Gå til innhold

God sushi i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel sitt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Sushi of life er veldig god! Ligger i Vika :)

Skrevet

Takk for svar :takke:

Skrevet

Nodee på Majorstuen (rett vis a vis Frognerbadet) har nydelig (men litt dyr) sushi. Virkelig verdt hver eneste krone -og jeg anbefaler å sitte i sushibaren, slik at du kan se kokkene lage maten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kommer jo an på hvilket prisnivå du sikter på? Nodee, Alex Sushi og Jonoe er vel blant de beste i byen - men det koster.

Av de billigere synes jeg Grand sushi og Sushihuset på Carl Berner er gode i forhold til pris. Ikke verdens koseligste steder å sitte, men det går an. Samurai sushi på Tøyen er litt dyrere, men også bedre og hyggeligere - og de har skjenkebevilning. Helt i sentrum, på Fridtjof Nansens plass 9 er det et søtt, lite sted som heter Asia Sushi. Familiested, og ikke mye sitteplass, men helt grei og billig sushi.

Endret av Pingting
Skrevet

Pris er ikke så viktig, bare det er trivelig der og det smaker godt.

Tusen takk for tips :takke:

Skrevet

Nodee på Majorstuen (rett vis a vis Frognerbadet) har nydelig (men litt dyr) sushi. Virkelig verdt hver eneste krone -og jeg anbefaler å sitte i sushibaren, slik at du kan se kokkene lage maten.

Takker :) Tror det er best jeg holder meg unna baren, blir vel bare sittende og se på, og glemme at jeg skal spise :sjenert:

Skrevet

Takker :) Tror det er best jeg holder meg unna baren, blir vel bare sittende og se på, og glemme at jeg skal spise :sjenert:

Heh, klarer du det med sushi foran deg, du da? :ler:

:sjenert:

Skrevet

Heh, klarer du det med sushi foran deg, du da? :ler:

:sjenert:

Det skal man ikke se bort ifra :fnise:

Skrevet

Jeg går god for alle stedene Pingting har ramset opp:)

Åh, nå ble jeg nesten misunnelig... Eller, medunnelig.

Skrevet

Hvis prisen ikke har noe å si (og da snakker vi prisklassen som nærmer seg 1000 lappen pp) så er Alex den desidert beste. Har vært på Noode. Det var godt, men ikke fantastisk.

Av de billigere, foretrekker vi Sushihuset på Carl Berner. Fantastisk gode og ferske sushi! Kjempenam! :)

Jeg har også høre at Mitsu skal være bra. Men der har jeg ikke vært ennå, og kan ikke si om det faktisk er bra eller ikke.

Gjest NozMonster
Skrevet

sikkert et dump spm, men er det så forskjell på sushien på forskjellige steder? har ikke så lang erfaring med sushi enda, tunfisk er en av favorittene, men jeg tenker; er det forskjell på en tunfiskbit med ris under dynka i soya et sted fra ett annet?

Gjest Heloise
Skrevet

Oi, nå fikk jeg lyst til å teste sushi "på ordentlig"! Noterer meg tipsene deres :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Oi, nå fikk jeg lyst til å teste sushi "på ordentlig"! Noterer meg tipsene deres :)

på ånkli? har du bare smakt det på liksom??

AnonymBruker
Skrevet

Noen steder er fisken seig (etter å ha ligget for lenge), risen kan være altfor "løs" og falle fra hverandre, makiene kan være for dårlig rullet, det kan være for små biter, for lite fisk, for lite ris. Risen kan også være dynket for mye i eddik. Mye som spiller inn!

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

på ånkli? har du bare smakt det på liksom??

Ja faktisk. Merkelig som det høres ut.

Bare en bit så langt.

Skrevet

sikkert et dump spm, men er det så forskjell på sushien på forskjellige steder? har ikke så lang erfaring med sushi enda, tunfisk er en av favorittene, men jeg tenker; er det forskjell på en tunfiskbit med ris under dynka i soya et sted fra ett annet?

Det er vel som på andre restauranter, forskjellig fra plass til plass :)

Skrevet

Tusen takk for alle tips :helen:

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Noen steder er fisken seig (etter å ha ligget for lenge), risen kan være altfor "løs" og falle fra hverandre, makiene kan være for dårlig rullet, det kan være for små biter, for lite fisk, for lite ris. Risen kan også være dynket for mye i eddik. Mye som spiller inn!

takk for svar :)

greit å få litt kunnskap :) jeg visste ikke at noen dynket den i eddik...jeg synes faktisk det hørtes veldg godt ut! ...det at risen faller litt fra hverandre, det har jeg derimot opplevd :rasende:

Endret av NozMonster
Gjest NozMonster
Skrevet

Det er vel som på andre restauranter, forskjellig fra plass til plass :)

joda, selvfølgelig..men jeg tenker at en biff kan man svi, steke for lite, steke seig...og tilbehøre kan man salte ihjel, krydre for lite, bruke en ingrediens man ikke liker...osv... men sushi er jo bare rå fisk og ris? (pluss litt til da!) krever lissom ikke forbredelser på samme måte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...