MarianneE Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har da kommet i gang med trening, og med et sunnere kosthold begynner det og vises... Men, jeg er så fort sulten, og jeg som aldri i voksen alder har brydd meg om kveldsmat er nå sulten rundt kl 20 (spiser middag kl 16.30). Men hva bør jeg spise? Yohurt virker så... lite. Og kornblandinger er ikke snakk om pga glutenallergi. Jeg må ha maaaaat!!!! PS! Da sjokoladesuget kom over meg akutt idag kjøpte jeg meg blåbær jeg har godt og spist litt på idag. Da følte jeg meg flink, og veldig godt var det og!
Gjest Mahareth Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Spis det du vil! Det er ikke når du spiser det som betyr noe, det er hva du spiser Jeg spiser ofte litt før jeg legger meg. Det kan være -brødskive -frukt -joghurt -en kopp kakao -middagsrester om det var noe som er kjapt og lett å varme opp -et kokt egg og litt grønnsaker -nøtter Det enkleste er kanskje å spise det samme som frokost eller lunsj, bare litt mindre
Blupp Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Hvis du vil ned i vekt er det lurest å unngå karbohydrater på kvelden, har jeg lest, og jeg synes det fungerer. Det er noe med at man forbrenner mer fett hvis man holder insulinnivået lavt når man skal sove. Jeg spiser gjerne et lavkarbo knekkebrød med ost hvis jeg blir sulten på kvelden.
Lissi Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har cøliaki og kan anbefale deg en "kornblanding" uten mel. Kjøp glutenfrie havregryn mandler/hasselnøtter tørket frukt tørket blåbær Kjør alt tørt i blender til alt er most sammen til en fin blanding. Ha i en tett boks med lokk på. Serveres med melk KJempegodt!
Glynis Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 To knekkebrød med avokado og et glass ekstra lettmelk.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 jeg pleier å spise 1-2 frukter (eller grønnsaker), eventuelt litt fruktsalat. hvis jeg er veldig sulten/ikke blir mett av det, tar jeg meg ei brødskive eller en youghurt i tillegg, men som regel holder det med litt frukt hvis jeg har spist godt tidligere på dagen. for å ikke bli lei sørger jeg for å variere veldig, og har sjelden samme frukt/grønnsak over lengre tid.
Gjest made4u Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Verser mange myter om at man ikke skal spise særlig om kvelden, av den ene og andre grunn, mens man slanker seg. Fine forklaringsmoduler som kan høres fornuftig ut ja, men det betyr ikke at det ligger noe i det, så rådet kan bare glemmes. Den store forskjellen med å forske på dyr kontra mennesker er at dyr kan man kontrollere hva dem spiser og i hvilken mengder dem gjør det, mennesker derimot må i de fleste tilfeller rapportere til forskerene med den feilmargin det gir. På noen områder gir derfor dyrestudier mer eksakte svar. Vektnedgang fra eller til ved at enn spiser eller ikke på kvelden er forsket på, både hos mennesker og ikke minst dyr, hva de kom frem til var at det hadde intet å si fra eller til. Rådene man hører er derfor en myte. Resultatene igjen var etterprøvbare, da skulle det være slik at om det var ille sett i vektsammenheng, ja da skulle dem som spiste kvelds sent vært fetere enn dem som ikke spiste noe om kvelden. Slik er det ikke. Er ei heller slik at dem i land det er kultur for tyngre måltider om kvelden, er fetere enn i land det ikke er kultur for dette. Så igjen, vi snakker om en myte her - men for all del, noen tror gjerne på flere av disse. - - - - - - - - Hva som derimot ikke er en myte, er at folk som spiser en ordentlig frokost, ja dem er slankere enn og har lettere for å klare en vektreduksjon enn dem som ikke spiser frokost. Så ha heller fokus på å spise en grei frokost.
cardigan Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Del opp gulrot, blomkål, kålrabi eller annen grønnsak du liker! Grønnsaker gjør deg mett og du kan spise ubegrenset av det
MarianneE Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har cøliaki og kan anbefale deg en "kornblanding" uten mel. Kjøp glutenfrie havregryn mandler/hasselnøtter tørket frukt tørket blåbær Kjør alt tørt i blender til alt er most sammen til en fin blanding. Ha i en tett boks med lokk på. Serveres med melk KJempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå