AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Før har jeg nok ligget på 2500-3000 kcal daglig pga min stoe kjærlighet til sjokolade og annet snacks. Nå har jeg kuttet ned på det! Spiser det kun på lørdager. Kan spise andre usunne ting i små doser (klarer ikke være så streng med meg selv at jeg kutter ut alt, bare det å kutte ut daglig snop og brus er et stort steg for meg). Teller kcal pga vil ha oversikt nå i begynnelsen. Beregner å ligge på 1500 kcal daglig, kanskje litt mer på dagene med hard trening. Vil ikke risikere at kroppen får for lite kcal og går i sparemodus, vil ha en sunn vektnedgang. Skal dessuten bare ned 3 kg, så det er ikke all verdens. Bare et steg i riktig retning og mentalt sett en prøve på at jeg greier meg uten sjokolade hver dag. I dag har jeg spist dette: Polarbrød med nugatti 250 kcal Danonino-yoghurt 50 kcal Banan 100 kcal 1 Gulrot 5 Jordbær, regner ikke ut kcal her pga det er så lite. Et lite stykke horn med ost 250 kcal Couscous med bønnespirer, halv porsjon av anbefalt 1 person-dose 150-200 kcal Halv Nutrilett 100 kcal Liten sjokoladepudding av soyamelk 110 kcal Grønnsakssuppe (65 kcal) med 2 miniskiver lyst brød, tilsammen 150 kcal. Dette blir ca 1200-1300 kcal. Og jeg har trent både kondis og styrke i dag, beregner jeg har brent minst 300 kcal, kanskje opptil 500, der. Alle tingene jeg har ramset opp har jeg fordelt gjennom dagen, spiser mange småmåltider. Pleier spise større middag da, men likevel blir det ofte litt i minste laget kcal-messig på en dag. Pleier også spise nøtter pga trenger proteiner fordi jeg ikke spiser kjøtt. Spørsmålet mitt er egentlig ikke om dette er sunt (fordi jeg ser flere mangler ved mitt eget kosthold selv), men om det er for lite kcal? Er det nok eller er det uheldig for kroppen sett i slankesammenheng? Har gått ned 2 kg ved sånt kosthold på 2-3 uker, så det virker, men jeg vil ikke ødelegge forbrenningen min. Det skal nevnes at kostholdet mitt alltid har vært sånn, bare at alt snopet kom i tillegg.
bMay Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Kroppen går i "sparemodus" når du kommer under 1200 kcal pr dag, noe du har i dag. Skal du ned i vekt forstår jeg det slik at alfa omega er 1600 kcal om dagen. Tror det er når du ikke trener. Litt usikker her. Du finner veldig mye info ang dette på nettet.Google er veldig grei sånn sett;) Tror forresten ikke at du trenger å "sulte" deg så voldsomt for bare 3 kilo. Forstår det slik at du ikke er overvektig, og da er det heller ikke bra for kroppen din å gå mye ned på en gang. Husk også at styrketrening gir deg økt muskelmasse, muskler veier mer enn fett, så det kan gå treigt nedover. Å bruke målebånd er greti da. Mitt råd er å være tålmodig og viljesterk;) Lykke til
cardigan Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Jeg spiser i perioder alt for lite mat, (ikke fordi jeg går inn for det) og har en samboer med god peiling på tema. Det gjør ingenting i perioder! Men det er ikke nødvendig å gjorst på i lengre tid. Ikke bekymre deg. Og jeg har "slanket" meg i flere uker nå og er absolutt ikke i "sparemodus". Trooor det skal litt til for å havne der.
Jade Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Har du regnet ut hvor mange kcal middagen og nøttene blir? Forstod det slik at du ikke tok det med i denne beregningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå