Dularfullar Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Alle har som regel et mål i livet, mitt mål er å bli lettere. Egentlig både kroppslig og til sinns, kanskje det er noe som henger sammen I februar prøvde jeg å sette meg et mål, jeg skulle ned ti kilo før min 30 årsdag. Jeg har innsett at det ikke er mulig, for ca 5 uker siden startet jeg å få en rutine på treninga mi. Da trener jeg minimum 3 dager i uka, og den rutinen har jeg faktisk *til min store overraskelse* klart å holde ved like. Jeg har holdt på siden i fjor med treningen min, men jeg har aldri kommet ordentlig i gang, eller fått noen god rutine på det. Men etter noen diverse kommentarer fra min sambo etter jul, så bestemte jeg meg for at NÅ skal jeg bite tenna sammen å iallefall prøve. Så for ca 5 uker siden startet jeg, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har klart å kutte ut alt sukker. Har nok kanskje blitt litt mer enn jeg hadde ønsket, men jeg må jobbe med selvdisiplinen på mitt "sukker område" Så det sier egentlig seg selv at jeg ikke har gått ned så himla mange kilo, MEN jeg har gått ned i cm... I dag fant jeg ut at ved å trene 3 dager i uka i denne perioden, så har jeg mistet 15 cm rundt livet og litt over 5 cm rundt hoftene. Det at kiloene ikke har rent så veldig av er vel at jeg har erstattet noe av fettet med muskler *håper jeg* Jeg merker at kroppen er blitt endel strammere, noe som for meg er en ganske uvanlig følelse, men etter å ha vært så frustert på vektmålingene tidligere.. Så er det ganske deilig å kjenne på kroppen at det skjer forvandlinger, istedet for å se nedgang på selve vekta... Hvis man kun veier seg, så blir man veldig opphengt av hva man ser, er det ingen fremgang eller vekttap, så har man veldig fort for å gi opp... Men da har jeg lært at det bare er å ta frem målbåndet. DET har iallefall fungert for meg, og det gir meg både motivasjon og inspirasjon nok til å fortsette på den rutinen som jeg har klart å få til nå. Så det jeg egentlig ville få frem er at det å måle seg slank *som jeg leste et eller anna sted på nettet* er mye bedre enn å veie seg slank
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Kjempebra, gratulerer!! Jeg har alltid vært en treningsglad person, men har faktisk aldri hatt en vekt. Kast den til helvete ut sier jeg bare, jeg aner ikke om jeg veier 55 kg eller 70 eller 60 eller hva som helst, alt jeg vet er de nøyaktige cm på kroppen min. Og siden jeg har masse muskler så kan jeg nok veie godt over 65 til tross for at klesstr min er 34/36. Ja til målebånd og god selvfølelse!!!
Leifr Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Akkurat hvor mange kg man veier er relevant hvis man skal konkurrere i en idrett som har vektklasser. Ellers er det ikke så viktig.
Dularfullar Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2011 Kjempebra, gratulerer!! Jeg har alltid vært en treningsglad person, men har faktisk aldri hatt en vekt. Kast den til helvete ut sier jeg bare, jeg aner ikke om jeg veier 55 kg eller 70 eller 60 eller hva som helst, alt jeg vet er de nøyaktige cm på kroppen min. Og siden jeg har masse muskler så kan jeg nok veie godt over 65 til tross for at klesstr min er 34/36. Ja til målebånd og god selvfølelse!!! Det er akkurat det jeg har funnet ut også, i fjor da jeg liksom skulle begynne å trene.. meldte meg inn på et treningssenter og bestemte at NÅ skulle jeg gå ned i vekt. Men det som hendte meg meg, var at jeg ble altfor opphengt i den vekta. Og når jeg da ikke så noe vekttap, så kom frustrasjonen, og motivasjonen dalte til null. SÅ derfor kom jeg aldri i gang med noen god rutine der..Før nå, da jeg har tatt målbåndet i bruk, og jeg kjenner motivasjonen for å trene faktisk er der. Selv om det er hardt å stå tidlig opp for å rekke en økt før jobb, så er det egentlig vannvittig deilig når man er ferdig.... SÅ jeg har bestemt meg for å heller måle kroppen etter de cm som jeg mister, enn å glane frustert på den badevekta som aldri viser riktig tall i mine øyne
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Nei sant, og muskler er ikke intetveiende. Når man kvitter seg fett og samtidig trener så blir det store og fine muskler av det. Om man baaare er interessert i å tape vekt med shaker og piller, og dietter mens man sitter på ræven, så kan en se på vekta, for da viser den faktisk noe lunde rett tall.
PepsiMax Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Hvor ofte måler dere dere da? Har målt meg jeg og
Dularfullar Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2011 Hvor ofte måler dere dere da? Har målt meg jeg og Første gang jeg målte meg var egentlig ikke for å måle om jeg hadde mistet noen cm. Da trengte jeg bare målene pga sying av noen klær.. Dette var like før jul, så målte jeg meg for noen uker siden.. I dag tok jeg frem målbåndet igjen, fordi jeg var nysgjerrig, og kanskje trengte en oppmuntring i hverdagen ;) Og da hadde jeg gått ned yttligere 5 cm i livet, og endelig hadde det begynt å minke litt rundt hoftene også Vet ikke om det er noen vits i å måle seg hver uke, men kanskje annenhver uke... Har ikke riktig bestemt meg for noen såkalt "måledag" tar det egentlig litt som det kommer
lilletuss87 Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 så flink du er kan jeg spørre hvordan trening du gjør når du trener??
Dularfullar Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2011 så flink du er kan jeg spørre hvordan trening du gjør når du trener?? det kan du jeg tar som regel 40 minutter på ellipsemaskina, så tar jeg styrketrening etter det. som regel romaskin...
lilletuss87 Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 det kan du jeg tar som regel 40 minutter på ellipsemaskina, så tar jeg styrketrening etter det. som regel romaskin... takker for svar! hvor ofte trener du i uka? og hvor lenge? blei litt inspirert, det må jeg si!! ønsker at jeg kan bli like flink som deg
Dularfullar Skrevet 1. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2011 takker for svar! hvor ofte trener du i uka? og hvor lenge? blei litt inspirert, det må jeg si!! ønsker at jeg kan bli like flink som deg hvis JEG klarer å inspirere noen, så blir jeg veldig fornøyd den rutinen som jeg ved et eller annet mirakel har klart å følge, er at jeg trener 3 ganger i uka. Klarer jeg flere ganger så er jeg super fornøyd Men det blir stort sett bare tre dager i uka som jeg kommer meg til treningssenteret Men jeg tror nok at når formen blir bedre så vil jeg kanskje klare å øke både lengden på øktene + hvor mange økter jeg orker i løpet av uka Tidligere så krabbet jeg av ellipsemaskina etter 15-20 minutter, men nå står jeg limt fast til den greia helt til den viser 40 minutter... uansett hvor sliten jeg blir. Prøver å holde meg på level 5 eller 6 hele veien, men det blir tungt etterhvert.. så det gjelder egentlig å ikke gi opp. Hjelper veldig mye å ha riktig musikk på øret.... når jeg er ferdig med de 40 minuttene på ellipsemaskina, så tar jeg som regel noe styrketrening. Bruker somregel romaskina... Ellipsemaskina og romaskina er to apparater som egentlig bruker hele kroppen din, så du får en bra økt, vet ikke om den er helt perfekt.. hehe men jeg liker den. Prøver å holde ut i 20 minutter på styrkeavd. slik at jeg ialt trener 1 time pr. økt.. Vet at det sikkert ikke er all verden, men det er en start iallefall Så trene tre dager i uka, gir meg min. 3 timer trening i uka. Pluss at jeg går frem og tilbake på jobb, noe som vil tilsvare gåing i 4 timer... 15 min, hver vei.. 30 min pr. dag. Så jobber jeg min. 4 dager i uka... Så hvis man plusser på treningsøktene så blir det ikke såå ille Og når snøen endelig blir borte, så skal jeg ta frem sykkelen, og prøve å sykle litt..... jeg anbefaler virkelig å bruke målbånd i stedet for vekta.. I lange tider har jeg stått der og blitt like frustrert og deprimert av at ingenting skjer på vektfronten. Jeg tenker da ikke på at jeg får muskler istedet for fett, og at muskler veier mer enn fett *tror jeg* ... Jeg ser bare på tallet på vekta, og det vil ødelegge alt... Jo mer muskler du får desto bedre forbrenning vil du også få... eller noe slikt *tror jeg* og når jeg på 4 -5 uker har klart å bli kvitt 15 cm rundt livet og 5 cm rundt hoftene, så er jeg storfornøyd.. Spesielt med tanke på at jeg har holdt meg til tre treningsdager i uka, klart å holde meg til rutinen. Jeg har ikke klart å holde meg så veldig mye unna sukkeret.. hehe men tenk hvis jeg klarer å bli flinkere til å styre unna alle de fristelsene.. Da tror jeg at effekten av treninga vil bli enda bedre :) Det er bare å sette i gang, bestemme seg for en ting, for så å prøve å holde seg til det.. jeg vet hvor sinnsykt vanskelig det kan være.. Men en gang så må man ta seg i nakken og prøve Jeg har nettopp kommet hjem fra den tredje treningsøkta denne uka, og jeg kjenner at jeg er utslitt, men på en god måte 1
lilletuss87 Skrevet 1. april 2011 #12 Skrevet 1. april 2011 Tusen takk for svar og enda mer inspirasjon!! Sant som du sier, det er sinnsykt vanskelig.. Og pga en skade i beinet så får jeg ikke gjort alt jeg vil, men er veldig flink å går turer med bikkja hver dag, så det hjelper vel på det å vil jeg tru, pluss at jeg er sånn noenlunde flink med hva jeg putter i munnen Ikke sånn super duper sunt hvor jeg kutter alt av sukkert osv, men sånn helt normalt kosthold.. Skal jeg kutte ned på alt jeg spiser i tillegg så blir det enda mer vanskelig, så får ta ett skritt av gangen tenker jeg Men har hvartfall kuttet ut all småspisinga av godterier midt i uka som jeg gjorde en liten periode.. så vil tru at bare den forandringen der hjelper på, selvom det beste er å kutte det ut helt.. men det må jeg jobbe litt mer med!! er altfor glad i smågodt til at jeg kan kutte det ut helt... men skal jobbe med saken! Men jeg syns jeg er flink med å gå turer i raskt tempo, og litt styrke pluss sykkel på treningssenteret her. tenkte å ta noen sykkelturer når snøen blir borte jeg også.. syns du er flink jeg!! og jeg vil bli like flink som deg..
Dularfullar Skrevet 3. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2011 Tusen takk for svar og enda mer inspirasjon!! Sant som du sier, det er sinnsykt vanskelig.. Og pga en skade i beinet så får jeg ikke gjort alt jeg vil, men er veldig flink å går turer med bikkja hver dag, så det hjelper vel på det å vil jeg tru, pluss at jeg er sånn noenlunde flink med hva jeg putter i munnen Ikke sånn super duper sunt hvor jeg kutter alt av sukkert osv, men sånn helt normalt kosthold.. Skal jeg kutte ned på alt jeg spiser i tillegg så blir det enda mer vanskelig, så får ta ett skritt av gangen tenker jeg Men har hvartfall kuttet ut all småspisinga av godterier midt i uka som jeg gjorde en liten periode.. så vil tru at bare den forandringen der hjelper på, selvom det beste er å kutte det ut helt.. men det må jeg jobbe litt mer med!! er altfor glad i smågodt til at jeg kan kutte det ut helt... men skal jobbe med saken! Men jeg syns jeg er flink med å gå turer i raskt tempo, og litt styrke pluss sykkel på treningssenteret her. tenkte å ta noen sykkelturer når snøen blir borte jeg også.. syns du er flink jeg!! og jeg vil bli like flink som deg.. Bare man klarer å komme seg ut av sofaen, så er mye gjort Det har iallefall jeg erfart. Og har man hund så blir man jo også "tvunget" til å ut for å bevege seg Man må ta små steg av gangen, veien mot vekttap kan være utrolig lang og ikke minst frustrerende og slitsom. Men det er da man ikke skal gi opp. Gir man opp så har man satt seg opp for å tape..... Det er umulig å kutte ut alt sukker, men det er heller ikke bra å kutte ut alt heller. Jeg også er ALTFOR glad i smågodt*sukk* til å gi slipp på det men man må prøve å holde seg til en dag i uka, stort sett lørdager for min del, da er det kosedag Så prøver jeg å holde meg i skinnet resten av uka i morra er det mandag, og det betyr en ny treningsøkt, kjenner jeg er ganske stiv og støl i kroppen etter treninga på fredag. Jeg begynner å ta i litt ekstra på den ellipsemaskina, og det skal ikke mye til før du kjenner det etterpå eller kanskje det er jeg som tøyer ut feil, eller ikke tøyer ut alt det som jeg burde tøye ut når jeg er ferdig Planen for nest euke er å trene mandag,onsdag og torsdag. Må samkjøre det litt med jobben også, ettersom jeg trener veldig tidlig på morran og har jeg også tidligvakt på jobben, så blir jeg ofte veldig sliten når jeg endelig kommer hjem igjen... har jeg seinvakt så får ejg slappet av litt før jeg må på jobb.. Men i morra trenger jeg ikke tenke på det.. for da har jeg fri *hurra*
J90 Skrevet 4. april 2011 #14 Skrevet 4. april 2011 Jeg har målt meg i dag, og skal begynne å følge med på cm istedet for kg^^
Dularfullar Skrevet 4. april 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. april 2011 Jeg har målt meg i dag, og skal begynne å følge med på cm istedet for kg^^ Synes det er en utmerket ide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå