pumaxx Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 leier ut hus til en familie.de dro uten å vaske etter seg.svinesti kan man kalle det.der var det ikke vasket,godt synelig skitt og alt fra brødsmuler,aske,sneiper og mye annet smårusk. i leiekontrakten står det at dem skal vaske ned huset før dei flytter ut og at røyking inne ikke er tillat. kjenner godt att det er røyka inne,og sneiper ligger på gulvet. heldig at jeg har det skriftelig i leiekontrakten,men hva bør jeg gjøre? leie vaskebyrå og sende regninga på leietakerene?
Gjest Iah Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Du har vel en depositumskonto som brukes i slike tilfeller. Før du går til det skrittet bør du gi dem en kort frist slik at de har muligheten til å vaske selv.
chui Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Har de ikke betalt depositum på forhånd? Bruk penger fra depositumet til å få vasket huset. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Ikke glem å dokumenter tilstanden til leiligheten. Ta bilder av den umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 leier ut hus til en familie.de dro uten å vaske etter seg.svinesti kan man kalle det.der var det ikke vasket,godt synelig skitt og alt fra brødsmuler,aske,sneiper og mye annet smårusk. i leiekontrakten står det at dem skal vaske ned huset før dei flytter ut og at røyking inne ikke er tillat. kjenner godt att det er røyka inne,og sneiper ligger på gulvet. heldig at jeg har det skriftelig i leiekontrakten,men hva bør jeg gjøre? leie vaskebyrå og sende regninga på leietakerene? Har de jobb? Slik de har forlatt huset, så vil jeg tro det er folk som gir f....Hvordan fikk du igjen nøklene? du kan jo leie firma til å vaske,men husk de skal ha pengene sine.du kan ende opp med regningen. Eller har du råd, betal det, og gå den lange veien om inkasso osv. Har du ikke depositum, så får du sette dette på tabbekontoen din
pumaxx Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2011 de betaler ikke depositum,eller jeg krevde det ikke.står ingenting om depositum i kontrakten.vi hadde en avtale om å møtest kl ti igår kveld,etter at de da skulle vere ferdig med å vaske.men de hadde dratt og skrudd av begge mobilene sine.jeg har ennå ikke komme i kontakt med dem.og nye leietaker kommer 1.april..hva synst dere jeg ska gjøre?
pumaxx Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2011 Har de jobb? Slik de har forlatt huset, så vil jeg tro det er folk som gir f....Hvordan fikk du igjen nøklene? du kan jo leie firma til å vaske,men husk de skal ha pengene sine.du kan ende opp med regningen. Eller har du råd, betal det, og gå den lange veien om inkasso osv. Har du ikke depositum, så får du sette dette på tabbekontoen din de har jobb men lavtlønna begge to..nøkkeln låg på et gjemmested vi hadde avtale om fra tiliere
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Det var fryktelig dumt av deg å ikke kreve depositum. Det er jo din sikkerhet for å få ting erstattet om noe skulle være ødelagt når de flytter ut!
Gjest Best Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 ..hva synst dere jeg ska gjøre? Du har i grunn ikke noe valg, du må vaske. Med så kort tid på deg til det kommer nye leietakere så har du bare ett valg...
pumaxx Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2011 Det var fryktelig dumt av deg å ikke kreve depositum. Det er jo din sikkerhet for å få ting erstattet om noe skulle være ødelagt når de flytter ut! Hvor mye er det vanlig å ta i depositum?
Gjest Best Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 (endret) To månedsleier, tror jeg. Faktisk har du lov til å ta opptil 6 månedsleier... prøv google Endret 30. mars 2011 av Best
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #12 Skrevet 30. mars 2011 Hvor mye er det vanlig å ta i depositum? To-tre ganger månedsleien, men du har lov til å ta opptil seks ganger månedsleien.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #14 Skrevet 30. mars 2011 http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=151629 Litt om depositumsregler.
Gjest D.O.A. Skrevet 30. mars 2011 #15 Skrevet 30. mars 2011 Tror egentlig ikke du kan gjøre noe annet akkurat nå enn å få det vasket og deretter videresende regning til dem. Bra du har leiekontrakt og kan bruke den mot dem hvis det skulle trenges. Husk depositum (3x månedsleie) neste gang!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #16 Skrevet 30. mars 2011 de har jobb men lavtlønna begge to..nøkkeln låg på et gjemmested vi hadde avtale om fra tiliere Kjenner du noen som de er i fam med? Da kan du ringe de, så sier du at du ikke får kontakt med de. Samtidig sier du at du vil ha tak i de, for de har ikke vasket etter seg. Da vet du, at noen vet det og de som leide vil få høre det. Antagelig må du vaske selv, men du kan uansett sende regning til de, og håpe de betaler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå