kokkosmamma Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Hvordan suppe passer som forett til pannekaker? og hvordan supper, er barn mest glad i+? hva er favoritten til deres barn? noe som er hvertfall litt sundt Tenkte også på pannekaker med ost og skinke i
meta2 Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Tomatsuppe med makaroni. Fiskesuppe med fiskebiter i.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Ertesuppe kan du lage litt tjukk, det går ned på høykant her i huset (og passer fint som forrett til pannekaker. Det viktige er at toåringen ikke får øye på pannekakene først, for da blir det ikke noen suppespising …
kokkosmamma Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2011 Ertesuppe kan du lage litt tjukk, det går ned på høykant her i huset (og passer fint som forrett til pannekaker. Det viktige er at toåringen ikke får øye på pannekakene først, for da blir det ikke noen suppespising … Hehehe... det er sant er det gul eller grønn erte suppe da? er det noe annet spennendes man kan putte oppi erte suppa da? kjøper du den fra toro? eller lager du selv? da må vel ertende ligge i vann dagen før og fullpakke?
Gjest Eurodice Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Hehehe... det er sant er det gul eller grønn erte suppe da? er det noe annet spennendes man kan putte oppi erte suppa da? kjøper du den fra toro? eller lager du selv? da må vel ertende ligge i vann dagen før og fullpakke? Om det akkurat er spennende skal jeg ikke si, men du kan for eksempel ta små kjøttboller, pølsebiter, såsisser i suppen?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 (endret) Det meste av mat passer. Endret 1. april 2011 av Kråkesaks 1
*Frida* Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Mi jenter på 2 år snur skeia opp-ned akkurat innanfor munnen, så det blir mykje søl... Men ei suppe med litt mat i, enten det er pølsebiter, pasta eller grønnsaker, er ok.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 La barnet drikke suppa fra kopp. Blir ikke så mye søl, å barnet får i seg mer 1
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Hehehe... det er sant er det gul eller grønn erte suppe da? er det noe annet spennendes man kan putte oppi erte suppa da? kjøper du den fra toro? eller lager du selv? da må vel ertende ligge i vann dagen før og fullpakke? Jeg pleier å lage ertesuppe selv, fordi det er mye billigere (og vel så godt). Da må ertene bløtlegges, ja – og koke ganske lenge. Men den enkle (og litt dyrere) varianten er å kjøpe posesuppe fra f.eks. Toro, og putte oppi en halv pose frosne lapskausgrønnsaker (like sunt som ferske) og eventuelt en middagspølse. Kjapt og godt!
Gjest Annaires Skrevet 31. mars 2011 #11 Skrevet 31. mars 2011 SUPPE ER IKKE MAT.... i følge deg nei.. Men i følge mange andre så er det det. 2
*Blomst* Skrevet 31. mars 2011 #12 Skrevet 31. mars 2011 Jobber på en småbarnsavdeling og vi har suppe en gang i uka, de aller fleste 2-åringene klarer å spise suppe, blir riktignok litt søl, men de syns det er veldig morro å spise selv og får faktisk i seg masse. Av de suppene vi har prøvd er det definitivt tomatsuppe med makaroni som er favoritten hos de fleste:)
Gjest imli Skrevet 31. mars 2011 #13 Skrevet 31. mars 2011 Min 1,5-åring greier å ete suppe heilt fint. Litt søl sjølvsagt, men det meste kjem inn i munnen. Heimelaga tomatsuppe slår alltid an her.
Molly80 Skrevet 31. mars 2011 #14 Skrevet 31. mars 2011 Guten min på 1,5 spiser suppe. Men han var tidligste med å spise selv og har trengt lenge med skjea. Men smekke må han ha altså
kokkosmamma Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 31. mars 2011 (endret) SUPPE ER IKKE MAT.... tenkte ikke på som middag, men som lurnsj... var det dumt det kansje... tenker jeg skal lage noe godt og neringsrikt når gutten min kommer på besøk, og da tenkte jeg suppe først, så pannekaker, pannekaker, var min favoritt når jeg var liten men ikke så nesingsrikt, derfor tenkte jeg suppe først jeg har aldri gitt han suppe før, derfor jeg var litt spent på om 2 åringer kan spise det med sje, uten ALT formye søl... tenkte også på og gi det i kopp, men han merker vel selv om han drikker det for fort ja... men tror han vanligvis drikker av tutekopp, er ikke sikker, men litt søl går bra, men skal jo mere mat i munnen en på teppet, tenker jeg! hehe frister mest og lage hjemmelaget, for se... vill ikke heller bruke all tiden vi har med han til og stå på kjøkkende da... har han 3 timer, og da skal vi være ute og leke først. pannekankende, har jeg klare når han kommer, så di er bare og varme opp... Kansje heller lage tomatsuppe med makkaronni da, ja nå fikk jeg så lyst på ertesuppe da, men er kansje en rar smak det for barn, men er viktig di spiser variert da! er det noe særlig vitaminer i tomatsuppe? passer det til, pannekaker? Endret 31. mars 2011 av kokkosmamma
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #16 Skrevet 31. mars 2011 frister mest og lage hjemmelaget, for se... vill ikke heller bruke all tiden vi har med han til og stå på kjøkkende da... har han 3 timer, og da skal vi være ute og leke først. pannekankende, har jeg klare når han kommer, så di er bare og varme opp... Suppa er vel bare å varme opp den også? Dumt å bruke tid på matlaging når du bare har tre timer.
kokkosmamma Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 31. mars 2011 Suppa er vel bare å varme opp den også? Dumt å bruke tid på matlaging når du bare har tre timer. jo det er egentlig sant er det vanlig med tomatsuppe til, pannekaker?
Gjest Eurodice Skrevet 31. mars 2011 #18 Skrevet 31. mars 2011 jo det er egentlig sant er det vanlig med tomatsuppe til, pannekaker? Det blir mer kontraster i farger, men akkurat det tror jeg ikke barn bryr seg om. Du kan lage spinatsuppe, aspargessuppe, blomkålsuppe etc.
Gjest Emo Fisk Skrevet 1. april 2011 #19 Skrevet 1. april 2011 Vesla mi spiser suppe om det er noe ekstra i den. Ofte tar vi brødbiter i, og da syns ho det er veldig godt. Vi bruker det som tidlig middag på fredager f.eks. Da har vi ofte en varmmiddag til på kvelden. Og suppe kan være god middag det, kommer av på hva som er i suppa, og hva som serveres ved siden av.
Kråkesaks Skrevet 1. april 2011 #20 Skrevet 1. april 2011 Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå