Asteria Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har en pose med rå scampi i fryseren.. siden jeg skal ha koldtbord til helgen tenkte jeg at jeg kunne lage noe ut av disse.. Jeg må lage dagen før, men kan evnt varme det i ovnen samme dag.. Jeg tenkte kanskje scampi med spekeskinke rundt, og ha dette rundt en dipskål....men hvordan lager jeg istand? skal jeg da steke scampi dagen før.. legge spekeskinken rundt og legge det i ildfastform slik at jeg bare kan varme det dagen etter? Noen andre forslag?
Gjest LOGAN Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 hm.. usikker på tilstanden til scampi dagen etter.. men jeg er ingen ekspert på område.. eneste jeg vet som er godt er: - hvitløksmarinerte scampi, kjøp marinade (stekes kjapt i stekepanna) - kjøp slike små former/kjeks og ha litt rømme underst. - legg scampi over m/ en liiiten bit av en sitron + fersk dill på toppen! Det smaker så godt og scampi går jo fort å steke - raskt og enkelt.. Men sorry i forhold til å tilbere noe annet med scampi en dag i forveien har jeg ingen forslag.. Google det?!
Brunhilde Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Hva med å tre dem på spyd, pensle med sweet chilisaus og steke dem kjapt på panne rett før servering?
Asteria Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2011 Takk for svar:) Hvis det er veldig lett/kjapt å lage samme dag går det greit... Skal ha dåp.. så jeg har egentlig supermye å gjøre med å sette frem maten.. beste hadde vært om jeg kunne tatt det i ovnen..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har en pose med rå scampi i fryseren.. siden jeg skal ha koldtbord til helgen tenkte jeg at jeg kunne lage noe ut av disse.. Jeg må lage dagen før, men kan evnt varme det i ovnen samme dag.. Jeg tenkte kanskje scampi med spekeskinke rundt, og ha dette rundt en dipskål....men hvordan lager jeg istand? skal jeg da steke scampi dagen før.. legge spekeskinken rundt og legge det i ildfastform slik at jeg bare kan varme det dagen etter? Noen andre forslag? Nei, ikke dagen i forveien. Ikke bra. Stek dem på middels varme i 2 min på hver side. På forhånd finhakker du hvitløk,vårløk og litt schili.Strø dette over etter du har ferdigstekt de. Press lime over. Drypp noen dråper med god olje over. her får du en herlig rett.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Nei, ikke dagen i forveien. Ikke bra. Stek dem på middels varme i 2 min på hver side. På forhånd finhakker du hvitløk,vårløk og litt schili.Strø dette over etter du har ferdigstekt de. Press lime over. Drypp noen dråper med god olje over. her får du en herlig rett. Ps. pynt med sitron og limebåter rundt. Glemte å skrive det.
C-girl Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 (endret) Går fint an å steke scampi i ovn. Mariner med hvitløk og chili, ha i en ildfast form med litt olje, og stek i ovn på 200 grader i ca 8 min. Endret 3. april 2011 av C-girl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå