per78 Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Ser på Postbankens sider at man kan opprette BSU en gang i livet. Og at grensen er 34 år. Jeg fyller 33 år i sommer, men tror ikke jeg får kjøpt noen bolig det kommende året. Hvis alt går etter planen så ønsker jeg selvfølgelig å få kjøpt meg noe. Men spørsmålet er: Kan jeg fortsatt beholde BSU kontoen selv om jeg er over 33 år? Hvor lenge kan jeg ha pengene på denne kontoen?
Riskrem Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Du får i alle fall skattefradrag for 2011 siden du fyller 33 år i sommer. Det kommer jo godt med! Jeg tror nok også du får beholde kontoen etter at du har fylt 34, men du får ikke sette inn mer penger på det. Du kan jo bare la rentene løpe og bruke pengene når du kjøper bolig. Mulig jeg tar feil altså, men mener at jeg har lest dette et sted.
lillemia Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Du kan beholde kontoen så lenge du vil, men du kan ikke sette inn mer penger etter fylte 34.
Trineo Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 For å ha nevnt det, jeg fant en genial spareguide ved hjelp av bsu hos http://kreditthjelp.com/mer-renter-mindre-skatt . Har selv gjort dette
Gjest Spinell Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 For å ha nevnt det, jeg fant en genial spareguide ved hjelp av bsu hos http://kreditthjelp.com/mer-renter-mindre-skatt . Har selv gjort dette Aargh, at jeg ikke tenkte på det selv den gangen jeg hadde BSU. Gitt at man har en stor kontantsum som kan bli stående en stund, er det jo god betaling for et par små tastetrykk i nettbanken rett etter nyttår, og tilbake igjen rett før årsskiftet.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 For å ha nevnt det, jeg fant en genial spareguide ved hjelp av bsu hos http://kreditthjelp.com/mer-renter-mindre-skatt . Har selv gjort dette Dette kan du ikke sates på at funker i alle banker. I min bank f.eks så tilbakeføres overførslet over 20.000,- totalt i et år. Jeg prøvde å overføre mer i fjor men pengene kom i retur til avsenderkonto dagen etter pga maksbeløpet på 20.000,- var nådd. Skjønner jo godt at en våken bank ikke gidder å betale ut unødvendig god rente. Men, kjekt for oss forbrukere da i de bankene som ikke gidder å følge med på slikt
Gjest Nigiria Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Har Skandiabanken, og fikk ikke overført mer enn de allerede overførte 20.000 til BSU-kontoen da det kom opp beskjeden: "Vennligst se over og rett følgende. Valgt beløp overskrider årlig eller totalt maksimum innskuddsbeløp for BSU-kontoen. Du kan maksimalt sette inn på BSU-kontoen kr 20 000 per år og kr 150 000 totalt i spareperioden." Ble ikke mer enn totalt 150 000 kr. med det jeg forsøkte å overføre heller. Får ikke dere en slik melding? Hvilke banker bruker dere i tilfelle, dersom dere får det til? Vurderer å bytte om det er Skandiabanken som har en slik sperre av noe slag.
Anglofil Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Jeg satte inn mer enn 20 000 kr på min BSU-konto i fjor hos Postbanken, så det går tydeligvis der. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #9 Skrevet 2. april 2011 Jeg satte inn mer enn 20 000 kr på min BSU-konto i fjor hos Postbanken, så det går tydeligvis der. Mvh Yvonne Dette er endret slik at du kun får overført maks kr 20.000,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå