Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt kjennskap til B-Schools i Europa generelt og Sveits spesielt, og kan si noe om HEC Lausanne evt. spesifikt MSc of Finance-graden de tilbyr?

Jeg har lest diverse rankinger, men de baserer seg på så mye forskjellig og endres fra år til år, så jeg velger å se litt bort fra dette og heller fokusere på den generelle oppfatningen i "markedet".

Hva slags rykte har skolen?

Jobbmuligheter ved avsluttet grad?

Professorer? Gode, dårlige, internasjonal profil?

Litt bakgrunnsinformasjon om meg:

Avslutter min bachelorgrad i Economics and Business Administration våren 2011. Grunnet utvekslingsopphold, eksamen, en krevende jobb og bacheloroppgave har jeg ikke hatt tid til å sette meg inn i og fullføre en GMAT-test, og vil heller ikke få tid til det innenfor de kommende månedene. Vurderer enten å fortsette på MSc ved min nåværende læreinstitusjon (God skole, utenfor Norge, anerkjent, men vil gjerne "videre".) eller søke HEC Lausanne. Begge alt. er uten krav om GMAT. Eller, bruke et år på å lære språk, reise, forberede GMAT og søknader og søke diverse og kanskje langt mer velmeriterte læresteder som LSE, ESADE Barcelona etc.

Spørsmålet er vel egentlig hvor mye "gain" det er å f.eks. lese en MSc Finance på LSE kontra MSc Finance HEC Lausanne? Arbeidsmengden med søknadsprosessen også tatt i betraktning. Kan legge til at karaktersnittet mitt er ca. A/A- (Europeisk Standard) og at jeg har svært relevant jobberfaring, gode språkkunnskaper etc.

Alle generelle kommentarer og veiledning er av interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...