Gjest ts Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg fikk et undertøyssett fra kjæresten i bursdagsgave til kr 159,- (H&M). Jeg må innrømme jeg ble litt skuffet da han hadde jobbet en del overtid og i tillegg sagt han skulle kjøpe en ekstra fin gave til meg. Vi har begge god økonomi så det har ingen betydning. Men så tok jeg meg selv i det. I familien min har vi alltid gitt en del dyrer gaver men jeg kan ikek forvente at alle gjør det. Gaven har gledet meg veldig og jeg har brukt det mye. Men så kommer utfordringen. Nå har han bursdag og jammen er det ikke en Ipod til den nette sum av 4.000,- som stå på ønskelisten... Her om dagen var vi i en sportsbutikk og der hadde dei noen begg på tilbud til kr 99,- Han ville kjøpe en slik og da sa jeg at han har jo snart bursdag så hvorfor ikke ønske seg en bag? Da svarte han at han hadde jammen blitt fornærmet om jeg hadde kjøpt en bag til kun 99,- til han til bursdagen... Så nå aner jeg ikke hva jeg bør gjøre..har noen forslag? Og eventuelle gavetips?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Kjøp en leketelefon på leketøysforretning, så kan du forklare han at man gir det man forventer tilbake. 5
bMay Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Bortskjemt og utakknemmelig! Tanken som teller!! Virkelig! Jeg gav dogtags med trykk på til min kjære, 118 kr, kjøpt via internett. Han ble kjempeglad! Han hadde snakket kort om at han ønsket seg det en gang, og ble kjempe glad for at jeg husket det! Enda mer glad ble han når han fikk vite at jeg ikke hadde brent lommeboka mi for dem! Og han kommer fra ett velstående hjem.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Da hadde jeg sagt rett ut hva jeg tenkte. "Du gir meg undertøy til 159 kroner, og forventer at jeg skal svi 4tusen på deg. Hvorfor?" 23
Gjest mann Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Sukk, statusjag og press på å kjøpe de dyreste gavene til butikkenes glede selvsagt. Men det er jo ikke gaver som virkelig er gjennomtenkte og viser at man bryr seg om personen. Noe man har laget selv, et innrammet bilde eller noe annet som viser at man har brydd seg er mye bedre.
chui Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Da hadde jeg sagt rett ut hva jeg tenkte. "Du gir meg undertøy til 159 kroner, og forventer at jeg skal svi 4tusen på deg. Hvorfor?" signerer 4
Tropic Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Er det mulig?? Hadde ikke kjøpt en gave til 4000 til han når han er så ego! 1
Fantomina Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 (endret) . Endret 23. februar 2015 av Fantomina 3
Glynis Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Hvorfor svarte du han ikke når han kommenterte prislappen til 99,-? Jeg ville sagt i fra. Jeg er ikke en person som bryr meg om gavepris, mer om hva gaven faktisk er, men det var jo han som tok opp det med at han forventet noe dyrt. Da er det greit å ta opp saken, og spørre ham om hvorfor i alle dager han forventer noe finere enn det du ga ham. 5
lillemia Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Syns du skal kjøpe et par boksere på H&M til, la oss si, ca 159 kr. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #11 Skrevet 31. mars 2011 Kjøp en leketelefon på leketøysforretning, så kan du forklare han at man gir det man forventer tilbake. Dette blir for smålig. Javel, han kjøpte en billig gave, men det er jo hyggelig med et fint undertøyssett! Det at det er en gave som ikke koster så mye betyr ikke at det er en dårlig gave. Men ellers enig i at TS ikke bør bruke for mye penger på hans bursdagsgave. Se om du finner noe fint til 100-200 kr. 3
Athene Skrevet 31. mars 2011 #12 Skrevet 31. mars 2011 Snakk med han. Her har dere sannsynligvis helt forskjelling oppfatning av situasjonen. Kanskje han mener han har spandert noe eller brukt mye penger på deg på en annen måte i det siste? Jeg hadde bare spurt rett ut hvilket prisnivå dere skal legge dere på når det kommer til gaver, og mener han virkelig at du skal bruke 4000 på han, mens han kjøper for ett-par hundrelapper til deg, høres det ikke ut som om han er helt i vater. 2
Gjest Dorey Skrevet 31. mars 2011 #15 Skrevet 31. mars 2011 Jeg skjønner ikke at man kan gå rundt og ikke fortelle parteren om hva som plager en. Kanskje det finnes det forklaring? Jeg ville satt meg ned og saklig snakket med ham om hvordan jeg følte det. Lykke til!
edderkoppdame Skrevet 31. mars 2011 #16 Skrevet 31. mars 2011 Kan det være at det ligger noen diamanter gjemt inne i undertøyet. Har du sprettet opp fôret? 1
Gjest D.O.A. Skrevet 31. mars 2011 #17 Skrevet 31. mars 2011 Det er jo ikke nødvendigvis summen som har noe å si, men når man allerede er litt skuffa så tror jeg at jeg hadde blitt irritert hvis min kjæreste nærmest bestilte en dyr gave, fordi en billig en ikke hadde vært velkommen. Det er lett å ville gjøre det samme, men prøv heller å snakke med han, forklar hvordan du synes det blir feil at han kan gi deg en billig gave, når han vil ha en av deg som koster nesten 4000 mer. Det er ikke slik at man må gi gaver i nøyaktig samme verdi, men når det er et så stort skille så blir det i mine øyne litt for mye. 3
Gjest No_glitter Skrevet 31. mars 2011 #18 Skrevet 31. mars 2011 Hadde kjøpt en mp3-spiller som matchet ca summen han spanderte. Da fikk han noe å spille musikk på, og hvis han klaget på at den var for billig hadde han ikke vært mannen i mitt liv for å si det sånn... 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #19 Skrevet 31. mars 2011 Jeg forstår ikke helt greia med dyre gaver. Kunne ikke falt meg inn å ønske meg noe til 4000 kr, spesielt hvis jeg selv kjøpte noe til 150 kr til den jeg ønsker meg noe av.... Gaver bør ha en litt personlig touch, men trenger ikke å koste så mye. Jeg har lyst til å gi typen min en gave som koster rundt 1000 kr snart, pluss noe personlig som ikke koster stort. Men litt før hans bursdag har jeg bursdag, så jeg ser an litt. Hvis han kjøper noe for maks et par hundre til meg, vet jeg at han ikke vil føle seg vel med at jeg kjøper noe mye dyrere til han. Selv om jeg synes tanken teller mest. Noen trenger å få det banka inn....
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #20 Skrevet 31. mars 2011 Jeg fikk et undertøyssett fra kjæresten i bursdagsgave til kr 159,- (H&M). Jeg må innrømme jeg ble litt skuffet da han hadde jobbet en del overtid og i tillegg sagt han skulle kjøpe en ekstra fin gave til meg. Vi har begge god økonomi så det har ingen betydning. Men så tok jeg meg selv i det. I familien min har vi alltid gitt en del dyrer gaver men jeg kan ikek forvente at alle gjør det. Gaven har gledet meg veldig og jeg har brukt det mye. Men så kommer utfordringen. Nå har han bursdag og jammen er det ikke en Ipod til den nette sum av 4.000,- som stå på ønskelisten... Her om dagen var vi i en sportsbutikk og der hadde dei noen begg på tilbud til kr 99,- Han ville kjøpe en slik og da sa jeg at han har jo snart bursdag så hvorfor ikke ønske seg en bag? Da svarte han at han hadde jammen blitt fornærmet om jeg hadde kjøpt en bag til kun 99,- til han til bursdagen... Så nå aner jeg ikke hva jeg bør gjøre..har noen forslag? Og eventuelle gavetips? Kjøp en gave til 200 kr, ha kun på deg undertøysettet da du gir han gaven. Så sier du: gratulerer med dagen kjære,denne har du fortjent. Den var litt dyr,men syns den var så fin,og at du fortjener den. Nuss og klem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå