaler som andre også har nevnt

Dyrt: Nodee

Rimelig: Nydalen Eat

:)

Skrevet

Hvis du er interessert i take out, så anbefaler jeg Hai Sushi på bryn. NAM. Ellers pleier jeg å bruke den ved rådhuset. Tror den ligger i Otto Sverdrups gate.

Skrevet

Den absolutt beste og billigste på Frogner er Star Sushi som ligger i Frognerveien. Spiser sushi herfra to ganger i uka. De har god hygiene (noe som jeg alltid sjekker for sushi steder) god service og har kort ventetid på maten. De har også en avdeling på St.Haugen, men den har jeg testet kun to ganger.

http://starsushi.no/

Ellers så er Alex Sushi bra, men veldig dyr.

Skrevet

Jeg skal på konsert på Telenor Arena til helga og har lyst på Sushi først. Er svært dårlig kjent der.

Er det noen steder med Sushi i nærheten av arenaen?

Skrevet

TinTin sushi på Lysaker stasjon.

Skrevet

...

- Bjølsen sushi

...

Ugh, denne sushien er jo fæl... :snurt: Av en eller annen grunn er lokalet alltid fullt, jeg fatter ikke hvorfor! Seig fisk, smakløs, iskald ris.

Ser ingen har nevnt 4 seasons i Vika, den er litt dyrere enn de typiske takeawaystedene, men har veldig bra sushi!Eneste stedet utenom Alex og Jonoe hvor jeg har blitt servert skikkelig tunfisk. Anbefales på det sterkeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...