Gjest Nadezhda Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 (endret) Hvordan kan en trene opp svake ankler? Jeg kjenner det spesielt godt når jeg jogger, kjennes ut som føttene skal dette av Endret 30. mars 2011 av Nadezhda
Blackpuma Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Balansepute! Jeg har røket to av tre leddbånd i ankelen min, og løsningen er altså å balansere på en balansepute daglig 10 minutter. I tillegg er all trening der du må bruke balansen god: trampoline, jogging(til en viss grad) og vanlig gange. Kan være lurt å gå til fysioterapeut for å få noen øvelser
Gjest Nadezhda Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Aha, så balansen henger sammen med det altså? Har alltid hatt dårlig balanse, men aldri linka det med de stusselige anklene mine.
Tullepia Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Løp i skog og mark, der får du naturlig trening for anklene. Stå på en balansepute. Lukk gjerne øynene. Du kan også stå på balanseputen, holde vekter og ta knebøy på puten, det gir veldig god trening på det meste av støttemuskulaturen. I starten vil du skjelve veldig, men det vil gi seg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Kjøp deg en skikkelig BOSU-ball! denne kan du hoppe, trene og leke på! Veldig kjekt, funker for balansen og ankler. Og prøv slakk line! Ellers- sjekk beinstillingen din når du går/løper, feks hos løplabbet. Kan være føttene har godt av et par tilpassede såler, som støtter opp der de skal etter dine føtter. http://www.loplabbet.no/pronasjon 1
Gjest Nadezhda Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Jeg underpronerer, kanskje jeg er behov for mer demping i skoene mine. Hva med sånne ankelvekter? Noen som har forsøkt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå