Gå til innhold

Klarer barn i to årsaldern og spise suppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan suppe passer som forett til pannekaker? og hvordan supper, er barn mest glad i+? hva er favoritten til deres barn? noe som er hvertfall litt sundt ;)

Tenkte også på pannekaker med ost og skinke i ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomatsuppe med makaroni. Fiskesuppe med fiskebiter i.

Gjest Gjest
Skrevet

Ertesuppe kan du lage litt tjukk, det går ned på høykant her i huset (og passer fint som forrett til pannekaker. Det viktige er at toåringen ikke får øye på pannekakene først, for da blir det ikke noen suppespising …

Skrevet

Ertesuppe kan du lage litt tjukk, det går ned på høykant her i huset (og passer fint som forrett til pannekaker. Det viktige er at toåringen ikke får øye på pannekakene først, for da blir det ikke noen suppespising …

Hehehe... det er sant ;) er det gul eller grønn erte suppe da? er det noe annet spennendes man kan putte oppi erte suppa da? kjøper du den fra toro? eller lager du selv? da må vel ertende ligge i vann dagen før og fullpakke?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hehehe... det er sant ;) er det gul eller grønn erte suppe da? er det noe annet spennendes man kan putte oppi erte suppa da? kjøper du den fra toro? eller lager du selv? da må vel ertende ligge i vann dagen før og fullpakke?

Om det akkurat er spennende skal jeg ikke si, men du kan for eksempel ta små kjøttboller, pølsebiter, såsisser i suppen?

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det meste av mat passer.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet

Mi jenter på 2 år snur skeia opp-ned akkurat innanfor munnen, så det blir mykje søl... Men ei suppe med litt mat i, enten det er pølsebiter, pasta eller grønnsaker, er ok.

AnonymBruker
Skrevet

La barnet drikke suppa fra kopp. Blir ikke så mye søl, å barnet får i seg mer :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å lage ertesuppe selv, fordi det er mye billigere (og vel så godt). Da må ertene bløtlegges, ja – og koke ganske lenge. Men den enkle (og litt dyrere) varianten er å kjøpe posesuppe fra f.eks. Toro, og putte oppi en halv pose frosne lapskausgrønnsaker (like sunt som ferske) og eventuelt en middagspølse. Kjapt og godt!

AnonymBruker
Skrevet

SUPPE ER IKKE MAT....

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

SUPPE ER IKKE MAT....

i følge deg nei.. Men i følge mange andre så er det det.

• Liker 2
Skrevet

Jobber på en småbarnsavdeling og vi har suppe en gang i uka, de aller fleste 2-åringene klarer å spise suppe, blir riktignok litt søl, men de syns det er veldig morro å spise selv og får faktisk i seg masse. Av de suppene vi har prøvd er det definitivt tomatsuppe med makaroni som er favoritten hos de fleste:)

Skrevet

Min 1,5-åring greier å ete suppe heilt fint. Litt søl sjølvsagt, men det meste kjem inn i munnen. Heimelaga tomatsuppe slår alltid an her.

Skrevet

Guten min på 1,5 spiser suppe. Men han var tidligste med å spise selv og har trengt lenge med skjea. Men smekke må han ha altså :)

Skrevet (endret)

SUPPE ER IKKE MAT....

tenkte ikke på som middag, men som lurnsj... var det dumt det kansje... tenker jeg skal lage noe godt og neringsrikt når gutten min kommer på besøk, og da tenkte jeg suppe først, så pannekaker, pannekaker, var min favoritt når jeg var liten men ikke så nesingsrikt, derfor tenkte jeg suppe først ;)

jeg har aldri gitt han suppe før, derfor jeg var litt spent på om 2 åringer kan spise det med sje, uten ALT formye søl... tenkte også på og gi det i kopp, men han merker vel selv om han drikker det for fort ja... men tror han vanligvis drikker av tutekopp, er ikke sikker, men litt søl går bra, men skal jo mere mat i munnen en på teppet, tenker jeg! hehe

frister mest og lage hjemmelaget, for se... vill ikke heller bruke all tiden vi har med han til og stå på kjøkkende da... har han 3 timer, og da skal vi være ute og leke først. pannekankende, har jeg klare når han kommer, så di er bare og varme opp...

Kansje heller lage tomatsuppe med makkaronni da, ja ;) nå fikk jeg så lyst på ertesuppe da, men er kansje en rar smak det for barn, men er viktig di spiser variert da! er det noe særlig vitaminer i tomatsuppe? passer det til, pannekaker? ;)

Endret av kokkosmamma
AnonymBruker
Skrevet

frister mest og lage hjemmelaget, for se... vill ikke heller bruke all tiden vi har med han til og stå på kjøkkende da... har han 3 timer, og da skal vi være ute og leke først. pannekankende, har jeg klare når han kommer, så di er bare og varme opp...

Suppa er vel bare å varme opp den også? Dumt å bruke tid på matlaging når du bare har tre timer.

Skrevet

Suppa er vel bare å varme opp den også? Dumt å bruke tid på matlaging når du bare har tre timer.

jo det er egentlig sant ;)

er det vanlig med tomatsuppe til, pannekaker?

Gjest Eurodice
Skrevet

jo det er egentlig sant ;)

er det vanlig med tomatsuppe til, pannekaker?

Det blir mer kontraster i farger, men akkurat det tror jeg ikke barn bryr seg om. Du kan lage spinatsuppe, aspargessuppe, blomkålsuppe etc.

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Vesla mi spiser suppe om det er noe ekstra i den. Ofte tar vi brødbiter i, og da syns ho det er veldig godt. Vi bruker det som tidlig middag på fredager f.eks. Da har vi ofte en varmmiddag til på kvelden. Og suppe kan være god middag det, kommer av på hva som er i suppa, og hva som serveres ved siden av.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...