Gå til innhold

Metthetsfølelse og kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man er mett, må man likevel spise mer for å få i seg nok kalorier? Jeg skal stramme opp kroppen, og trener dermed ca. 4-5 ganger i uka (kondisjonstrening og styrke). Er ikke overvektig eller noe, har bare litt ekstra på hofter og midje som jeg vil fjerne. Flere dager er jeg på 1300 kcal per dag, og syntes dette hørest litt lite ut? Er ei høy og litt kraftig bygd jente, så da trenger jeg vell kanskje mer? Men med tanke på at jeg er mett og spiser sunt, er det egentlig da nødvendig å spise mer? Vil ikke akkurat få dårligere forbrenning kun fordi jeg ikke får i meg nok mat/kalorier, på samme tid som jeg ikke vil stappe i meg unødvendig når jeg faktisk er mett og har som mål å miste kilo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok ingen ekspert men jeg vil si både ja og nei. Jeg tenker man burde ikke stappe i seg når man er mett, men du trenger nok flere kalorier som du sier. Spesielt med så mye trening!

Klarer du ikke venne deg til å spise større mengder så få i deg mer fett og energitette varer :) Nøtter, avocado, olje osv. Vet ikke hvordan du spiser men spiser du poteter, ris osv så ta litt større mengder sammen med ekstra fett. Bruker du proteinpulver tar du mer der.. Og bytt ut mange lett-varianter hvis du bruker det til litt fetere. Easy as that :)

AnonymBruker
Skrevet

Hørest veldig fornuftig ut det du sier, men problemet er bare at jeg har prøvd dette i åtte uker uten resultat. Visste riktignok ikke hvor mye kalorier jeg fikk i meg, men vil tippe det var nett under 2000, og det var sunn mat jeg spiste. Og jeg veide meg ikke, bare målte i cm rundt, og det har ikke vært noen forandring :sur: Jeg har jo heller ikke så mye å ta av, så da tenker jeg at jeg må strekke meg enda litt mer, for sånn som det er nå føles det nesten ut som kroppen tviholder på "det ekstra". Og det er veldig frustrerende, og tærer på motivasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...