Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer sliten i lysken av sit ups enn i magen heretter, og får ingen god effekt av det. Har dere forslag på noen gode mageøvelser som tar skikkelig på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitt på rumpa med bena opp i lufta, og ryggen opp i lufta, du kan bøye knærne, rett deg ut så du NESTEN tar i gulvet, men balanser rett over, sett deg opp, og bøy deg ned, er KUN rumpa som skal være i gulvet. Lover deg at et sett med 4 serier 10 rep vil svi som f.

AnonymBruker
Skrevet

Planken.

• Liker 1
Skrevet

Spar ryggen din - dropp situps. Gå planken isteden..

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir mer sliten i lysken av sit ups enn i magen heretter, og får ingen god effekt av det. Har dere forslag på noen gode mageøvelser som tar skikkelig på?

Planken

Markløft

Båten (du sitter på rumpa og balanserer. Bruk en medisinball eller vekter som du holder i strake armer og svinger rolig fra side til side).

Slyngetrening:

- Supermann (stå på kne, len deg fremover med armene utstrakt i slyngen som om du er supermann som flyr. Hold fire sekunder)

- Ligg på magen med beina i slyngen. Stå som på planken og trekk beina opp under magen. Gjenta 3X12)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Dette skal prøves :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i variasjon når det gjelder mageøvelser. Går blant annet i:

- Omvendt sit-ups. Starter sittende med litt bøy i knærne, holder igjen på tur ned så langt jeg klarer, og jobber opp igjen. Kan kjennes en del i hofteleddsbøyerene om man gjør mange reps, men om man holder en vektskive i hendene samtidig vil jo antall reps gå ned og man kjenner det kanskje mer i magen.

- Planken med ulike variasjoner, som å løfte enten ben eller arm, evt med bena eller armene på bosuball.

- Båten som nevnt ovenfor, men kombinerer gjerne med rotasjoner fra side til side med vektskive, pluss at jeg strekker ut motsatt ben samtidig.

- Bensenk. Kan gjøres både med begge eller ett og ett ben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...